ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

Dit onderwerp bevat 2,714 reacties, heeft 188 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Martino 5 dagen, 3 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 2,715)
  • Gebruiker

ArvidW
    Topic starter

Sommige zullen mij wel kennen van het Citta forum, ben daar al een tijdje actief, en na veel gezeur van HerrFlick heb ik me hier ook maar aangemeld ๐Ÿ˜‰

Tijdje geleden kocht ik deze Ciao-Mix voor het belachelijke lage bedrag van 100,- euro

Setup tijdens aankoop
    – 50cc standaard
    – 13.13 carburateur @ 58 sproeier
    – malossie “power” filter
    – standaard ciao-mix blok
    – techno circuit uitlaat
    – 65 pully, maar geen snaar
    – bougie die naar de klote was
    – bromklok
    -45km uur volgens vorige eigenaar

De basis voor een gematigt snelle ciao zaten erop, maar de setup werkte zichzelf tegen:
    – een 65 pully, bromklok, en een techno circuit is echt een klote combi, mocht je ooit vermogen van een techno circuit krijgen is dat hoog in de toeren, waar hij met deze setup echt noooit kom komen.
    – een 13.13 en een ongeveild carter is ook een nutteloze combi

Hij reed dus als stront ๐Ÿ˜‰ , ik had hem helaas direct de week erna nodig om mijn uitwisselingspartner (hongarije) door eindhoven heen te rijden. Dus heb ik een 95 pully gekocht waar de brommer wonderbaarlijk genoeg 47km uur @ 6300rpm mee reed:con ๐Ÿ˜›

Ik ben nu bezig met het geheel opknappen en reviseren van de ciao.

Het motorblok ๐Ÿ™‚

Carburateur

Ik heb bij het inelkaarzetten expres het pinnetje die de choke automatisch los laat schieten er niet in gezet zodat choke begrenzer mogelijk is. (op foto recht onder vlotterbakje)

Oliepompje

De krukas drijft een wormwieltje aan die een cilinder1 in een cilinder2 rond laat draaien, in cilinder 2 zitten 2 gaten, boven (uitlaat olie) onder (inlaat olie) Cilinder 1 heeft een gat aan de zeikant, en de bovenkant. Het gat in de zeikant komt langs het in en uitlaatgat. In cilinder 1 zit in de bovenkant een pinnetje die naar binnen wordt gedrukt (en druk opbouwt) als hij bij de uitlaat poort is. Zo pompt dit ding ongelooflijk traag olie:P

Cilinder

Iedereen ziet waarschijnlijk wel dat dit niet zo hoort, waarschijnlijk een keer niet genoeg olie gehad en toen zijn er wat bramen ontstaan op de cilinderwand. ๐Ÿ˜ฎ gelukkig geen vastloper gehad:lol
    Een cilindertje van een vriend gekregen (ik had zijn inlaat uitgeveild) en met een nieuw zuigertje moet dit wel weer lopen

Cilinderkop

Niets mis mee, een vinnetje afgebroken verder prima. Decompressie klep opnieuw ingeslepen, cilinderkop afgevlakt en een koppakking gemonteerd.

Carter

Zoals je ziet een vrij groot inlaatgat maar dat komt denk ik omdat het een ciao-mix inlaat is. Verder was er niet echt veel te beleven aan mijn carter, zag er nog mooi uit:D

Krukas

Zoals je ziet is het loshalen van je carter door op je krukas te slaan geen strak plan. Ik had de hele pin door de wang heen geslagen, en tijdens het terugslaan heb ik um kromgeslagen.:(
    Dus via marktplaats de mazzel gehad om voor 15,50 een 2de hansje te kopen die helemaal prima is:)

Carter uitveilen

Na 30-45 minuten met een veil bezig geweest te zijn had ik ineens een enorm inlaatgat, beetje erg groot, maar ik kon er maar niet mee ophouden:|

Ontsteking

Ik ben de trotse eigenaar van een 3 spoels electronische ontsteking, en daar ben ik zwaar blij mee=)

Complete blok

Dit is dus mijn complete blokje, ik ben er zelf wel blij mee, ziet er wel interressant uit (zelfs met de standaard cilinder) Hij zal ook wel leuk gaan rijden.

Ik denk dat ik binnen 3 weken de ciao wel weer in elkaar heb zitten :yes: Kawesaki groen met zwart wordt de kleustelling, heftig hoop ik dus;) ๐Ÿ˜€

————————————————————
    Update 1

Gister Frame verstevigt, ik heb 2 meter aan zeshoekige balk gekocht omdat mij dat er wel cool uit leek zien.8)
    Ik moest er 2 balken tussen het stuur en zadel lassen aangezien er bij mij een extra veersysteem in de weg zit. Maar eigenlijk vind ik deze 2 balkjes mooier dan รฉรฉn, en het is nog steviger ook:D8)

Het is gewoon electrisch gelast met 3.2mm electroden en 110 A wisselspanning (ja erg veel, maar geen gaten gelast:D)

Het frameversteviging van Balhoofd naar Tank:

De bagagedrager van een ciao wordt normaalgesproken vastgehouden met 1 zwaar slappe stukjes “staal” (zie foto 1). Aangezien ik toch nog wat 6hoekige buis overhad…….

Hier komt nu met een figuur van 100kg nog geen beweging in:((

—————————————

Soww, vandaag ff verf gehaald:
    Motrip leek mij de beste keuze, ik hoef geen verf die er 100.000 jaar op kan blijven zitten, want die ciao verkoop ik toch over 2 jaar wel weer:P
    Dus maar voor Motrip gegaan (professionele industriele lak koste gewoon fucking 20 euro voor 1/2 liter ?!?!?!:(( Motrip is in een klein winkeltje bij ons 6,50 voor primer (500ml) en 5,50 voor kleur.

De kleuren
    – Lichtgroen = frame, voorvork
    – Donkergroen = spadborden, bagagedrager, kabelgoot, zadelvering
    – Matzwart = velgen

Het Frame:

En uiteraard verkleuren foto’s met flits, het lichtgroene is veel sprekender, en minder vaal als op de foto.

Ben er zelf wel blij mee:D, nu nog 3 lagen:( , velgen en rest zooi
    ———————————————————

Vandaag weer verder gegaan met spuiten / schuren.
    – voorvelg
    – voorvork
    – veerarm van zadelvering (x-tra veersysteem op ciao-mix)
    – bagagedrager ( is nog steeds niet mooi geworden)

Helaas nog wel een ongelukje gehad met thinner…… De bus flikkerde om, en ik ving hem net op tijd op, maarjah, de druppels vlogen al door de lucht, op mijn net gespoten frame:(( Dus nu zitten overal mooie uitgelopen vlekken. Kan ik weer alles gaan spuiten:(
    ———————————

Vandaag voorvork maar eventjes in elkaar gezet. Helaas viel dat eventjes flink tegen. Tering wat een werk om die veren van zo’n ciao voorvork erin te krijgen zeg. Mijn handen doen nog steeds pijn:P

Helaas kan ik mijn tank van ciao weer helemaal opnieuw gaan spuiten. Ik dacht dat het probleem met de tinner achter de rug was, maar helaas was hij helemaal doorgebeten tot mijn grondlaag, en kreeg ik dus grijze plekken op mijn frame. Nu met staalborstel geheel tot het metaal afgeschuurt, en kan ik het nog een keer proberen.

Hopen dat de plekken waar nog meer thinner zit geen problemen gaan opleveren, anders kan ik echt helemaal opnieuw beginnen, en ik wil zo onderhand wel weer eens rijden op mijn uitgeveilde ciao
    ———————————-

:(( FUCK, mijn verf ZUIGT :(( :kots

Echt ongelooflijk klote, zeker omdat ik hem maandag in elkaar wil zetten:(
    ———————————-

Zegt genoeg denk ik:z
    ———————————

Vandaag mijn stuur schoongeschuurt. Zoals op voorgaande foto’s te zien is dat hij plaatselijk zwart was. Dat had de vorige eigennaar helaas gedaan.

Zoals hij altijd al had moeten zijn. Ik heb gelijk ook ff die kabels wat netter georganiseerd. Ty-wraps doen wonderen;)

Ook heb ik mijn achterlicht eventjes geschuurt, vorige eigenaar had deze ook voor 1/2 zwart gespoten:( Nu heb ik dus een matglas achterlicht (met p600 geschuurt), maar het ziet er wel weer netjes uit. Ook direct ff die gruwelijk lelijke, en zwarte=), reflector eraf gezaagt (zat onder het achterlicht).

———————————

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno

mulder[sst]

leuk bezig, ik vind alleen die 2 stangen van je balhoofd ergg lelijk
    en leip inlaatje

hansieb
    Moderator

Jup die stangen zijn wel lelijk maar het is wel orgineel ๐Ÿ™‚ niemand heeft het.

Voor de rest wel leuke kleurencombinatie.

michel o/

dat van dat verf zuigt…. komt denk ik doordat je de laag die daar onder zit niet goed hebt laten drogen/uitharden…. en aangezien die spuitbussen erg agressief zijn vreet dat in je vorige laklaag aan =)
    mja mijn voorkeur gaat nog steeds naar poedercoaten of met de compressor spuiten ๐Ÿ™‚

AA-T
    Sleutelbeheerder

vind die stangen juist wel vet zo ๐Ÿ™‚ was het ook een keer van plan, is der alleen nooit van gekomen..

ArvidW
    Topic starter

Hahaha, geweldig, die reacties, precies hetzelfde als op het citta forum. Maar veel mensen hebben hun mening over de stangen verandert nadat ze zagen toen het geverfd was…… Duss =)

Om alvast wat mensen voor te zijn: Deze stangen heb ik ertussen gelast voor de stevigheid, en niet voor de looks. Ik heb voor deze 2 stangen gekozen omdat 1 stang niet mogenlijk was (PX-veersysteem) Frame is er veel steviger van geworden zelfs met deze dunne stangetjes (2cm diameter) Het is zo stevig omdat het een driehoek is geworden, die van nature al zeer sterk zijn.:!

De verf kwam doordat ik met Tรจ koud en Tรจ vochtig weer had gespoten. Hierdoor droogde de lak iid niet snel genoeg (zelfs na 48 uur niet) en werdt het 1 grote rotzooi. Ben ik blij dat ik er nu vanaf ben:)

En sorry dat de foto’s te groot zijn voor de site…… maar Herrflick vertelde dat binnenkort het forum wat breder zal worden, en dus mijn foto’s weer passen:D

Home made engine dyno

Baz
    Bijdrager

Hijs ckerz wel diik geworde :thumb alleen had je die 2 stangetjes dikker moeten maken.maar orgineel zijn is altijd mooier dan de rest ๐Ÿ˜›

barry
    Donateur

Hรฉรฉl mooi werk,Jammer van het spuitwerk,dat even mislukt is.Stangen vind ik zeker mooi.
    Maar er is 1 minpunt & dat zijn je schrijf-fouten.Let daar eens op!!Leest veel makkelijker.
    Doe zo voort met de brommer zou ik zeggen.

hansieb
    Moderator

Het forum helpt je op alle mogelijke manieren :thumb

Jacky
    Bijdrager

heeel leuk ding:) Kleuren zijn egt super man. Jammer van dat spuiten idd maar moetje eigelijk ook in de zon doen he.. gaat dan heel mooi blinken:) Gaje trouwens egt de oliepomp gebruiken? K heb gehoord dat die al es graag kapotgaan met snellere brommers of is dit onzin? Maar hijs vet;)

pleasure
    Bijdrager

Jacky :
    heeel leuk ding:) Kleuren zijn egt super man. Jammer van dat spuiten idd maar moetje eigelijk ook in de zon doen he.. gaat dan heel mooi blinken:) Gaje trouwens egt de oliepomp gebruiken? K heb gehoord dat die al es graag kapotgaan met snellere brommers of is dit onzin? Maar hijs vet;)

Maar eigenlijk mag/hoor je niet in de zon te spuiten, niet goed voor de bussen. Zorg gewoon dat de temperatuur lekker is als je spuit en verwarm de bussen.

Kay
    Bijdrager

Ziet er erg goed uit,was eerst de kleurencombo die ik hem wou laten poedercoaten,maar ben toch voor andere kleurstelling gedaan.

Wat heb je er voor banden op?

timschilders
    Bijdrager

in de zon spuiten vind ik zelf niet erg fijn.
    ook omdat je in de zon minder goed ziet wat nog wel dikker erop moet gespoten en waar niet.
    rond de 20 graden spuiten is idiaal.
    maar ik vind het totaal plaatje erg mooi geworden! echt een mooie kleur dat groen

ArvidW
    Topic starter

Of je oliepomp snel kapot gaat met snelle setups weet ik niet. Maar mijn setup is nou ook weer niet zooo snel.

Mix is wel ZOOO handig, OVERAL kan je gewoon tanken, en af en toe gewoon ff 1 fles TTS olie erin mikken, Klaar:D

Het spuiten heb ik bij 12 graden gedaan toen het buiten vreselijk hart regende. Vochig dus ook nog,

Deze week nog mijn electronica op orde brengen:
    – Gelijkrichten + afvlakken +
    – het licht automatisch uit laten schakelen als je toetert (toetert hij harder)
    – Led achterlicht + remlicht maken
    – rest zooi
    – killswitch wannabee

Home made engine dyno

Blue Magic
    Bijdrager

mooi alleen waar zijn je kapjes voor je olietankje dat maakt et juist een mix :!
    ps ik mis ook het kapje onder je zadel

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 2,715)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.