ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

Dit onderwerp bevat 2,716 reacties, heeft 189 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Erik J 1 week, 4 dagen geleden.

2 berichten aan het bekijken - 2,716 tot 2,717 (van in totaal 2,717)
  • Gebruiker

Erik J
    Donateur

Ontzettend gaaf zo’n motordyno.

Als je een nieuw frame gaat maken, moet je eens bedenken of je het blok niet bovenop wilt monteren. Dan heb je net zoals een chassis dyno de rol onder het blok. Hierdoor heb je helemaal geen last de rol en passen alle uitlaten.

Mbt de calibratie kun je een keer komen testen.
    Ik heb best wel aardig wat verschillen gezien met blokken die op papier hetzelfde zijn. Maar in de praktijk toch anders presteren.

Uiteindelijk maakt de hoogte van de waarde niet uit. Het gaat om het vergelijken van de aanpassingen.

Als je hogere waardes wilt dan vermenigvuldig je de uitkomst met 1.5 of zo. Gewoon zeggen dat dat de correctiefactor is. Haha.

De invloed van een koude of warme uitlaat is inderdaad best groot. Ook de temperatuur van cilinder en kop spelen mee.
    Bij viertakt motoren kun je ook verschil  in olieviscociteit meten. Maar ook de temperatuur van de zuigers/kleppen/verbrandingskamer hebben invloed.

Veel plezier met meten van dingen en je verbazen wat allemaal invloed heeft op het vermogen.

Erik J
    Donateur

De wat lagere waarde kan ook komen door de GD^2 van de overige onderdelen die misschien niet mee zijn genomen in de berekening.

Ik zie hetzelfde, in mindere mate, bij mijn dynojet.
    Vooral in lagere versnellingen of bij montage van een ander wiel/band.

Je kunt dit testen door te kijken hoe snel een los blokje met koppeling op toeren komt.

2 berichten aan het bekijken - 2,716 tot 2,717 (van in totaal 2,717)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.