ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

This topic contains 2,716 reacties, has 189 deelnemers, and was last updated by Erik J 11 months, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,396 tot 1,410 (van in totaal 2,717)
  • Gebruiker

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

complimenten arvid,
    ziet er gelikt uit.

Nog nooit iemand met zo’n soort blokje gezien, en ook nog nooit voor een 70DR evo 😉

Ik ben benieuwd!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

KennyVespa
    Bijdrager

Herr FlicK :
    Ik ben benieuwd!

anders ik wel 😛

G-no
    Donateur

De afwerking is zoals altijd weer perfect arvid! of het werkt zullen we snel genoeg achter komen:)

Word het niet eens tijd om een niet-vespa cilinder erop te bouwen? Ik ben er ook aan bezig, morgen krijg ik als het goed is een minarelli rv4 50cc cilinder binnen:D

hansieb
    Moderator

Geil!

Echt waar arvid 😛 ik hoop dat je lekker rap gaat!

ArvidW
    Topic starter

Dat 3de gat is voor de montage recht op het carter zelf, als je op de volgende foto goed kijkt zie je dat het gat boven zo’n “vlakje” zit. Daarin boor ik een gat en tap er schroefdraad in, nu zo achteraf vind ik dat niet zo’n geweldig plan dus las ik er eventjes een blokje op waar ik het schroefdraad in tap. Ik boor liever geen gaten in het carter zelf:P

G-no, je gaat toch niet iets unieks wat jij van plan bent aan mij aanraden ! 😛 Ik heb er wel een tijdje over nagedacht maar ik ben bang dat het weer uitdraait op een simo2007 blok, veel onpraktische en onbruikbare takkeherrie die zo mega snel is dat ik er niet echt mee over straat durf :lol

Dit blok ga ik heel rustig verder afmaken, met de meeting moet hij voor de volle 100% presteren en voor die tijd voldoet het 50cc’tje echt helemaal prima (rijdt echt zoo chill, laag toerental, weinig herrie en net genoeg vermogen:relax)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno

KennyVespa
    Bijdrager

ahzo neej weet ik dat ook weer 😀

!Japieoh!_!Ciao!

Ziet er echt vet goed uit man! (zoals gewoonlijk:))
    Ook chill dat Tim hem heeft gestraald want dit ziet er echt netjes uit zo!

@G-no, met dit idee loop ik ook aldoor rond en ga binnenkort maar eens een 50cc mina hori cilinder zoeken:p, ik wou eerst een kreidler cilinder nemen maar die zijn zo duur he 🙁

Ik denk dat dit echt hard gaat als het af is ouwe! 🙂 Succes

TimoO_
    Donateur

het enige verschil Japieoh Ciao (ik laat die rompslomp efe achterwegen :P) is dat een RV4 cilinder 42mm slag heeft (kan dus makkelijk aangepast worden voor een 43mm slag krukas). en een mina horizontaal cilinder is 36 of iets dergelijks, krijg je dus nooit zomaar op een ciaoblok gezet.

@ Arvid: ga je nu wel toch nog een beetje door met je 50cc standaart projectje (a) als je die zieke snelheid al gehaald heb met een standaart cilinder terwijl je nog niet eens “het maximale” eruit gehaald hebt wat je eruit kan halen, wil ik wel eens weten hoe hard je gaat met een standaart cilinder waar je wÊl het maximale uit gehaald heb!

ArvidW
    Topic starter

Timo, helaas ga ik niet verder met het 50cc blokkie tunen. Het loopt nu zo mooi en zoals Barry ooit al zei: “Als een blok goed loopt moet je er met je tengels afblijven” Ik pas alleen de squish van 4.8mm nog eventjes aan, sproeiertje wisselen en de juiste rolletjes opzoeken 🙂

Owja, en nog ff spelen met de dikte van de tailpipe van de Leo krul, maar voor de rest blijft hij zoals hij nu is. Confortabel dus :relax

Home made engine dyno

TimoO_
    Donateur

jammer, maarja je hebt wel gelijk. en je DR626 trootst me een beetje 😀

how fast can you go with 63,9cc 😛

KennyVespa
    Bijdrager

ik wil niks zeggen he, maar waneer word dit nu g*d eens een special :boos :P, is het egt wel driedubbel waardig :pest

VespaAvanti
    Donateur

Mischien is dat nog niet gebeurd omdat iedereen vol verwondering zijn vorderingen leest waardoor het niemand is opgevallen:D
    Het is het inderdaad dik waard:thumb

ArvidW
    Topic starter

Ben ik het niet helemaal mee eens:P

Ik vind het pas een special als er motorisch en uiterlijk iets speciaals mee is gedaan. Aangezien de citta gewoonweg een gruwellijk lelijk hok is vind ik dit geen special waard:lol Toen ik mijn Ciao verkocht heb ik dit topic zelf teruggezet naar een perso en sindsdien heb ik geen enkele minuut besteed aan het uiterlijk van mijn citta en ook niet van mijn NSR:p

Maar ik vind het wel een mooi compliment 😀

Ben nu bezig met Bart’s 46mm Pinasco, erg lastig zo met een flens die er niet af mag maar het wordt wel wat:) Morgen zal ik ff foto’tjes ervan maken…

Home made engine dyno

KennyVespa
    Bijdrager

jah okeej 😀 maar motorisch heb je een gruwelijk dikke voorsprong :D, dat maakt de lelijkheid van de citta dubbel dwars goed

compliment is graag gedaan arvid 😉

ik wacht met smacht op de fotos 😀

.-{2F4OV}-.

Kben owk benieuwd naar de foto’s van de pinasco:D

Goed getuned btw arvid=)

15 berichten aan het bekijken - 1,396 tot 1,410 (van in totaal 2,717)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.