Advies setup Citta

Home Forums Techniek Opvoeren Advies setup Citta

Dit onderwerp bevat 15 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Martino 5 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker

RikBouman
    Bijdrager

Hallo allemaal,

In het opknaptraject van mijn Citta wil ik beginnen met het verzamelen van de motordelen.

Ik wil het originele blok in de huidige staat eronder weghalen en bewaren mocht ik hem ooit om wat voor reden dan ook origineel moeten maken.

Wil graag een snelheid behalen tussen de 55 – 60 kmh maximaal. Het zou mooi zijn als de motordelen ook geschikt zijn om in de toekomst een vario te monteren.

zover ik weet is de klok van een Citta gelijk aan een bromklok.

wat betreft de carters denk ik zelf aan de bromversie met elek. Ontsteking. Denk zelf dat Speedengine niet nodig is voor deze snelheid.

krukas twijfel ik of er een sterkere nodig is als de originele mocht er ooit een vario op komen.

carburateur zal een 13/13 dellorto worden met een Malossi of Polini filter.

Cilinder zit ik te denken aan de 50cc of 65cc DR ( of er moet een beter alternatief zijn ). Maar heb geen idee welk de beste keuze is voor de gewenste snelheid.

Vroeger heb ik alleen gereden met de Leovince krul. Deze zijn nieuw niet meer te krijgen. Ik heb gelezen dat de Polini Top One het op wat meer cc en eventueel met vario ook leuk doet. Simonini Proline komt er volgens mij ook wel goed uit.

Wat zouden jullie mij adviseren?

Tiesman1986
    Bijdrager

Ik zou dan voor de 65cc polini gaan.
    heb een jaar met een bromcarter gereden , 65cc w poort , 13/13,  en top one .
    Met een poelie 80 rij je dan ong die snelheid van jou , liever poelie 70 a 60 komt beter uit met je toeren maar ga je natuurlijk wel harder rond de 70km/u

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Persoonlijk denk ik dat je met de 65dr evo echt een pareltje hebt. Dit is volgens vele een super cilinder. Leuke carters met een 13/13 en 65dr is die snelheid geen enkel probleem..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

ritze
    Bijdrager

<u>En omdat de politie graag gaat wokken met je is het misschien slim om een gianelly city power te kopen.
    Hij ziet er heel ori  uit maar trekt als een beer.  Vooral rond het 5k tot 7 k toeren gebied.
    Het leuke is dat deze pijp het op vrijwel elk blok erg goed doet.  Zelfs met een 46 malossi op een rv blok loopt dit erg goed 🙂 </u>

RikBouman
    Bijdrager

<u>En omdat de politie graag gaat wokken met je is het misschien slim om een gianelly city power te kopen. Hij ziet er heel ori uit maar trekt als een beer. Vooral rond het 5k tot 7 k toeren gebied. Het leuke is dat deze pijp het op vrijwel elk blok erg goed doet. Zelfs met een 46 malossi op een rv blok loopt dit erg goed 🙂 </u>

Daar zat ik inderdaad zelf ook al aan te denken. Wist alleen niet of de Gianelli Citypower het blok teveel zou afknijpen.

ritze
    Bijdrager

Nee man,  ik haalde dik 80 ermee,  alles kan met die pijp 🙂

Wilk1985
    Moderator

Gianelli Citypower kan meer toeren aan als je zou denken inderdaad. Overigens is er geen sterkere kruk als de standaard kruk naar mijn ervaring, dus die zou ik lekker houden :thumb

larcorba
    Bijdrager

Ik rijd zelf met een 65cc Dr Evo en tot nu toe is het een top cilinder. Heb er wel een Leovince SP onder zitten, mocht je die op de kop kunnen tikken is dat zeker een aanrader.

De 50 ga je dan makkelijk halen en 60 moet ook makkelijk lukken.

Dit is hoe dat klinkt:

Gewoon een iets grotere poelie pakken als je niet over die 60 heen wilt. Dan heb je wel de trekkracht maar niet meteen de 70-80 top snelheid.

Gelukkig kan ik altijd nog lopen...

RikBouman
    Bijdrager

Bedankt voor de hulp allemaal!

Ik zie dat de Gianelli Citypower momenteel niet leverbaar is bij JMPB. Dus zal even moeten wachten met dat bestellen.

Dus ik zal eerst op zoek naar een elek. Ontstoken bromblok en een wat stevigere achterbrug.

gilera-citta.com
    Bijdrager

Bedankt voor de hulp allemaal! Ik zie dat de Gianelli Citypower momenteel niet leverbaar is bij JMPB. Dus zal even moeten wachten met dat bestellen. Dus ik zal eerst op zoek naar een elek. Ontstoken bromblok en een wat stevigere achterbrug.

https://www.facebook.com/bemastaalenzo/
    https://link.marktplaats.nl/m1261068301

Unleash My Gilera Citta | Black Edtion

Wilk1985
    Moderator

Ik zie nu pas dat je een Citta rijdt, daar past de Gianelli Original power ook niet echt lekker op hoewel het op zich wel mogelijk moet zijn om het 1 en ander aan te passen.

Martino
    Bijdrager

Nieuw is er al veel meer niet te krijgen, maar 2e hands is er nog genoeg het een en ander te vinden. Betreft je uitlaatkeuze. De Polini Top One presteert over het algemeen wat beter als een Leovinci CC, maar een Polini Top One past niet op een Citta zonder aanpassing aan je voor spatbord. De Bravo versie van de Top One welke wel past is ook lastig aan te komen. Kies je voor de Giannelli Original Power, dan heb je een Ciao versie nodig welke aangepast wordt aan de brug. De Si versie past alleen op een langere brug.

Carters; zoals je al schrijft. Piaggio carters weliswaar aangepast aan de cilinder en inlaatje bewerkt.
    Krukas; Piaggio(brom getimed) is vaak al sterker en prima voor jou doeleinden.
    Carburateur; 13/13 en mijn voorkeur zal een Polini filter zijn.
    Cilinder; hangt natuurlijk van je budget af en doeleinde. Qua prijs betaal je hetzelfde voor de 50DR en 65DR.
    Niet onbelangrijk zal ik een juist setje trekveren(sterkere) monteren gezien dit een goedkope upgrade is welke bij het optrekken veel nut heeft.

Offtopic; @ larcorba; Is het mogelijk de brommer wat rustiger stationair te laten lopen? Ik vind het op het filmpje namelijk veel te onrustig klinken en dit kan duiden op een probleem met bijvoorbeeld valse lucht.

Bijvoorbeeld;

larcorba
    Bijdrager

@wilk1985 Hebben die achterbruggen die @gilera-citta.com linkt niet meer montagemogelijkheden voor verschillende uitlaten? Wellicht dat het dan past, maar zelf heb ik geen ervaring met de Gianelli.

Offtopic; @martino Klopt, in het filmpje was hij nog niet helemaal afgesteld en had ik die nieuwe uitlaat er net onder zitten. Inmiddels is mijn carburateur gesneuveld en ligt het project heel even stil. Daarna weer afstellen en gaan! Je filmpje had ik al eens gevonden, een van de redenen dat ik voor mijn Leo SP gekozen heb. Thanks! 🙂

Gelukkig kan ik altijd nog lopen...

Wilk1985
    Moderator

Wat betreft de achterbruggen; goede vraag, ik denk het niet aangezien het verschil niet alleen zit in de ophangpunten maar ook in de vorm van de brug tegenover een Ciao frame. Maar ik heb er geen ervaring mee, ik heb die bruggen sowieso nog nooit in het echt gezien 🙂

RikBouman
    Bijdrager

@martino
    De achterbrug is nog even kijken wat ik bemachtigen kan. Heb de verstevigde achterbruggen als genoemd door gileracitta.com al eens eerder voorbij zien komen. Maar een nette Si brug zou het ook kunnen doen.

Uitlaat is een goede om over na te denken. Mijn vriendin wil er van het zomer ook wel mee naar het werk, en die werkt zo goed als naast een politiebureau. Hij moet dus niet het geluid van een crossmotor krijgen.

Prijs van de cilinder is Opzich niet zo belangrijk. Keuze voor DR is puur omdat ze vroeger al goed betrouwbaar / slijtvast waren en omdat hij niet harder als 60 hoeft ( zonder helm ) een duurder wellicht overkill is. Maar als bij wijze de Polini cilinder + kop met w poort kwalitatief beter is zet ik die er liever onder.

Trekveertjes staan al op het onderdelenlijstje maar had ik niet genoemd. Maar toch bedankt voor de tip :).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.