Zelfbouw cilinder

Home Forums Techniek Motorisch Zelfbouw cilinder

This topic contains 30 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by Vespa doei 3 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
  • #806221

    Shark
    Topic starter
    Berichten: 472

    Is er ooit iemand al bezig geweest met een cilinder waarbij de uitlaatpoort omhoog wijst? Zodat je geen last hebt van de tapbout? Heb even een ontwerpje gemaakt. Ik zag namelijk die ciao’s met zij-inlaat (originele carb weg), en dacht… mmm nu is daar in principe ruimte om de uitlaat doorheen te ontwerpen, en kun je een vlinderpoort maken zonder last te hebben van een tapbout.

    omzijnkop

    opzijnkop2

    #806230

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Kan je niet beter op een cad forum je kunsten vertonen? Ik vind het echt onzin deze hersenspinsels.

    #806233

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Zit je dan niet tegen je tank aan?
    En via de zijkant tegen je brug?

    #806237

    Shark
    Topic starter
    Berichten: 472

    Kan je niet beter op een cad forum je kunsten vertonen? Ik vind het echt onzin deze hersenspinsels.
    Haha, daar klaagden ze al dat ik mijn heil maar op een brommerforum moest gaan zoeken :mrgreen:

    Supersi, op een ciao is er plek (denk ik), maar op een Si of Citta is er denk ik geen plek, en voor massaproductie is het natuurlijk geen optie om een cilinder te ontwerpen waar geen uitlaten voor te koop zijn en waarbij de afzetmarkt alleen een ciao zou zijn. Maar voor de zelfbouwers onder ons misschien wel.

    #806239

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Wat dacht je, de hitte gaat omhoog, laat ik daar dankbaar gebruik van maken ?
    Hete uitlaat gassen richting de benzine tank ?, om de tank/frame heen naar achteren ?
    Tip : Uitlaatbocht altijd op de koelste plek hangen bij een 2Takt motor, werkt die beter :thumb

    TICKLING BARN
    #806241

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Leuke gedachte om zelf een cilinder te bedenken.

    Op zich heb je wel een punt:
    Koude lucht aan de voor-onderzijde aanzuigen. (zelfs met stuwdruk als ram-air?)
    Heet (uitlaat)gas wil graag naar boven en daar uitblazen.

    Toch kan je je afvragen of het wel de echt goede oplossing is.
    Geen enkele motor-bouwer heeft de uitlaatpoort aan de bovenzijde.
    Maar soms worden de beste uitvindingen gedaan door ‘out of the box’ denken.

    Ben benieuwd waar dit project zal gaan eindigen……………??

    #806253

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Op dit forum zijn in het verleden hele goede dingen bedacht,en uitgevoerd.
    Er zijn vele mensen geweest die echt alles wat er in zit er uitgehaald hebben. En dan noem ik even KTM gek, Waarom, Averid W, Frank p enzovoort enzovoort.

    Het zal wel door de lockdown komen dat mensen te veel tijd overhebben, maar ik vind het een teloorgang van het forum,  deze prul ideetjes te gaan spuien, alleen maar voor een beetje aandacht.

    En dan die rammelende “ik heb er verstand van reacties”
    Het lijkt wel een kleuterschool hier.

    Vele hebben dit forum op een hoog niveau gebracht, waardoor mensen van uit de hele wereld het forum bezoeken.
    Laten we a.u.b. een beetje kritisch blijven.

    Kijk bijvoorbeeld eens op de Duitse en Italiaanse  forum,s en facebook wat daar gebracht wordt.
    En hoe hoog het niveau ligt.

    Screenshot_2021-01-24 neergaande lijn - Google Zoeken(1)
    Als we zo doorgaan trekken we steeds meer mensen aan die met dit soort prullenbak ideeën komen, en willen de mensen die iets van niveau hebben, het hier niet plaatsen.
    Is dat wat we willen?

    #806262

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Kan je niet beter op een cad forum je kunsten vertonen? Ik vind het echt onzin deze hersenspinsels.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #806263

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Op dit forum zijn in het verleden hele goede dingen bedacht,en uitgevoerd. Er zijn vele mensen geweest die echt alles wat er in zit er uitgehaald hebben. En dan noem ik even KTM gek, Waarom, Averid W, Frank p enzovoort enzovoort.

    Het zal wel door de lockdown komen dat mensen te veel tijd overhebben, maar ik vind het een teloorgang van het forum, deze prul ideetjes te gaan spuien, alleen maar voor een beetje aandacht.

    En dan die rammelende “ik heb er verstand van reacties” Het lijkt wel een kleuterschool hier.

    Vele hebben dit forum op een hoog niveau gebracht, waardoor mensen van uit de hele wereld het forum bezoeken. Laten we a.u.b. een beetje kritisch blijven. Kijk bijvoorbeeld eens op de Duitse en Italiaanse forum,s en facebook wat daar gebracht wordt. En hoe hoog het niveau ligt. Screenshot_2021-01-24 neergaande lijn - Google Zoeken(1) Als we zo doorgaan trekken we steeds meer mensen aan die met dit soort prullenbak ideeën komen, en willen de mensen die iets van niveau hebben, het hier niet plaatsen. Is dat wat we willen?

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    1
    #806265

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Hallo laat iedereen even in zijn waarde, het mooie van deze site is dat alles hier gemengd is en iedereen vrij is om zijn zegje te doen, daar hoort kleuterschool tot TH (technische hogeschool) ook bij, simpel zat.
    Vooral de ontdekkende jeugd heeft stimulatie nodig geen afwijzende neerbuigendheid, daar bereiken we helemaal niets mee.
    Meestal is het probleem dat de jongere mensen geen zelfstudie meer doen en alles voorgekauwd krijgen en daar leren ze niets van dan alleen andermans mening.
    Dus heb je ideeën en wil je meer weten maar je weet niet hoe, dan vooral je idee hier ventileren om er van te leren want daar is deze site voor.

    @ Energie : dit is de eerste keer dan ik bij jou een steekje los zie zitten, ben ik niet van je gewent.

    TICKLING BARN
    #806266

    Shark
    Topic starter
    Berichten: 472

    kwaad

    Volledigheidshalve: het enige wat ik vroeg of iemand dit idee al had uitgedacht, de tekening was louter ter verduidelijking, omdat ik er niks over kon vinden via de zoekfunctie.

    #806273

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    @crullie
    Dus jij bent een fan van Bert en Ernie?
    laten we het anders aanpakken en een zandbak topic openen voor members onder de 4 jaar.
    Kom op zeg, je moet wel nog wat kunnen zeggen.

    #806276

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Laten we even volwassen zijn en elkaar helpen. Rare reacties helpen niemand.

    Als er nog meer rare reacties komen kan ik het topic beter sluiten.

    We hebben allemaal dezelfde hobby.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #806277

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Van mij mag het dicht.

    #806278

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Wie heeft het hier over Bert & Ernie, ik niet en nee geen Fan 😛
    En toch haal jij het in je hooft om mij met dit kinders duo te linken, vreemd hoor.
    Geen woorden in mijn mond leggen en je eigen waanzin voor liegen, hebben we helemaal niets aan.
    Dat doen kinderen als ze vernemen dat ze ongelijk hebben, heel herkenbaar. 😉

    TICKLING BARN
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.