virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

This topic contains 1,636 reacties, has 135 deelnemers, and was last updated by luukciao 12 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,426 tot 1,440 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
  • #280149

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Edjuh :
    Die calibrata is erg mooi gelukt trouwens, van een afstandje kijkend leek het precies een echte.

    Die is idd erg netjes:thumb want ik dacht zelfs eerst dat het een calibrata was:D

    #280150

    virgil
    Topic starter
    Berichten: 1042

    Frank80cc :
    Zo denkt het hele forum er over flenny laat het maar rusten. Gewoon te ver getuned of verkeerd en daardoor loopt hij vast. blijft pech dat iemand anders erop rijd, want die voelt zich klote terwijl er niks aan te doen is. Virgil je neemt toch zelf risico om alles maximaal te tune ?? moet je ook niet piepen als de hele boel een x vast loopt, wees blij dat je carters nog heel zijn.

    volgens mij is er hier een misverstand!

    Ik zeg niet dat Sjoerd de brommer heeft gesloopt zeeeer zeker niet daar kan de jongen ook niets aan doen!
    Het enige wat ik bedoel is:

    Bijv. Ik heb op Sils brommer gereden, nu stel ik rij en bam vast dan zit die jongen wel met zoveel geld aan
    schade!
    Wat doe ik dan misschien heb ik dan wel een ZEER goed hardt als jullie dit niet met me eens zijn, want
    ik zou dan toch proberen hem te helpen of een klein bedrag van de kosten te dekken ook al kan ik er miss
    niets aan doen. Dit is respect voor anderen opbrengen en zijn materiaal!

    Ik ben nu eenmaal zo opgevoed dat als er iets stuk gaat het gemaakt moet worden en de gene waarbij het kapot
    gaat er ook aan zal moeten bijdragen ook al kan hij er misschien helemaal niets aan doen!

    Nu heb ik zojuist nog eens alles doorgelopen en de cilinder is niet vastgenaaid maar een
    krukaslager, de spie is wel ko en vliegwiel is een klein beetje beschadigd.

    Op een kleine veeg na is de cilinder nog redelijk in orde maar dit kan omdat hij misschien nog wat rotzooi van het lager
    naar buiten heeft moeten duwen.

    Sorry voor dit compleet verhaal maar zo denk ik en veel mensen die ik persoonlijk ken en nog wel wat er ook over
    en weet ook zeker dat niet het heel forum zo denkt.

    Sommige zeggen zelf: Brokken is dokken. Maar ik niet.

    Bedankt voor de reacties op de calibrata deze is ook vrij goed gelukt maar kan beter.

    Nu alles weer monteren en gassen maar weer.

    Ik heb nu trouwens ook een klein filmpje van de sprinter waarbij je hoort dat hij toch wel degelijk wil maar
    de onsteking stondt te laat op hoge toeren.

    Gr

    #280157

    Frank80cc
    Donateur
    Berichten: 820

    Nu sla je alweer de plank helemaal mis helaas, want dit staat los van ieder zijn opvoeding. Snap al helemaal niet waar dat over gaat, maar goed. Stel je had rondje op die van sil gereden en hij loopt vast blijft kut, maar jij kan daar niks aan doen. Zo is het nu eenmaal met vespa’s kleine stukjes rijden en dan vastlopen is pech hebben. NOGMAALS brommer uitlenen aan iemand die rijdt non stop vol gas is een ander verhaal of je bent er niet bij is een heel ander verhaal. Nog maar een voorbeeld.. Heeft niks te maken met een goed hart of opvoeding.

    Brokken=dokken als ik iemand me brommer uitleen of goederen uitleen voor langere tijd.. niet voor zo’n kut stukkie

    En dit was ook het laatste wat ik er over zeg.

    #280153

    sander…
    Bijdrager
    Berichten: 222

    ja maar wat JIJ vindt, moet je naar de politie brengen;) laat virgil dit gewoon samen met sjoerd alleen oplossen…
    ze komen er heus wel uit hoor, ZONDER dat anderen zich ermee bemoeien. zo gaat de discussie nog dagen duren. moest dit even kwijt. gr’s sander

    Edit by hans: we mogen wel weer gezellig ontopic bedenk ik me 😉

    Edit: dat is ook mijn bedoeling met dit bericht:P

    #275105

    virgil
    Topic starter
    Berichten: 1042

    Probeer mijn hart en ziel hier in te leggen en dan gaat er iets stuk waar iemand miss helemaal niets aan kan doen
    wat ik dan ook zeg, dan houden sommige maar vol dat ik dat wel doe.

    Jammer dat als ik eens een fout maak ik er altijd zo hard op berecht wordt vindt het best er want ik
    doe voor alles zo mijn best om er iets van te maken.

    Jammmer, Jammer, Jammer dat ik niet eens wat goed kan doen.

    Maar het is een goede les geweest.

    Had ik maar niets gezegt voor die paar euro aan schade die ik moet vervangen.

    #280160

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Mensen, niet verder zeuren…. Dit is een perso waarin de sleutelprestaties van iemand worden besproken 8) Laat hun dat gewoon afhandelen achter de schermen, dan krijg je ook geen rare verhalen in de wereld 😉 Met modder gooien kunnen we altijd nog……

    Kerel, ik had hier laatst een calibrata liggen, en ik zou zweren dat die van jou een echte was 😮 Ziet er goed uit :thumb

    #279464

    STH
    Bijdrager
    Berichten: 18

    Heb je dat ene stuk plaat eruit gehaald en opnieuw gelast aan de achterkant want dan zullen de prestaties nog beter zijn denk ik, mijn andere zelfbouw calibrata loopt iig beter en ik denk dat het daar aan ligt..
    Maar hoe lang heb je daar wel niet op gedaan om hem zo netjes te krijgen?? Ik zal maar geen foto hier neer zetten hoe die er eerst uitzag he 😛
    Ik zie je morgen wel voor het framepje en de velgen..

    #279726

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    hey, man ik vond dat blauwe ding best gruwelijk, de volgende keer kom ik naar je toe en hang ik eens te toeren teller eraan.
    maar je zit nu eigenlijk alleen nog met je voor ontsteking?
    ik weet dat dit bij puchjes altijd zeer nauw luisterde en het een wereld van verschil was.
    volgens mij kan jou blok niet onder de 3 a 4 duizend toeren stationair draaien met zo een voor ontsteking anders valt die uit.

    wel zeer jammer van je witte maar je weet zelf dat die dingen elk moment kunnen kapotgaan.
    daarom laat ik niemand met mn brommer rijden als ik weet dat de setup kiele kiele is.
    mja shit happens ik hoop dat het volwassen word opgelost:thumb

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #280162

    virgil
    Topic starter
    Berichten: 1042

    Heey,

    Bedankt voor de leuke reacties!

    De calibrata was flink wat werk heb hem compleet moeten overlassen was nogal zeer begaaid gedaan en lekte ook flink.

    Nu is hij weer netjes met de ingekorte demper.

    Ik heb gisteren mijn RV compleet uit mekaar gedraaid en nu ben ik erachter.

    Het lager wordt niet voldoende gesmeert en is drooggelopen, Toevallig doet mijn vader zaken met iemand die
    jaren in de Technische dienst heeft gezeten en hier zeer veel verstand van heeft hij zegt ook dat
    de gaten te klein zijn om zo voldoende smering te krijgen.

    Verder heeft jeroen70 ook al binnen 3km een lager vast zitten gloed nieuw ook niet voldoende gesmeert.

    Nog een probleem met de carters is dat bij de carters de vliegwielen aanlopen begrijp dat niet tot nu toe bij volgens
    mij iedereen gebeurt?

    Ps. De Mooiste flakes zijn net binnen dus de witte wordt klaar gemaakt.

    Gr

    #280164

    .-{2F4OV}-.

    Jooo Virgil!

    Kben egt benieuwd of je die blauwe ook nog eens goed aant lopen krijgt man! Daar zit echt ongelofelijk veel pit in! Denk wel meer dan die van mij. Miss kom ik nog eens langs om met die afgedraaide clutch en naaf van jou te rijden. Denk dat dat al heel erg veel scheelt tov mijn eigen overbrenging:thumb Moet alleen ff n keer tijd vrij maken en dat is meestal vrij lastig. Deze keer heb ik ook echt geluk gehad dat het meezat met sleutelen en dat alles eigenlijk meteen werkte;)

    #280167

    virgil
    Topic starter
    Berichten: 1042

    Sil: De blauwe komt wel goed, hij wil wel maar nu nog even her en der wat afstellen dan nog eens proberen.

    Je kan gerust langs komen kan goed met je opschieten en praten dus lijkt me leuk dan proberen we nog wel eens
    wat uit met die bom van je:thumb

    #280169

    virgil
    Topic starter
    Berichten: 1042

    Ik heb nog een filmpje laten uploaden:

    Je ziet dat hij wel wil maar dat hij op temparateur en hoge toeren te weinig voor ontsteking heeft.

    #280171

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Vreemd dat je RV op de lagers is vastgelopen. Heb er nu zo’n 15km mee gereden, en die problemen geven mijn lagers niet. Heb ze dan wel iets in-geoliëd, mischien dat dat het verschil kan maken? ook zit mijn lager(zoals je weet) niet diep genoeg in het groot carter.

    #280172

    kleine911
    Bijdrager
    Berichten: 119

    hij klinkt toch echt wel bruut zo. jammer dat die het niet geweldig doet. maar ik geloof wel dat je dat kan fixen :thumb

    #280173

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    best jammer, komt wel goed!
    Doet exact zoals mijn MT5 waar de bobine van stuk was. Heb dan maar voor de zekerheid zowel bobine als CDI vervangen, aangezien een defecte bobine de cdi molt en ook omgekeerd is waar…:|

    Maar, komt wel goed! 🙂

    Is dat Minarelli cilinder? Ik bedoel, voor welk blokje is deze oorspronkelijk?

15 berichten aan het bekijken - 1,426 tot 1,440 (van in totaal 1,637)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.