virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

This topic contains 1,636 reacties, has 135 deelnemers, and was last updated by luukciao 12 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
  • #275196

    sjaak trekhaak

    mooi kleurtje ,wat heb je voor een lak gebruikt?

    #275198

    virgil
    Topic starter
    Berichten: 1042

    ik heb een soort auto lak gehaald bij een spuiterij

    ze hebben deze lak in een spuitbus gedaan is handiger voor mij wel duur maar ja boeie ik heb wel een mooi resultaat

    gr

    #275203

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    virgil :
    hallo,

    kwa kleur zou zeggen kijk hier eens naar dat is mijn honda camino die ik had zo word de combinatie zoiets:

    http://www.mijnalbum.nl/Foto-JND8NLCA-D.jpg

    verder kwa stuur ik zal nog van alles proberen ook nog vanalles halen kwa remmen enz

    er moet nog zo veel aan gebeuren het is te veel om op te noemen

    ik heb plamuur gehaald om alles nog eens extra af te werken

    over het blok ik moet me er nog eens over bedenken wat het nu word het stuur is niet van een zundapp is gewoon een m stuur

    martijn hoe bedoel je met er kan nog wel een kilo af ??

    ik zou zeggen kijk even bij uiterlijk bij forums daar staat hij ook al kunnen jullie zien wat ik van plan ben!!

    ik zal iets van foto’s posten als ik woensdag geplamuurd en geschuurd heb het frame

    mvg,

    virgil

    Als je er mee wil gaan sprinten kan er nog heel wat gewicht af: bagagedrager, koplamp etc.

    #275204

    virgil
    Topic starter
    Berichten: 1042

    oo oke dat heb ik al gedaan

    bagage drager eraf gehaald koplamp spatbord ingekort en nog vanalles

    ik zal straks een paar foto’s posten ziet er echt heel mooi uit

    de bagage drager had ik effe erop gedaan om iemand mee achterop te nemen maar dat gaat nu niet meer
    ziet ook niet uit met buis en alles ertussen

    ik heb ook een chroom spatbord binnen gekregen en een nieuw wit voetenplankje en nog van alles voor de voorvork.

    straks hoop ik mijn complete frame in de grondlak te hebben

    ik haal me toch het somonini 2007 engine is wat ruiger dan 80cc

    mvg,

    virgil

    #275206

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Moet je wel je frame flink verbouwen voor een Simo 2007 blok..

    #266460

    leon ciao
    Bijdrager
    Berichten: 1162

    Vet dat je het simonini blok pakt, hoop dat je het fatsoenlijk aan het lopen krijgt en er een beetje voorzichtig mee omspringt 🙂
    Lijkt me wel een mooi kleurtje dat blauw.
    Maar kijk er maar mee uit in montfort op de rotonde staan heel vaak woute ben ik ook gepakt met mijn schakelbrommer 😉

    #266459

    Poelll13
    Bijdrager
    Berichten: 541

    Ik ben ook erg benieuwd naar het Simoblokje 😀

    #275027

    virgil
    Topic starter
    Berichten: 1042

    wat zou ik er max mee kunnen halen denken jullie kwa snelheid?

    wat moet ik dan verbouwen toch eigelijk niets als ik mijn cilinderkop aanpas ofwel?

    gr

    #275207

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Je moet zowat je halve frame slopen en om het blok heen bouwen. Als je koelvinnen van je cilinder en kop af haalt zodat het past, kom je niet ver voor hij vastloopt door gebrek aan koeling.

    #275208

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    je moet uit het linnker gedeelte van je frame een stuk wegkappen. hier moet je een uitham maken. doe je dit niet, en ga je kop vlakken, krijg je gegarrandeerd een vastloper. ga de special van sil maar even doorneuzen, dan snap je het wel 😉 die is daar ook een mooi tijdje mee bezig geweest 😛 en je moet je frame flink verstevigen. alleen een buis is niet genoeg om de torque op je frame vol te houden 😛

    naast een buis heb alle lassen nog een keer gedaan, en overal waar geen las zat, zit er nu wel 1 😛 ik ga de zijkanten ook nog dubbelen. als dat nog niet stevig genoeg is weet ik het ook niet meer:P

    #275209

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    FonS :
    Je moet zowat je halve frame slopen en om het blok heen bouwen. Als je koelvinnen van je cilinder en kop af haalt zodat het past, kom je niet ver voor hij vastloopt door gebrek aan koeling.

    hij gaat toch alleen sprinten, voor 1 of 2 heats kan de cilinder dat wel aan.

    als hij nou ermee op de weg ging rijden of op het circuit is het een ander verhaal.

    #275210

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    diac :

    FonS :
    Je moet zowat je halve frame slopen en om het blok heen bouwen. Als je koelvinnen van je cilinder en kop af haalt zodat het past, kom je niet ver voor hij vastloopt door gebrek aan koeling.

    hij gaat toch alleen sprinten, voor 1 of 2 heats kan de cilinder dat wel aan.

    als hij nou ermee op de weg ging rijden of op het circuit is het een ander verhaal.

    dan zou ik het nog niet doen. zon klein stuk uit je frame halen en een hoekje er weer in laten lassen is goedkoper dan een nieuwe cilinder/zuiger

    #275211

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Het blok kan meer hebben dan jullie denken, tot nu toe heb ik 1 keer gehoord van een vastloper en dat was van die amerikaan(rufus). Ivano heeft nooit problemen gehad, en dat ding heeft op circuits gereden, cross, dus het kan best wat hebben, zelfs met een paar koelvinnen minder. Dat ding wou met een sproeier 78 zelfs nog lopen.

    Maar koelvinnen erop houden lijkt me uiteraard het verstandigst.

    #275215

    virgil
    Topic starter
    Berichten: 1042

    ik heb toch maar besloten om het frame er voor aan te passen als het zo laat is

    gisteren heb ik me frame gespoten ziet er best ruig uit ik moet alleen mijn velgen , voorvork en kappen nog
    dan is het opbouwen geblazen

    ik wil wel even zeggen dat ik mijn simonini pas haal als ik bijna 16 ben ik wil trouwen gaan sprinten en circuit en over de weg mee rijden vooral over de weg want laat hem ook verzekeren maar in die tijd haal ik me weer een nieuwe vespa
    en laat ik die eerst verzekeren voor dat ik mijn stang er tussen las enz.

    hoeveel pk kan ik max uit het simo blok halen? is het mogelijk om het nog meet te tunen?

    ik zal straks de foto’s van het frame posten

    mvg,

    virgil

    #275217

    virgil
    Topic starter
    Berichten: 1042

    hier zijn de foto’s van het frame:

    hier ben ik even de binnekanten in aant smeren met speciaal roest werend spul omdat daar alles dicht gelast is en veel roest kan gaan vormen en word het frame slap dus maar even dik erop gesmeerd

    de nieuwe banden

    hier nog een leo handmade

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 1,637)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.