VCT-2009 setup topic

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl VCT-2009 setup topic

This topic contains 120 reacties, has 34 deelnemers, and was last updated by hansieb 14 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 121)
  • Gebruiker
  • #512438

    Bartjee
    Donateur
    Berichten: 2103

    Zolang ie maar minimaal de 60 haalt he:)

    Wel jammer, eerst was het een grote kit racing toer en nu ben ik nog één van de enige..

    jelle: je bent niet één van de enige, maar twee van de twee 😉

    #512440

    >>kruin-ritsjerd<<

    ik durf het best aan met me kitracing blok, maar ik heb liever geen problemen met warmlopers en alles op de tour omdat dit de tour weer ophoud en net zoals de 11steden tour dan weer een aantal uren stil staan=)

    #512443

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    ik ga lopend geloof ik… Er is iets mis met mn brom en ik weet niet wat.. Ik heb zo onderhand alles wat ik kan bedenken bijlangs geweest en gecontroleerd maar het wordt steeds erger i.p.v. beter.
    Brom start prima, loopt prima stationair, reageert redelijk normaal op het gas maar begint te stotteren zodra hij wat toeren maken moet. Dit begon gisteren zomaar ineens, toen was het alleen als hij al goed warm was..

    wat allemaal niet hielp (verwisseld en/of gecontroleerd):

    -bougie
    -bougiedop
    -bougie kabel
    -bobine
    -chip vervangen voor nieuwe cp en condensator
    -apart nog een nieuwe condensator
    -spoel doorgemeten
    -bedrading doorgemeten
    -carburateur schoongemaakt
    -grotere/kleinere sproeier
    -gasschuifnaald hoger /lager
    -luchtstelschroef meer/ minder
    -ander/ zonder luchtfilter
    -verschillende uitlaten
    -pakkingen vervangen
    -kleplichter opnieuw ingeslepen

    Heb echt een overdosis sleutelen gehad vandaag, en gisteren ook al een beetje..

    Ik zal iets over het hoofd zien maar heb geen idee wat..

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #512444

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Dan loop ik met je mee:D
    Ik ben de afgelopen dagen namelijk ook leuk bezig.
    Ik heb
    -De 46euro met 28mm afgekauwde flens gemonteerd, dit lekte mij wat te veel.
    -Toen het blokje open getikt omdat ik er dan maar een 46slag simo kruk in wou hebben om zo met een 43mm fabrizi met 46slag te kunnen rijden, maar die simo kruk paste net niet qua wangen:(
    -Toen een 46euro met 22 flens gemonteerd, maar dit vond ik na 10km wat min lopen dus er maar eens afgehaald bleek ie net zoals jou 42polini alu z,n wand kwijt te raken:((had al wel een leuk stootrandje boven maar toch)

    Ik heb nu de 46mm euro met afgekauwde 28mm flens bij een auto tuner/revisie bedrijf liggen deze zal proberen er een bus om te drukken zodat ie weer mooi sluitend past:thumb
    Lukt dit al niet dan word het een getunde 46mm polini:thumb

    Misshien dat de massa bij jou trouwens het probleem is?

    #512445

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    lijkt me sterk dat dat ineens een probleem zou zijn.. Er zit onderhand bijna geen lak meer aan de binnenkant van het frame..
    Maar ik zal morgen toch eens een massa draad trekken tussen blok en bobine.

    Ben zeer sterk aan het twijfelen of ik er mijn niet ingereden 42 pina onder zal gooien. Het 42 polini blok doet het ook wel maar das een toerenblok qua timing, en dat rijd niet relaxed..

    dikke ruk dat het weer zo vaag moet gaan ineens en ik begrijp er niks van. Het EVO blok liep toch best mooi…

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #512446

    GeFret
    Bijdrager
    Berichten: 96

    Dat is inderdaad wel flink balen Tonni, en wat raar dan dat ie opeens zo raar gaat doen. Hoop voor je dat het je dan toch nog gaat lukken het probleem te vinden en zo niet mag je altijd bij me achterop komen zitten 😉 Maar succes nog in ieder geval!

    #512449

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Als het nog enige troost mag geven tonni, je bent niet de enige. Ik heb ong. 2,5 dagen non stop zitten sleutelen met 3 verschillende blokken die allemaal niet of niet lekker lopen. Heb ong. 8 keer cilinders(met 2 cilinders) en pakkingen verwisseld, ontstekingen, blokje ongeveer 10 keer verwisseld, etc.

    Ik kom er wel uit, maar het wordt last minute.

    #512450

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Daar ben ik gek op, last minute blokken voor een toer van 400km :p Je hebt het zelf niet altijd in de hand maar het zou toch prettig zijn als je de tijd zou hebben om toch minimaal al 50km testgereden te hebben…. 😉

    Mijne heb ik gisteren nog een keer extra goed getest door ruim 6km constant volle gas 70+ te rijden en gelukkig overleeft hij dat.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #512451

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Zolang ie s,ochtens als ie koud is maar even leuk 4takt dan ben ik tevreden en durf ik ook wel plankgas ermee te rijden:thumb
    Maar dit zal de eerste dag niet echt gaan want word weer een inrij toer voor mij:D
    Mocht er trouwens al een blokje sneuvelen, ik neem een compleet en perfeckt afgesteld 43mm simo blokje mee:thumb

    #512453

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    @ Arvid: als er vandaag geen progressie in zit dan knikker ik het andere blok er onder, ben er ook wel klaar mee.
    Het Pinasco blok heeft alleen nieuwe lagers gehad en een nieuwe zuiger, dus dat is in principe met 50 km tuffen ook wel ingelopen op elkaar.
    Het gaat me er op dit moment uiteraard alleen om dat ik het niet kan hebben dat dat EVO blok ineens zo raar doet.
    Ik kan hem eigenlijk niet van me laten winnen…

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #512452

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    nou, zo kan er nog wel 1 bij. ik gister geprobeert om een kickblok er onder te drukken, maar die was wel dermate beun in elkaar gezet dat ik alles moest omwisselen. heb nu ook nog wat, ik kan niet rijden als mn licht aan staat. dan begint hij te stotteren en te knallen:S maar ff de ontsteking veranderen als ik daar nog tijd voor heb.

    btw, heeft er toevallig nog iemand een zgan vario snaar liggen? die van mij is namelijk behoorlijk op zag ik gister :S je krijgt dan wel geld van mij op de tour, of een nieuwe snaar na de tour via de postduif. er zit hier namelijk niks in de buurt die van die snaren heeft liggen

    #512454

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Delftechniek in delfzijl heeft snaren, 13×950/60 kan je halen.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #512455

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    @ tonni toevallig de krukas keerring al een x vervangen?
    heb ongeveer hetzelfde gehad en kwam er ook maar niet uit.. daarna liep die wel weer

    #512456

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Herr Flick, bedankt:thumb

    #512463

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    goedguus :
    @ tonni toevallig de krukas keerring al een x vervangen?
    heb ongeveer hetzelfde gehad en kwam er ook maar niet uit.. daarna liep die wel weer

    Nee, kan ik ook nog wel proberen.

    Heb nu weer splinternieuwe bougie gehaald, xtra massa gelegd naar bobine. Starten en lopen, prima gas reactie.:? Gas geven in zn vrijloop en hij jankt het uit (iets mooier zonder filter of met malo filter als met de polini maar dat kan afgesteld worden),maar zodra ik hem belast op de weg probeer gaat ie stotteren!:?

    Rondje gereden, stotteren hield op maar loopt 60 zonder al te veel power.:'(
    Bougie is droog en grijs/bruin, maar dat was ie met de 11 steden ook.
    Ik kan het echt niet hebben dat ik dit niet kan vinden he…:((
    Eergisteren nog wheely power en nu niks…:(

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 121)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.