VCT-2009 setup topic

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl VCT-2009 setup topic

This topic contains 120 reacties, has 34 deelnemers, and was last updated by hansieb 14 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 121)
  • Gebruiker
  • #512409

    RiPe
    Bijdrager
    Berichten: 812

    Misschien is het compressieverlies? dat er toch ergens een lekje zit

    #503618

    OrangeCiao
    Donateur
    Berichten: 291

    :?:boosmijn setup is gewijzigt mijn speedengine met 46,5 malossi wil niet harder als 66 km het is een nieiw
    speedengineik hep al vanalis geprobeert maar niks dus ga ik met mijn 11steden setup rijden

    1313
    43dr evo
    bewerikten kikarter
    ongeveer 75 km p

    #512466

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Tonni :

    goedguus :
    @ tonni toevallig de krukas keerring al een x vervangen?
    heb ongeveer hetzelfde gehad en kwam er ook maar niet uit.. daarna liep die wel weer

    Nee, kan ik ook nog wel proberen.

    Heb nu weer splinternieuwe bougie gehaald, xtra massa gelegd naar bobine. Starten en lopen, prima gas reactie.:? Gas geven in zn vrijloop en hij jankt het uit (iets mooier zonder filter of met malo filter als met de polini maar dat kan afgesteld worden),maar zodra ik hem belast op de weg probeer gaat ie stotteren!:?

    Rondje gereden, stotteren hield op maar loopt 60 zonder al te veel power.:'(
    Bougie is droog en grijs/bruin, maar dat was ie met de 11 steden ook.
    Ik kan het echt niet hebben dat ik dit niet kan vinden he…:((
    Eergisteren nog wheely power en nu niks…:(

    Misshien dat er een stukje van een membraan klepje is afbebroken?
    (meestal loopt en en start ie dan ook niet mooi maar je weet het nooit natuurlijk)
    En anders zou ik de cilinder er eens aftrekken gezien kracht verlies en zeker zoveel wel vaak daar weg kan komen, en het stotteren ook wel verklaarbaar is als ie idd daar schade heeft.
    Hoop dat je het vind want samen evo,en is toch wel zo gezellig;)

    #512467

    >>kruin-ritsjerd<<

    ik moet ook nog zat doen voor de vct, dadelijk even m’n snorfiets blok onder me ciao afstellen en rijden. helaas kan ik niet gaan rijden met de speedengine met KR:((

    #512468

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Blok nog 5x eronder weg gehad, de volledige ontsteking van een werkend blok getrokken, niks dus..
    Toen alles nieuw erop, cp, cond., bobine draad enz. , niks dus..
    Verschillende bobine’s, ook niks..
    Zelfs nog een NGK B8HS bougie, helpt niet…
    carb doorgespoeld, niks…
    blok gesplitst, pakkingen en keerring vervangen, niks dus…
    membraam weer vervangen voor de oude, niks dus…
    kleinere en grotere sproeiers, ander of geen lucht filter.

    Hij maakt (wel ietwat stotterend) goed veel toeren in zn vrij maar heeft geen power en geen toeren op de straat.

    Hij klinkt of ie zwaaaar verzuipt maar de bougie kleurt neigend naar grijs en is netjes droog. Wel wordt het blok erg snel warm. Detoneert niet, rinkelt niet maar trekt wel enigzins ‘golvend’ door met af en toe het gevoel van: daar komt ie, maar op het moment dat je dat denkt is het al weer over.

    Ik vermoed (ondanks dat het volgens mij niet kan) een mechanisch defect in de carb.. Waar ik overigens niets aan kan ontdekken maar helaas ook niet kan uitwisselen nu..

    Ik heb het nu officieel eerst opgegeven, en ga er een ander blok onder hangen.

    Ik update hier wel ff weer als het resultaat heeft…:kots

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #512469

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Jammer Tonni, waarschijnlijk pak je over 1 week het blok weer en zie je binnen 1 minuut wat er aan scheelt 😛

    Ik heb net 1 probleempje met Mix gevonden, op lage snelheid mengt hij evenveel olie als op hoge snelheid vanwege het constante toerental met vario. Ofwel als ik na een flink stuk langzaam rijden gas geeft heeft mijn blok nog wat onverbrande olie weg te werken…. (Sorry Ewouz !) :haha

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #512474

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Is het echt niet je massa? Dat was het bij mij namelijk, en mijn massakabel hielp niet maar het frame blank maken wel.

    Nou ik rij nu even met een getjoend cp blok met 50cc polini. 56 sproeier stottert hij nog in het middengebied met 13mm, zou wel een zuinig blokje worden denk ik.

    Maar ik ga morgen toch weer de speedengine proberen, de 50 stoot me toch wat weinig koppel uit, dan is hij opeens niet zuinig meer omdat je meer gas moet geven.

    #512434

    V50-Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 8

    the speed engine runs like cow shit.

    now i ride a 43mm Zeta on a tuned carter with 13er carb. mallossi luchtfilter, standart kruka, and polini sp

    top speed 75kmh but the throtle is not sooooo good.

    with a proma city power ist the throtle much better but the top speed is 60kmh and that ist not the best.

    zeta 43mm the cylinder in my signatur

    and that ist the carter







    #512476

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    If it runs nicely drive it man! 🙂 75km/h is fast enough.

    Ik ben klaar voor vandaag, achterband gefixt en ff gekeken hoeveel er in de fietstassen passen.
    Komt wel goedde :thumb

    #507603

    V50-Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 8

    it runs VERY nicely and i drive the engine.

    wir können erst um 1 uhr nachts da sein. ist das schlimm?

    #507604

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Mike hat gesagt von 16:00 bis 21:00.

    Lieber komt man dan !

    #512478

    V50-Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 8

    geht nicht wegen arbeit. von arbeit nach hause 5 stunden fahrt. von hause bis vct 3-4 stunden fahrt. 2uhr mittags feierabend.

    also not good.

    #512479

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    1 uur snachts?!?!? dies knetter gek

    Mike
    #512481

    AC RACING
    Moderator
    Berichten: 1493

    ik ben dan nog wel wakker laivert;)

    #512482

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Haha ebn een groene rakkert drinken he ali

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 121)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.