Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › VCT-2009 setup topic
This topic contains 120 reacties, has 34 deelnemers, and was last updated by hansieb 14 years, 10 months geleden.
-
Gebruiker
-
4 juni 2009 om 11:08 #512409
Misschien is het compressieverlies? dat er toch ergens een lekje zit
4 juni 2009 om 11:44 #503618:?:boosmijn setup is gewijzigt mijn speedengine met 46,5 malossi wil niet harder als 66 km het is een nieiw
speedengineik hep al vanalis geprobeert maar niks dus ga ik met mijn 11steden setup rijden1313
43dr evo
bewerikten kikarter
ongeveer 75 km p4 juni 2009 om 13:23 #512466Tonni :
goedguus :
@ tonni toevallig de krukas keerring al een x vervangen?
heb ongeveer hetzelfde gehad en kwam er ook maar niet uit.. daarna liep die wel weerNee, kan ik ook nog wel proberen.
Heb nu weer splinternieuwe bougie gehaald, xtra massa gelegd naar bobine. Starten en lopen, prima gas reactie.:? Gas geven in zn vrijloop en hij jankt het uit (iets mooier zonder filter of met malo filter als met de polini maar dat kan afgesteld worden),maar zodra ik hem belast op de weg probeer gaat ie stotteren!:?
Rondje gereden, stotteren hield op maar loopt 60 zonder al te veel power.:'(
Bougie is droog en grijs/bruin, maar dat was ie met de 11 steden ook.
Ik kan het echt niet hebben dat ik dit niet kan vinden he…:((
Eergisteren nog wheely power en nu niks…:(Misshien dat er een stukje van een membraan klepje is afbebroken?
(meestal loopt en en start ie dan ook niet mooi maar je weet het nooit natuurlijk)
En anders zou ik de cilinder er eens aftrekken gezien kracht verlies en zeker zoveel wel vaak daar weg kan komen, en het stotteren ook wel verklaarbaar is als ie idd daar schade heeft.
Hoop dat je het vind want samen evo,en is toch wel zo gezellig;)4 juni 2009 om 16:00 #512467
>>kruin-ritsjerd<<ik moet ook nog zat doen voor de vct, dadelijk even m’n snorfiets blok onder me ciao afstellen en rijden. helaas kan ik niet gaan rijden met de speedengine met KR:((
4 juni 2009 om 16:03 #512468Blok nog 5x eronder weg gehad, de volledige ontsteking van een werkend blok getrokken, niks dus..
Toen alles nieuw erop, cp, cond., bobine draad enz. , niks dus..
Verschillende bobine’s, ook niks..
Zelfs nog een NGK B8HS bougie, helpt niet…
carb doorgespoeld, niks…
blok gesplitst, pakkingen en keerring vervangen, niks dus…
membraam weer vervangen voor de oude, niks dus…
kleinere en grotere sproeiers, ander of geen lucht filter.Hij maakt (wel ietwat stotterend) goed veel toeren in zn vrij maar heeft geen power en geen toeren op de straat.
Hij klinkt of ie zwaaaar verzuipt maar de bougie kleurt neigend naar grijs en is netjes droog. Wel wordt het blok erg snel warm. Detoneert niet, rinkelt niet maar trekt wel enigzins ‘golvend’ door met af en toe het gevoel van: daar komt ie, maar op het moment dat je dat denkt is het al weer over.
Ik vermoed (ondanks dat het volgens mij niet kan) een mechanisch defect in de carb.. Waar ik overigens niets aan kan ontdekken maar helaas ook niet kan uitwisselen nu..
Ik heb het nu officieel eerst opgegeven, en ga er een ander blok onder hangen.
Ik update hier wel ff weer als het resultaat heeft…:kots
I came, I saw, and I forgot what I was doing...4 juni 2009 om 16:06 #512469Jammer Tonni, waarschijnlijk pak je over 1 week het blok weer en zie je binnen 1 minuut wat er aan scheelt 😛
Ik heb net 1 probleempje met Mix gevonden, op lage snelheid mengt hij evenveel olie als op hoge snelheid vanwege het constante toerental met vario. Ofwel als ik na een flink stuk langzaam rijden gas geeft heeft mijn blok nog wat onverbrande olie weg te werken…. (Sorry Ewouz !) :haha
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno4 juni 2009 om 20:34 #512474Is het echt niet je massa? Dat was het bij mij namelijk, en mijn massakabel hielp niet maar het frame blank maken wel.
Nou ik rij nu even met een getjoend cp blok met 50cc polini. 56 sproeier stottert hij nog in het middengebied met 13mm, zou wel een zuinig blokje worden denk ik.
Maar ik ga morgen toch weer de speedengine proberen, de 50 stoot me toch wat weinig koppel uit, dan is hij opeens niet zuinig meer omdat je meer gas moet geven.
4 juni 2009 om 20:53 #512434the speed engine runs like cow shit.
now i ride a 43mm Zeta on a tuned carter with 13er carb. mallossi luchtfilter, standart kruka, and polini sp
top speed 75kmh but the throtle is not sooooo good.
with a proma city power ist the throtle much better but the top speed is 60kmh and that ist not the best.
zeta 43mm the cylinder in my signatur
and that ist the carter
4 juni 2009 om 21:21 #512476If it runs nicely drive it man! 🙂 75km/h is fast enough.
Ik ben klaar voor vandaag, achterband gefixt en ff gekeken hoeveel er in de fietstassen passen.
Komt wel goedde4 juni 2009 om 21:42 #507603it runs VERY nicely and i drive the engine.
wir können erst um 1 uhr nachts da sein. ist das schlimm?
4 juni 2009 om 21:43 #507604Mike hat gesagt von 16:00 bis 21:00.
Lieber komt man dan !
4 juni 2009 om 22:11 #512478geht nicht wegen arbeit. von arbeit nach hause 5 stunden fahrt. von hause bis vct 3-4 stunden fahrt. 2uhr mittags feierabend.
also not good.
4 juni 2009 om 22:49 #5124791 uur snachts?!?!? dies knetter gek
Mike5 juni 2009 om 08:33 #512481ik ben dan nog wel wakker laivert;)
5 juni 2009 om 08:34 #512482Haha ebn een groene rakkert drinken he ali
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.