This topic contains 133 reacties, has 68 deelnemers, and was last updated by Brommers kieken 3 years, 2 months geleden.
-
Gebruiker
-
20 november 2010 om 19:50 #216678
jah ik snap dat de rollen belangrijk zijn maar er was maar 1 set te krijgen voor mijn vario en dat ongeveer 5,5 gram
ik heb nog een 2de setje vertandingen liggen
– grote tandwiel : 45 tandjes (A)
– tweede as : 10 / 30 tandjes (B / C)
– derde as : 23 tandjes (D)
– vierde (lange) as : 11 tandjes (E)en ik had gelezen dat je het dan zo moet bereken
(45:10)*30
———–
11najah dan doe ik eerst 45:10=4.5
4.5*30=135 en dan 135:11=12.27272727272727272727272727die ander vertanding doe ik morgen berekenen
volgens dit schema6 januari 2011 om 23:39 #216752Mensen ik ben toch waarschijnlijk vanplan om een Vario aanteschaffen.
maar heb toch nog vraagjes.zie mijn setup. wat rijd hier het beste op. wil lekker optrekken maar ook top behouden.
+ Carter = 13/13 max inlaat + hard boosters doorgetrokkenvoorbeeld:
1:10.5 vertanding (als dit er is)
90MM schijven
Malossi voorvario
zwaarste Malossi veertjes
Rode Malossi druk veer
Gram @ rolletjes? geen idee..zou dit lekker rijden op mijn setup,
en hoe zwaarder de Drukveer en Trekveertjes hoe lichter de rolletjes of juist andersom?7 januari 2011 om 00:04 #216753Hoe zwaarder de drukveer hoe zwaarder de rolletjes. Maar ik kan je nu al vertellen dat een Rode malossi drukveer VEELS te sterk is voor jou setup. Je zal waarschijnlijk rond de 6,5 7 gram zitten met Gele drukveer. En trekveertjes moet je afstellen op het toerental waar jou blokje het meeste kracht heeft.
17 maart 2011 om 09:29 #216854Hey Tonni or other people
ik zit al tijden met een vraag.
ik hep een Vespa Ciao Mix..50cc standaart zelfs originele luchtfilter
alleen heb een mooie Leovince eronder.
hij Loopt als een trein in de zon.ik heb Compleet variomatic erop gezet
Voorvario van Malossi, achterkoppeling met 90mm schijven
met nieuwe variosnaar van Malossi.
Ondanks dat rijd ie 45 Km/ph
en trekt ie lekker op
Heb nog wel verlengde as met snor vertanding..Wat gebeurt er met een asset in m’n klok van Malossi ??
Groeten uit Bedum.. Jawel
17 maart 2011 om 09:48 #216855Ted :
Hey Tonni or other peopleik zit al tijden met een vraag.
ik hep een Vespa Ciao Mix..50cc standaart zelfs originele luchtfilter
alleen heb een mooie Leovince eronder.
hij Loopt als een trein in de zon.ik heb Compleet variomatic erop gezet
Voorvario van Malossi, achterkoppeling met 90mm schijven
met nieuwe variosnaar van Malossi.
Ondanks dat rijd ie 45 Km/ph
en trekt ie lekker op
Heb nog wel verlengde as met snor vertanding..Wat gebeurt er met een asset in m’n klok van Malossi ??
Groeten uit Bedum.. Jawel
Ik denk dat je asset rond draaid… 😛
Ik snap je vraag niet helemaal sorry, wat wil je nu presies doen aangezien alles al als een trein rijd?
17 maart 2011 om 10:06 #216856@Ted, je trekt langzamer weg en je top zal waarschijnlijk niet hoger worden
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno17 maart 2011 om 10:12 #216857Dan denkt ArvidW dus wat ik denk..
Maarja, daar had ik niet op gehoopt.. en weetje waarom? ..zo’n Ludix scooter is ietsjes zwaarder maar knalt met 50cc ook zo harder dan 70 met andere uitlaat met varioring eruit
waarom gaan scooters zo tering snel.. ik ben jaloers17 maart 2011 om 11:01 #216858Ted :
zo’n Ludix scooter is ietsjes zwaarder maar knalt met 50cc ook zo harder dan 70 met andere uitlaat met varioring eruit
waarom gaan scooters zo tering snel.. ik ben jaloersKijk eens naar de spoelpoorten van deze standaard Mina. hor. cilinder,
En nu naar de spoelpoorten van de 07 Simonini, een van de snelste cilinders voor het Piaggio blokje,
18 maart 2011 om 06:54 #216860you’re right
you’re right3 mei 2020 om 21:25 #796757Hallo
Ik heb een Ciao (1993) met volgende opstelling
– Origineel bewerkt carter
– malossi 65 cc cylinder
– 55mm poeli
– 13/13 dellorto maat 66
– Proma circuit uitlaat
– snorklok
– pollini zwarte trekveren
Behaalt ,nu 50-55/KM/H
ik zou graag een Vario kopen en steken welke onderdelen moet ik kopen.
MVG vital4 mei 2020 om 11:24 #796768Ik verwijs je graag door naar onderstaande pagina:
VariomaticMvg
Jeroen- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 11 months geleden door Vespaatje.
10 januari 2021 om 22:58 #805701Ben op zoek naar een vario voor mn citta en kwam een advertentie tegen waar een malossi vertanding in zit. Ik heb zelf geen ervaring met vario dus weet niet of deze vertanding past op mijn setup.
mijn setup is als volgt:
dr 43mm
carter alleen inlaat vergroot naar 13mm
13/13 carb (dacht 62 sproeier)
malossi luchtfilter
en leo Krul uitlaat.wil lekker snel optrekken en leuke top hebben rond de 55. Is dit beetje te doen qua toeren? Ik hoor graag ervaringen. En alle tips over vario en overbrenging voor de citta zijn welkom.
10 januari 2021 om 23:06 #805702MAlossi vertanding is aan de zware kant.
Ik zou als ik jou was een 1 op 11 vertanding zoeken met 100mm schijven.
Dat past goed bij je wensen denk ik10 januari 2021 om 23:16 #805703En pakt dit uit met de toeren op top snelheid? Aangezien een maat van mij met 1:13 flinke touren opbouwt en niet harder gaat rijden haha. Of is dat juist het ‘kleine’ verschil tussen een 1:13 en 1:11?
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.