Variomatic op Vespa’s

Home Forums Techniek Vario Variomatic op Vespa’s

This topic contains 133 reacties, has 68 deelnemers, and was last updated by Brommers kieken 10 months, 3 weeks geleden.

14 berichten aan het bekijken - 121 tot 134 (van in totaal 134)
  • Gebruiker
  • #216678

    dartfreak
    Bijdrager
    Berichten: 340

    jah ik snap dat de rollen belangrijk zijn maar er was maar 1 set te krijgen voor mijn vario en dat ongeveer 5,5 gram

    ik heb nog een 2de setje vertandingen liggen

    – grote tandwiel : 45 tandjes (A)
    – tweede as : 10 / 30 tandjes (B / C)
    – derde as : 23 tandjes (D)
    – vierde (lange) as : 11 tandjes (E)

    en ik had gelezen dat je het dan zo moet bereken
    (45:10)*30
    ———–
    11

    najah dan doe ik eerst 45:10=4.5
    4.5*30=135 en dan 135:11=12.27272727272727272727272727

    die ander vertanding doe ik morgen berekenen
    volgens dit schema

    #216752

    citta-rick
    Bijdrager
    Berichten: 152

    Mensen ik ben toch waarschijnlijk vanplan om een Vario aanteschaffen.
    maar heb toch nog vraagjes.

    zie mijn setup. wat rijd hier het beste op. wil lekker optrekken maar ook top behouden.
    + Carter = 13/13 max inlaat + hard boosters doorgetrokken

    voorbeeld:
    1:10.5 vertanding (als dit er is)
    90MM schijven
    Malossi voorvario
    zwaarste Malossi veertjes
    Rode Malossi druk veer
    Gram @ rolletjes? geen idee..

    zou dit lekker rijden op mijn setup,
    en hoe zwaarder de Drukveer en Trekveertjes hoe lichter de rolletjes of juist andersom?

    #216753

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1750

    Hoe zwaarder de drukveer hoe zwaarder de rolletjes. Maar ik kan je nu al vertellen dat een Rode malossi drukveer VEELS te sterk is voor jou setup. Je zal waarschijnlijk rond de 6,5 7 gram zitten met Gele drukveer. En trekveertjes moet je afstellen op het toerental waar jou blokje het meeste kracht heeft.

    #216854

    Ted
    Bijdrager
    Berichten: 3

    Hey Tonni or other people

    ik zit al tijden met een vraag.
    ik hep een Vespa Ciao Mix..

    50cc standaart zelfs originele luchtfilter
    alleen heb een mooie Leovince eronder.
    hij Loopt als een trein in de zon.

    ik heb Compleet variomatic erop gezet
    Voorvario van Malossi, achterkoppeling met 90mm schijven
    met nieuwe variosnaar van Malossi.
    Ondanks dat rijd ie 45 Km/ph
    en trekt ie lekker op
    Heb nog wel verlengde as met snor vertanding..

    Wat gebeurt er met een asset in m’n klok van Malossi ??

    Groeten uit Bedum.. Jawel

    #216855

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Ted :
    Hey Tonni or other people

    ik zit al tijden met een vraag.
    ik hep een Vespa Ciao Mix..

    50cc standaart zelfs originele luchtfilter
    alleen heb een mooie Leovince eronder.
    hij Loopt als een trein in de zon.

    ik heb Compleet variomatic erop gezet
    Voorvario van Malossi, achterkoppeling met 90mm schijven
    met nieuwe variosnaar van Malossi.
    Ondanks dat rijd ie 45 Km/ph
    en trekt ie lekker op
    Heb nog wel verlengde as met snor vertanding..

    Wat gebeurt er met een asset in m’n klok van Malossi ??

    Groeten uit Bedum.. Jawel

    Ik denk dat je asset rond draaid… 😛

    Ik snap je vraag niet helemaal sorry, wat wil je nu presies doen aangezien alles al als een trein rijd?

    #216856

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6256

    @Ted, je trekt langzamer weg en je top zal waarschijnlijk niet hoger worden

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #216857

    Ted
    Bijdrager
    Berichten: 3

    Dan denkt ArvidW dus wat ik denk..
    Maarja, daar had ik niet op gehoopt.. en weetje waarom? ..

    zo’n Ludix scooter is ietsjes zwaarder maar knalt met 50cc ook zo harder dan 70 met andere uitlaat met varioring eruit
    waarom gaan scooters zo tering snel.. ik ben jaloers

    #216858

    CittaKlaas
    Bijdrager
    Berichten: 338

    Ted :
    zo’n Ludix scooter is ietsjes zwaarder maar knalt met 50cc ook zo harder dan 70 met andere uitlaat met varioring eruit
    waarom gaan scooters zo tering snel.. ik ben jaloers

    Kijk eens naar de spoelpoorten van deze standaard Mina. hor. cilinder,

    En nu naar de spoelpoorten van de 07 Simonini, een van de snelste cilinders voor het Piaggio blokje,

    #216860

    Ted
    Bijdrager
    Berichten: 3

    you’re right
    you’re right

    #796757

    Vital Laperre
    Bijdrager
    Berichten: 1

    Hallo
    Ik heb een Ciao (1993) met volgende opstelling
    – Origineel bewerkt carter
    – malossi 65 cc cylinder
    – 55mm poeli
    – 13/13 dellorto maat 66
    – Proma circuit uitlaat
    – snorklok
    – pollini zwarte trekveren
    Behaalt ,nu 50-55/KM/H
    ik zou graag een Vario kopen en steken welke onderdelen moet ik kopen.
    MVG vital

    #796768

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    Ik verwijs je graag door naar onderstaande pagina:
    Variomatic

    Mvg
    Jeroen

    • Deze reactie is gewijzigd 1 year, 6 months geleden door Vespaatje.
    #805701

    Brommers kieken
    Bijdrager
    Berichten: 33

    Ben op zoek naar een vario voor mn citta en kwam een advertentie tegen waar een malossi vertanding in zit. Ik heb zelf geen ervaring met vario dus weet niet of deze vertanding past op mijn setup.
    mijn setup is als volgt:
    dr 43mm
    carter alleen inlaat vergroot naar 13mm
    13/13 carb (dacht 62 sproeier)
    malossi luchtfilter
    en leo Krul uitlaat.

    wil lekker snel optrekken en leuke top hebben rond de 55. Is dit beetje te doen qua toeren? Ik hoor graag ervaringen. En alle tips over vario en overbrenging voor de citta zijn welkom.

    #805702

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2046

    MAlossi vertanding is aan de zware kant.
    Ik zou als ik jou was een 1 op 11 vertanding zoeken met 100mm schijven.
    Dat past goed bij je wensen denk ik

    #805703

    Brommers kieken
    Bijdrager
    Berichten: 33

    En pakt dit uit met de toeren op top snelheid? Aangezien een maat van mij met 1:13 flinke touren opbouwt en niet harder gaat rijden haha. Of is dat juist het ‘kleine’ verschil tussen een 1:13 en 1:11?

14 berichten aan het bekijken - 121 tot 134 (van in totaal 134)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.