This topic contains 133 reacties, has 68 deelnemers, and was last updated by Brommers kieken 3 years, 3 months geleden.
-
Gebruiker
-
25 oktober 2010 om 08:23 #213139
stel he ik ga naar de bromboer zeg tegen hem 1 malossi multivar he, kan ik deze dan gewoon bij thuis komst erop zetten? Dus de koppeling die nu voren zit eraf halen die multivar erop schroeven en klaar? of wat moet ik nog allemaal doen? Iig voor komt die vario he achter blijft gewoon de poelie.
mvg
25 oktober 2010 om 08:27 #213136Nee.
Je hebt ook een speciale achternaaf nodig en een variokoppeling.
25 oktober 2010 om 08:28 #213137een paar pagina’s van een topic doorlezen kan ook geen kwaad, is best leerzaam.
25 oktober 2010 om 08:42 #213138ja dat had ik gelezen maar was nog niet helemaal duidelijk, maar wat ik dus zo zie is een andere naaf, achterkoppeing en voorvario. Die achterkoppeling vind ik voor ongeveer 32.50 de voorvario rond 50 a 60 maar die naaf moet je dus tweedehands zoeken? En hoe noem ik dat precies gewoon achternaaf lange as ofzo?
uiteindelijk zit je dus rond de 120 euro ofzo als je een vario op je brommer zet.
mvg
25 oktober 2010 om 09:29 #216619op z`n minst.
vario klok + koppeling en std voorvario zou ongeveer 120euro moeten kosten.
aangezien std voorvario (mijn meening) echt niet snel is, zul je waarschijnlijk een snelle vario moeten kopen.
en een bij behorende v-snaartotaal ben je dan 175 minstens kwijt
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.20 november 2010 om 18:48 #216013hoi ik heb net mijn vario gemonteerd
maar eerst had ik een top van ongeveer 60 en nu nog maar een top van ongeveer 40
hij trekt nu wel super voor een standard blok met 50 dr cilinder
maar waar kan het aan liggen dat hij nu nog maar een top heeft van 401 kan dit eraan liggen dat het de verkeerde v-snaar is?
of
2 dat de snaar te strak staat dus niet goed kan variëren?
of
3 een combo van beide?alvast bedankt
20 november 2010 om 18:54 #216669kan zij dat je andere rollen erin moet of andere drukveer.
20 november 2010 om 18:54 #216670Wat voorn vertanding is het ? toevallig een 1:13 of 1:11,5 ? want dat is het meeste verlies !
20 november 2010 om 18:54 #2166711: Je levert met vario zowiezo een stukje top snelheid in.
2: Je kan met een beetje spelen met de rollen mischien iets meer snelheid eruit krijgen maar dat durf ik je niet te garanderen.
3: Heb je een originele voor vario of een sneller type? ( Malossi, Polini. )
4: Zoals hierboven al staat, welke vertanding rijd je?
20 november 2010 om 19:01 #216672de vertanding weet ik niet
en ik heb de 5 rols vario
volgens mij is dat een orginele vespa variomaar kan het niet aan de snaar liggen?
update
ik ben net even snel gaan kijken
ik heb zelf een foutje gemaakt
ik heb de verkeerde snaar
ik heb een orginele vespa snaar erop liggen
dus zo’n v snaar en geen getande
en hij staat erg strak
hij is in de achterpolie getrokken bijna een mm of 3 dus hij staat ook te strak
maar eerst maar eens een getande snaar helen
maarnu welke maat moet ik hebben?
iets van 978 mm wat dat toch he?want ik dacht al 20 km inleven op de top is wel erg veel
een km of 3 tot 5 kan ik mee leven20 november 2010 om 19:20 #216673Breedte ( Maat A ) = 13MM
Buitenomtrek ( Maat C ) = 978MM20 november 2010 om 19:25 #216674lever ik dan altijd nog zoveel in of dat toch niet qua top
20 november 2010 om 19:35 #216675Originele voor vario’s zijn gewoon niet de snelste en zullen idd. Km’s schelen op je top.
20 november 2010 om 19:39 #216676ok maar normaal loopt hij 60 en nu 40 en met een goede een goede snaar dan?
en qua rolletjes is er nix aan te doen want die heeft maar 1 setje
en die heb ik in italië laten bestellen20 november 2010 om 19:48 #216677Heej dartfreak,
Met een goede snaar zal je wel 45-50 gaan. Je moet zorgen dat je een Vario Snaar monteerd. En die goed plaatst. Dus netjes liggend op de achterschijven.
Een orginele voorvario en een snelle (polini,Malossi) heeft veel verschil. Kwa optrekken en topsnelheid.
Rollen zijn ook belangerijk kwa afstellen. Hiermee kun je ook winst maken.
Als je een polini/malossi voorvario monteerd kun je wel weer 55-60 gaan. En nog beter optrekken met de juiste afstelling.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.