Variomatic op Vespa’s

Home Forums Techniek Vario Variomatic op Vespa’s

This topic contains 133 reacties, has 68 deelnemers, and was last updated by Brommers kieken 3 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 134)
  • Gebruiker
  • #213139

    mwouters91
    Bijdrager
    Berichten: 768

    stel he ik ga naar de bromboer zeg tegen hem 1 malossi multivar he, kan ik deze dan gewoon bij thuis komst erop zetten? Dus de koppeling die nu voren zit eraf halen die multivar erop schroeven en klaar? of wat moet ik nog allemaal doen? Iig voor komt die vario he achter blijft gewoon de poelie.

    mvg

    #213136

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Nee.

    Je hebt ook een speciale achternaaf nodig en een variokoppeling.

    http://vespa-ciao.nl/page.php?id=224

    #213137

    Steven
    Donateur
    Berichten: 977

    een paar pagina’s van een topic doorlezen kan ook geen kwaad, is best leerzaam.

    http://vespa-ciao.nl/page.php?id=46

    #213138

    mwouters91
    Bijdrager
    Berichten: 768

    ja dat had ik gelezen maar was nog niet helemaal duidelijk, maar wat ik dus zo zie is een andere naaf, achterkoppeing en voorvario. Die achterkoppeling vind ik voor ongeveer 32.50 de voorvario rond 50 a 60 maar die naaf moet je dus tweedehands zoeken? En hoe noem ik dat precies gewoon achternaaf lange as ofzo?

    uiteindelijk zit je dus rond de 120 euro ofzo als je een vario op je brommer zet.

    mvg

    #216619

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    op z`n minst.

    vario klok + koppeling en std voorvario zou ongeveer 120euro moeten kosten.
    aangezien std voorvario (mijn meening) echt niet snel is, zul je waarschijnlijk een snelle vario moeten kopen.
    en een bij behorende v-snaar

    totaal ben je dan 175 minstens kwijt

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #216013

    dartfreak
    Bijdrager
    Berichten: 340

    hoi ik heb net mijn vario gemonteerd
    maar eerst had ik een top van ongeveer 60 en nu nog maar een top van ongeveer 40
    hij trekt nu wel super voor een standard blok met 50 dr cilinder
    maar waar kan het aan liggen dat hij nu nog maar een top heeft van 40

    1 kan dit eraan liggen dat het de verkeerde v-snaar is?
    of
    2 dat de snaar te strak staat dus niet goed kan variëren?
    of
    3 een combo van beide?

    alvast bedankt

    #216669

    kleine911
    Bijdrager
    Berichten: 119

    kan zij dat je andere rollen erin moet of andere drukveer.

    #216670

    just1991
    Bijdrager
    Berichten: 552

    Wat voorn vertanding is het ? toevallig een 1:13 of 1:11,5 ? want dat is het meeste verlies !

    #216671

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    1: Je levert met vario zowiezo een stukje top snelheid in.

    2: Je kan met een beetje spelen met de rollen mischien iets meer snelheid eruit krijgen maar dat durf ik je niet te garanderen.

    3: Heb je een originele voor vario of een sneller type? ( Malossi, Polini. )

    4: Zoals hierboven al staat, welke vertanding rijd je?

    #216672

    dartfreak
    Bijdrager
    Berichten: 340

    de vertanding weet ik niet
    en ik heb de 5 rols vario
    volgens mij is dat een orginele vespa vario

    maar kan het niet aan de snaar liggen?

    update

    ik ben net even snel gaan kijken

    ik heb zelf een foutje gemaakt
    ik heb de verkeerde snaar
    ik heb een orginele vespa snaar erop liggen
    dus zo’n v snaar en geen getande
    en hij staat erg strak
    hij is in de achterpolie getrokken bijna een mm of 3 dus hij staat ook te strak
    maar eerst maar eens een getande snaar helen
    maarnu welke maat moet ik hebben?
    iets van 978 mm wat dat toch he?

    want ik dacht al 20 km inleven op de top is wel erg veel
    een km of 3 tot 5 kan ik mee leven

    #216673

    mikerosauer
    Bijdrager
    Berichten: 504

    Breedte ( Maat A ) = 13MM
    Buitenomtrek ( Maat C ) = 978MM

    #216674

    dartfreak
    Bijdrager
    Berichten: 340

    lever ik dan altijd nog zoveel in of dat toch niet qua top

    #216675

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Originele voor vario’s zijn gewoon niet de snelste en zullen idd. Km’s schelen op je top.

    #216676

    dartfreak
    Bijdrager
    Berichten: 340

    ok maar normaal loopt hij 60 en nu 40 en met een goede een goede snaar dan?
    en qua rolletjes is er nix aan te doen want die heeft maar 1 setje
    en die heb ik in italië laten bestellen

    #216677

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Heej dartfreak,

    Met een goede snaar zal je wel 45-50 gaan. Je moet zorgen dat je een Vario Snaar monteerd. En die goed plaatst. Dus netjes liggend op de achterschijven.

    Een orginele voorvario en een snelle (polini,Malossi) heeft veel verschil. Kwa optrekken en topsnelheid.

    Rollen zijn ook belangerijk kwa afstellen. Hiermee kun je ook winst maken.

    Als je een polini/malossi voorvario monteerd kun je wel weer 55-60 gaan. En nog beter optrekken met de juiste afstelling.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 134)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.