Tiesman perso

Home Forums Perso’s Projecten Tiesman perso

This topic contains 648 reacties, has 59 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 3 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 649)
  • Gebruiker
  • #777227

    sx3-swe
    Bijdrager
    Berichten: 293

    Nice! Have I (google translate) understood correct that with this vario-clutch kit there is no need to replace the vario axle to the Fox-mod?

    And the belt should the Malossi, made for Honda Wallaroo.

    Where do we buy it? 😀

    #777228

    Tiesman1986
    Topic starter
    Berichten: 863

    Yes that’s correct, I bought it from Michele Doria , in italy it’s called also the Doria clutch.
    I bought a simonini engine from him and he told me about it.
    It’s plug and play for a normal ax.
    The Honda wallaroo belt is perfect for a SI subframe.
    But I think a 17mm can be orderd in any length.
    Herr flick want to order also something from this guy and if there a more people how want to buy let me know we can do a order together to save on sending cost.
    He is taking a holiday now , but in September he starting up again.

    #777233

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Je had het er al over tijdens de meeting en dit lijkt een leuk product. Standaard poelies zijn gebruikt en een bus in de torque driver geperst zodat met de juiste maat lagers en keerring deze past op een normale as. Ik vraag mij alleen wel af hoe de spiebanen er uit zien en is je originele as wel lang genoeg om de gehele koppeling te monteren? Je houdt vast geen schroefdraad over?

    Je vroeg je trouwens nog af hoe groot de poelies zijn van een overrange. Ik heb deze van Malossi gemeten voor Minarelli en deze meten 128mm in diameter.

    #777242

    sx3-swe
    Bijdrager
    Berichten: 293

    Thanks for the info, at 290€ for the clutch + 70€ for the bracket + shipping thats a hefty price 😀
    Is there any benefits using the Doria clutch vs Fox-mod clutch?

    #777245

    Tiesman1986
    Topic starter
    Berichten: 863

    @martino hij past heel mooi, de schijven zelf zijn ook nog eens afgedraaid.

    De lijnen zijn niet gehard maar zijn met laser gemaakt dus de draaing is perfect en als je ze zelf maakt krijg je dat niet zo mooi.
    Ik ga er vanzelf achter komen 😉

    #777246

    Tiesman1986
    Topic starter
    Berichten: 863

    @sx3 i dont know jet , but my other moped I use also a stage 6 clutch and is runs very smoothly 🙂

    #777578

    Tiesman1986
    Topic starter
    Berichten: 863

    Vandaag weer even gereden met de simonini 4taps , wat een lol 🙂
    wat met de gasnaald gespeeld en denk dat ik eerst zo laat, hij pakt hem niet helemaal vanaf het begin maar denk dat dat ook beter is want anders kom ik helemaal niet van mij plek :p bougie is koffie bruin, wel wat wittig aan de zijkant dus kan wel naar hittegraad10.
    hier wat filmpjes.
    voor Herr flick 1 dat ik hem vast hou en de andere van mij schoon pa die weg vliegt :).

    #777583

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Lachen man, dat gaat steeds beter en ziet er op de filmpjes al erg snel uit!

    Alleen moet je niet een andere manier van stepjes hebben? Erg veilig lijkt het mij niet aanvoelen. Je voet zo tussen de snaar.

    #777589

    Tiesman1986
    Topic starter
    Berichten: 863

    Ben er wel tevreden meer , de scooter koppeling is echt een beest 🙂
    maar deze winter komen er wat veranderingen qua brommerpark.
    na de meeting zijn we zeer fan van de ciao geworden 😉
    de blauwe citta is al verkocht aan si-soverano en met zulke power moeten er gewoon schijfremmen op.
    denk een drag ciao.maar alles ligt nog open.

    #777610

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Loopt goed hard zo te zien:thumb

    #777630

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Die baan is erg mooi gemaakt :thumb Hopelijk blijft hij goed.
    Dat ding komt echt goed van plek zeg, er zat wat afstelwerk aan maar mooi dat je nu tevreden bent!

    Leuk dat je een Ciao project gaat beginnen, ben benieuwd!

    #777635

    Tiesman1986
    Topic starter
    Berichten: 863

    Bedankt ! Ja op ciao is iets meer mogelijk qua remmetjes 😉
    hij zweet alleen heel erg bij de cilinder voet zwarte drep , hij zit vast vast is dat normaal dat zwarte zweet ?
    alvast bedankt voor een reactie 🙂

    #777641

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Zwart zweet is vaak van de uitlaatpoort. Als je lekt op de voet zou het meer een geel/bruinige kleur moeten hebben.

    #777642

    Tiesman1986
    Topic starter
    Berichten: 863

    Aa , dan kruipt het goed omhoog 😉 zwart is nartuurlijk verbrand spul , zit gewoon tussen mijn ophangpunten en boven op de cilinder haha

    #777697

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Je kan altijd nog even testen op valse lucht met deo of remmenreiniger, maar ga er inderdaad maar vanuit dat het uit de uitlaat komt.

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 649)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.