This topic contains 648 reacties, has 59 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 3 years, 6 months geleden.
-
Gebruiker
-
7 januari 2018 om 20:55 #261917
Hallo allemaal
Het begon allemaal in 2002 , je wordt 16 en wilt dik blazen op je tweewieler.
Heb toen de verkeerde keus gemaakt werd een scooter freak.
Begon met een Dj kymco op te voeren , was zeer makkelijker : 70cc athena , 24mikuni vl12 membraam , overrange set ,giannelli NRX
Altijd op rond gereden trok op als een malle en kon er mooi mee heen weer naar school.
Bijna al mijn vrienden hadden een citta en vond het mooi maar werd er niet warm van.
Kennisen van mij deden altijd mee aan de scootersprints van genemuiden , damwouden enz ,en wou ook allemaal dat mooie spul majah had ik geen geld en geld wat ik had ging op aan bier.:p
Toen werdt ik 18 en brommers waren uit mijn beeld en autoÒ⬙s werden mijn verslaving.
Tot jan 2017 ! Mijn schoonvader koopt een citta , ik dacht die vent is gek.
Mei 2017 ik raak verslaafd , koop twee citta in onderdelen en het is aan.
Dit is mijn eerste product
Setup
Polini Speed Engine kickstart
80cc polini met eurocilindro lc kop
Malossi power ignition
Standaard kickkrukas
15/15 dell orto
Proma CC
Polini speed control
1:9 malossi vertanding Leo schaalVerder heb ik nog in mijn bezit een :
Malossi reedvalve kick , deps 47mm
Polini evolution elec onsteking ,46mm poliniToch gaan mijn dingen tegenstaan , frame en delen zijn niet gecoat enz
Dus wil het nu grondig aanpakken.
Maar gelukkig heb ik nog een frame op kenteken staan.:D
Ga alles coaten en wil er allemaal speciaal spul op hebben.
Hierbij alvast de eerste fotoÒ⬙s , wat allemaal binnen is en wat onderweg is.
De eerst dingen die snel naar de coater gaan.
Dit wordt de kleur van het frame en de wielen , de rest zwart
Zeer leuke brug om te zien , en zo te zien loop de koppeling niet aan achter.
En dan het mooiste de simo (100cc) nieuwe cilinder en alles erop en eraan.Setup wordt :
Simonini 3taps carter
Simonini 90cc 44mm
26mm orginele carb
44mm slag krukas
100cc simo uitlaat
Malossi power ignition
1:6,72 vario klok
Malossi vario
100mm schijvenHoop dat dit special waardig is en hoop dat het voorspoedig gaat.
We verwachten half februari onze tweede ook dus moet heel hard bezig hahah
Jullie horen snel van mij11-01-2018
Kleine update
Vario klok binnen en wat kleine dingetjes.
De vario klok is een oude bromklok 1:6,72 met een vario as
Banden
Malossi vario
Moparts driehoek lager en voorwiel lagers
Yss schokbreker pro
En kleine citta onderdelen
Groeten ties
7 januari 2018 om 23:26 #283724Toch maar niet Chrome velgen? Vond ze wel cool
8 januari 2018 om 06:26 #283725Nee die blijft zoals die is π loopt mooi als vervoers brommer.
Deze wordt het voor de fun.8 januari 2018 om 09:47 #283726Je pakt het goed aan! Succes en ben benieuwd naar je vervolg updates..
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.8 januari 2018 om 11:45 #283727Mooi project weer
Al moet ik je erbij vertellen dan de kwaliteit van de Simo 48 cilinders echt om te huilen is.
Mijnes was binnen 300km zo goed als af.8 januari 2018 om 16:20 #283728Oh oke nieuw project dus goed bezig!!!
Tiesman1986 :
Nee die blijft zoals die is π loopt mooi als vervoers brommer.
Deze wordt het voor de fun.8 januari 2018 om 19:09 #283729Bedankt jongens π
@speedbuxy : wtf ? 300 km das toch niet normaal π
En als ik dan een pinasco black erop wil kom ik dan uit met die slag 44 ?
Met behulp van verhoging plaatjes ?9 januari 2018 om 21:17 #283730Misschien zelfs nog wel minder.Verslag ervan staat wel ergens in de laatste pages van m,n perso.
44 slag kan je wel gebruiken voor een andere cilinder.
Want de 1 mm slag verschil verdeel je tussen de deck en voet. Dus je hebt boven en onder maar 0,5mm verschil.
Dus een dunne voetpakking en een wat dikke koppakking en gaan10 januari 2018 om 10:03 #283731@speedbuxy :Ik heb het gedeelte nu gelezen π god dat is wel zeer jammer !
Hebben we zondag iniedergeval wat te lullen ;p10 januari 2018 om 11:38 #283732Tiesman1986 :
Hebben we zondag iniedergeval wat te lullen ;pTrauma zit nog wel diep hoor:D
10 januari 2018 om 12:25 #283733@speedbuxy : richten we een simo 48mm praat groep op :p
11 januari 2018 om 01:34 #283734Er zijn ook Simonini cilinders welke niet zo snel slijten hoor. Helaas voor speedbuxy was dit in zijn geval helaas wel het geval. Ik herinner mij dat speedbuxy ook niet met zekerheid de juiste veren had gebruikt (chroom)? Laten we hopen dat jou cilinder wat langer mee gaat.
Mocht je wel voor een andere cilinder zoals de Pinasco gaan. het slagverschil is miniem en de krukas gebruikt een zelfde drijfstanglengte als bij een 43mm slag krukas. Daarom zal hij maar een 0,5mm hoger uitkomen en is dit idd op te lossen met een dikke pakking mocht dit al wel nodig zijn. Je zal dit gewoon moeten uitvogelen en het voordeel is dat je deckheight wordt verkleind. De Pinasco cilinders zouden tevens prima op een 44mm slag kunnen draaien wanneer je naar de volgende portmap kijkt;
https://www.germanscooterforum.de/topic/158023-das-ciao-moppedmofa-topic-sibravoboxer-wellcome/?page=57Helaas zijn onze scans van de portmaps wat kleiner geworden en missen onder andere een 46mm Pinasco cilinder in dit topic;
http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=1018211 januari 2018 om 11:04 #283736Martino :
Er zijn ook Simonini cilinders welke niet zo snel slijten hoor.Die zijn er idd, maar deze hebben ook qua uiterlijk een wat meer gelige kleur.
Deze cilinder van tiesman is duidelijk de goedkope glimmende alu look.
Dus ben voor 95% zeker dat dit een mindere versie betreft.
En die reed ik met de juiste veren binnen een paar 100km af.11 januari 2018 om 13:35 #283737We gaan het meemaken , ga hem gewoon uitproberen en dan zie ik wel of ik in therapie ga :p
@martino Ben jij er zondag bij of … , lijkt mij leuk om een praatje te maken π11 januari 2018 om 17:32 #283738Tiesman1986 :
@martino Ben jij er zondag bij of … , lijkt mij leuk om een praatje te maken πJa Martino dat zou gezellig zijn;)
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.