This topic contains 134 reacties, has 28 deelnemers, and was last updated by VespaMike 1 year, 9 months geleden.
-
Gebruiker
-
10 december 2018 om 19:44 #78146713 december 2018 om 21:30 #781627
Vandaag spruitstuk van florian binnen gekregen en uiteraard gelijk erop gezet.
14 december 2018 om 10:22 #781638Waar zou de wereld zijn zonder florian ? Hoe heb je hem bedankt ?
14 december 2018 om 10:42 #781640Intens dik spruitstuk zeg 😆
Ben benieuwd naar die Fabrizi cilinder – die zie je nu vaak. Ook met de letters op de zijkant.Ready to rumble denk ik?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel14 december 2018 om 14:28 #781645in soort van bruikleen.
@herr flick
inderdaad bijna startklaar.
carburateur is bestelt (24mm oko)
En omdat t moeilijk is een uitlaat te vinden met een 32mm uitlaatpoort wil ik mijn huidige dbr uitlaat proberen te verruimen(optrompen) tot 32mm (is nu 28mm).14 december 2018 om 22:12 #781658Dat optrompen (oprekken) van 28 tot 32 mm lijkt mij wat veel.
Mij voorkeur zou er naar uitgaan er een nieuwe mond op te lassen.Maar als je dan toch aan de slag gaat, en als ik je een tip mag geven?
Ik zou een stuk rond massief van 28mm of dunner nemen en dit in de bankschroef klemmen.
Vervolgens de uitlaatmond er over heen schuiven en met de pen van de hamer de uitlaatmond uit pennen met lichte tikjes. Als je rond ben geweest de uitlaatmond uitgloeien en weer uit pennen, dit net zo lang tot je aan de maat bent. Hier mee strek je het staal ook, zonder dat je het uitrekt waardoor het kan scheuren.
Als je het staal verhit zorg er dan voor dat het vrij is van kool of vet, want anders neemt het staal dat op en word het bros.19 december 2018 om 15:33 #781912We kunnen bijna gaan vliegen!
19 december 2018 om 16:35 #781913Geweldig ook, die verhouding tussen carburateur, carter en cilinder 😆
Al besloten hoe of wat je met de uitlaat gaat doen?Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.19 december 2018 om 17:07 #781916Jazeker aa-t ;
wordt een 2 traps verloopbus welke ik op maar wil gaan maken. Deze zal over mn huidige uitlaat (DBR) gaan en over de cillinder, de ene kant 29mm en de andere 32mm.
19 december 2018 om 17:11 #781917Mooie gas fabriek, ik zou graag weten hoe die bevalt en zo, ik zit er ook aan te denken een oko aan te schaffen maar vind negens duidelijke recensies.
19 december 2018 om 20:02 #781932@zevenengerie;
ik moet er wel bij vertellen dat deze van ali is haha.. 20€19 december 2018 om 22:14 #781936Daar kopen wel meer mensen 😉
19 december 2018 om 22:25 #781938ik moet er wel bij vertellen dat deze van ali is haha.. 20€
Dat maakt een recensie des te interessanter 😁
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.20 december 2018 om 12:41 #781966@zevenengerie; ik moet er wel bij vertellen dat deze van ali is haha.. 20€
Je weet dat de carburateur bepaald of je blokje goed gaat lopen?
En oko staat al niet echt goed te boek voor deze eigenschappen en 1tje voor 20euro bij ali is helemaal te betwijfelen.Ik vind het persoonlijk gekken werk om met z,on dure setup te gaan testen met een imi carb.
Want hoe je het ook went of keert. Met een keihin of mikuni carb gaat het sws een stuk beter lopen en ook afstellen.Niks voor niks dat er in de scooter sprint wereld niemand meer met een oko rijd.
Haal je voordeel uit zulke kennis en ga opzoek naar een keihin of mikuni tm carb.20 december 2018 om 13:27 #781967Hahah echt niet doen striker.
gewoon alles is ruk aan dat ding, een leuke pwk was de polini, redelijk te doen qua geld, alleen de vlottennaald ophanging beetje bij buigen dat die niet overstroomt.
en als je geld over hebt gewoon een echt keihin met serie nummer halen, daar heb ik niets geen problemen mee gehad.
wat buxy al zei, de carb is essentieel voor een goed lopend blok. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.