This topic contains 134 reacties, has 28 deelnemers, and was last updated by VespaMike 1 year, 9 months geleden.
-
Gebruiker
-
15 januari 2021 om 12:42 #805922
Ziet er gelikt uit allemaal. 😛
Ik ben benieuwt of je met deze overbrenging wat meer pk,s op het achterwiel krijgt.
Mooi en sterker is het op zeker. En waarschijnlijk ben je de eerste die hier meer rijd?
Gaaf hoe je steeds een stukje verder komt.
Ik weet dat andere ook bezig zijn de brom te optimaliseren. Het is te hopen dat de Wuhan virus maatregelen snel opgeheven worden zodat we tijdens de treffen de resultaten kunnen zien.15 januari 2021 om 14:54 #805932Dankjewel! Kan niet wachten tot ik het eindelijk binnen heb..
ik weet dat er nog 1 in nederland is maar die ligt waarschijnlijk nog op de plank..kwa pk’s en overbrenging ben ik zeer benieuwd. Zeker zal ik omhoog gaan. Gezien de kortere overbrenging en snaar zal het 100% een verbetering zijn!
15 januari 2021 om 16:15 #805939Sick man ! Word dat je toure brommer haha
22 januari 2021 om 12:09 #80614622 januari 2021 om 12:57 #806149Heb je m al?
22 januari 2021 om 13:22 #806150Nog niet. Ik zal wanneer ik hem binnen heb uitgebreide fotos ervan maken!
5 februari 2021 om 15:30 #806783Na langggg wachten is het binnen hoor!
gelijk wat foto’s voor jullie gemaakt.Gister avond al het frame eronder gezet en van de week rustig verder gaan.
5 februari 2021 om 16:06 #806785Erg fraai 😎
5 februari 2021 om 18:59 #806800Nondeju !! Dat word een wheelie bar monteren, ziet er goed uit mooi spul.
5 februari 2021 om 19:45 #806801Sodeju wat moet dit dan gaan worden een dragster HHAHHA geweldig dit 😈
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi6 februari 2021 om 14:42 #806845Zodanju, dat is geen halve maatregel, het ziet er spectaculair uit.
23 juni 2021 om 10:22 #810761Binnenkort filmpje maken 😎Â
23 juni 2021 om 19:12 #810772Hoi Strikert, het was me al eens eerder op gevallen dat je achterbrug aan de voorkant wat dunnetjes is.
Maar nu, zag ik ook een gaatje.
Weet je zeker dat de achterbrug sterk genoeg is?Juist dit gedeelte is aan een sterk wisselende belasting onderhevig.
Met name:De oneffenheden in de weg, maar ook door het trillen van de motor.Deze twee samen, plus nog de normale belasting, kunnen grote krachten op de constructie uitoefenen.Ik bedoel dat gaatje bij de rode pijl.
Bij de blauwe pijl zie ik bewerkings-sporen, dat is een kweekvijver voor beginnende haarscheurtjes.Aluminium, matig geconstrueerd, langdurige wisselende belasting, matige oppervlakte afwerking, en blootgesteld aan de elementen.
Een perfecte cocktail voor metaalmoeheid.Ik vraag het maar even, want het zou “jammer zijn” als hij tijdens het rijden (100km/uur+?) brak.
Dit stukje hier:
Dat kan mijn oma met haar blote handen breken als het een los staafje was.Ik zou aan elke kant een 8 a 10mm dikke aluminium plaat aanbrengen en dan een langere achterbrug bout nemen.
De platen kan je met drie M8 bouten vastzetten op het lijvige gedeelte van je achterbrug.
Altijd ringen gebruiken! (met de afgeronde kant naar het aluminium)Bij motorwedstrijden is het verplicht te borgen met ijzerdraad. Hoogtoerige blokken trillen echt alles los wat niet goed vastzit. Vergeet vooral je voorspatbord niet. 😉
21 juli 2022 om 23:23 #816360Strikert allereerst, wauw, wat ziet het er gelikt uit! Prachtig!
Alleen … het enige wat mij nog doet denken aan een Vespa Si is het frame
Maar goed, ben benieuwd hoe het start end raait .. had je al een filmpje?
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.