Strikert z'n SI

Home Forums Perso’s Projecten Strikert z'n SI

This topic contains 134 reacties, has 28 deelnemers, and was last updated by VespaMike 1 year, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 134)
  • Gebruiker
  • #284725

    Strikert
    Topic starter
    Berichten: 626

    Heeyy,

    Ik ben Rico 23 jaar en al een paar jaar zit ik al op het forum veel tourtjes al meegereden en gesleuteld.
    Sinds kort eindelijk eens m’n Citta eens goed onderhanden genomen.

    Zo zag hij eruit

    Toen was daar het moment om hem helemaal te gaan strippen en uit elkaar te halen.

    Ondertussen nog booskijkers gemaakt.

    Alles snel klaar van de spuiter.

    Dan maar eens beginnen met opbouwen.

    Alle kabels netjes weggewerkt.

    Vaste voorwiellagers erin gezet. Nog wel even lopen prutsen om het zonder km-teller te monteren.
    Paar ringen ertussen en een busje draad in getapt en het past perfect!

    Ik zat al lang te zoeken naar een schijfrem.
    Na heel lang zoeken kwam ik deze eindelijk tegen. natuurlijk eerst de remklauwplaat maken voor de remklauw.

    En dan uiteindelijk met gepoedercate grillo voorwiel met schijf !

    Zoals sommige weten rij ik al een tijdje met een M&F zijn-inlaat, het begon toch te kriebelen om alles om te bouwen naar een speedengine en wholaaa!

    Tussentijds nog een paar nieuwe aanwinsten erbij : malossi half volle kruk en kennelijk van SVB (ook van het forum hier maar dan van iemand overgenomen) een 80cc home made simo zij-inlaat blok met 21mm carb.

    En om het geheel af te maken een paar mooie details!

    Het begon toch een beetje te kriebelen om met 2x16mm carbs te gaan rijden.
    Toch moest ik een oplossing vinden om te gaskabel te bevestigen.. maar gelukkig vond ik een schroef nippel die precies in de remhendel past.

    Update!! :

    Na lang niks meer gepost te hebben dan toch eindelijk wat leuks!

    #497938

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Ziet er weer mooi fris uit 😉

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #497939

    R.Zwiers
    Bijdrager
    Berichten: 441

    Hee gave citta man, vind nett. Kleuren combo zo.

    2 vraagjes, hoe heb je je achterspatbord in je brug? Dat moet ik ook hebben voor mn rebel.

    En heb je nooit problemen met politie dat je je kenteken aan de zijkant hebt? Ik had dit eerst ook maar werd er steeds om aangehouden..

    #497940

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    Goed bezig en dat cittatje vond het vast zeer fijn om eens wat liefde te mogen ontvangen :thumb

    #497941

    Strikert
    Topic starter
    Berichten: 626

    @R. Zwiers.

    Ik heb een stuk van een aero spatbord eraf gehaald, 2 gaten in geboord en ook in het frame met 2 boutjes vastgezet
    Over de kenteken plaat ben ik idd wel een keer aangehouden maar geen comentaar over gehad. Ik heb het gelijk gevraagd of het mocht en zeiden ja 😀

    Jaaa eindelijk een frisse opknap beurt na 7 jaar hahha heeft ie wel verdient!

    #497942

    R.Zwiers
    Bijdrager
    Berichten: 441

    Aah Thx oke ga ik ook eens naar kijken dan.
    Past denk ik niet met mn crosbanden maar gaan het zien.

    Aah oke, ik had het ook want vond het ook vet. Maar bij mij keurden ze het af, en volgens het rdw mag het ook niet, had het na gevraagd. Maar beter dat ze er bij jou niet moeilijk over doen Hèhè chill

    #497943

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Sodeju, daar was inderdaad niet heel veel meer van over.

    Zo was hij nog in 2010

    Mocht wel eens een opknapbeurtje hebben. Ziet er nu weer een heel stuk beter uit. Moet alleen nog even wennen aan deze wielencombinatie. Heb je de Citta van Lastpak gezien? Hij doet mij qua kleurstelling daar erg aan denken.

    #497937

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Mooie perso, veel foto’s en een goed verhaal zo zien we het graag :thumb

    Bijzonder ook die achterbrug in de sprint stijl, het wiel past daar op zich wel bij :).

    #497828

    Strikert
    Topic starter
    Berichten: 626

    @martino wauwww dat is wel heel lang geleden inderdaad:o wel altijd leuk om oude foto’s terug te kijken.

    @wilk1985 ik zat te twijfelwn om allebei de velgen van een grillo te gebruiken maar ik vond dit wel wat stoerder staan icm het sprinter idee.
    Ik heb ook het subframe bus eraf laten slijpen en 7 cm naar achter vast laten lassen zodat het frame naar achter komt te staan (denkend aan een soort van verlengde achterbrug idee)

    #497945

    R.Zwiers
    Bijdrager
    Berichten: 441

    Rijd dat lekker met zo’n lange wielbasis?
    Viel mij op dat een normaal citta frame met citta brug en grillo velgen naar mijn zeggen te kort was en niet lekker reed

    #497946

    Strikert
    Topic starter
    Berichten: 626

    Rijd best goed hoor, ook in de bochten veel grip. Vind eerlijk gezet nu lekker rijden zo dan voorheen

    #497947

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Ik had de foto’s al eens mogen bewonderen, maar ziet er goed uit Rico!:thumb
    Hopelijk tour je binnenkort nog eens mee8)

    #497952

    Strikert
    Topic starter
    Berichten: 626

    Nieuwe aanwinst : Eurocillindro watergekoelde kop , Polini radiator en het reservoir =)

    Zal van de week foto’s ervan posten !

    #497954

    #RIDINGSOLO

    He Strikert

    Leuke Citta ,mooie kleurencombo en gave constructie met het achterwiel.

    Gr. #solo

    #499120

    Strikert
    Topic starter
    Berichten: 626

    update!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 134)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.