Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,306 tot 1,320 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
  • #451852

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Ik heb hem al gemonteerd dus dat geloof ik wel:lol
    Ik geloof ook zo dat jou kit wel goeie spelings ruimte heeft, maar misschien zitten er toch wat rotte appels tussen en hebben die voor de slechte naam van deze kit gezorgd.
    Want deze strakke slot spelling past op zich wel bij de warm/vast loop probleem die zich voor deden bij sommige kits.
    (en je merkt het niet als je er voor montage niet op let want zuigertje loopt prima vrij en soepel met die strakke veren)

    #439544

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Je hebt de veren toch nog wel even bewerkt voor montage, hoop ik. ๐Ÿ˜ฎ

    #452936

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Martino :
    Je hebt de veren toch nog wel even bewerkt voor montage, hoop ik. ๐Ÿ˜ฎ

    Het is natuurlijk al laat martino ;)!
    Op de vorige pagina gaf hij aan de K-star zuiger gemonteerd te hebben namelijk.

    @Buxy,

    blijft leuk speelgoed allemaal maar ik zal als ik jou was wel die simo koppeling omruilen voor een std in harz ;)!

    #438429

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    DR-flenny :
    Het is natuurlijk al laat martino ;)!

    Daar zullen we het idd op houden:lol
    Maar ga wel met de Simo koppeling want met al dat slippen de berg op kan ik die extra koeling die de koel ribjes op de Simo koppeling geven goed gebruiken:thumb
    En met poeli 95 klim en rijd ik overal bij op:thumb
    (tenminste dat hoop ik:D)

    #439567

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    speedbuxy :

    DR-flenny :
    Het is natuurlijk al laat martino ;)!

    Daar zullen we het idd op houden:lol
    Maar ga wel met de Simo koppeling want met al dat slippen de berg op kan ik die extra koeling die de koel ribjes op de Simo koppeling geven goed gebruiken:thumb
    En met poeli 95 klim en rijd ik overal bij op:thumb
    (tenminste dat hoop ik:D)

    I don’t think so..:pest:D

    #440314

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Florian! :
    I don’t think so..:pest:D

    Nou ik heb het net getest maar zelfs met jou achterop trek ik hem nog wel de berg op nu:pest:D
    Nee zonder gekheid de Polini kit racing heeft echt master veel koppel dus ik heb zeer goeie hoop:thumb
    Dit is met poeli 95 en Simo koppeling en de zwaarste brom klok en leo sp.

    Ook nog een foto verslagje.
    Om te beginnen zat deze jonge na het test ritje van hierboven bij terug komst onder m,n brom.
    (evo heeft wat met hout:lol)

    Maar goed de evo loopt weer dus ben meteen verder gegaan met m,n 43mm Simo/berini blokje.

    Er moesten nog slot pennetjes in de zuiger want die had ik van de week niet meer liggen.
    Maar toen ik de cilinder eraf trok zag m,n oog dit:(


    Een dikke scheur dus das einde verhaal:(

    Na een rouw proces van 1minuut besloot ik nieuw geschut aan te schaffen:thumb

    Ik ben voor de 42mm pina black gegaan want dat komt spoeler technisch het mooist uit.
    Want heb de 43mm zirri/euro en de 42mm alu ook geprobeerd maar deze kwamen qua spoelers wel heel krap uit op de voet.
    Maar de Pina past erg goed:thumb
    Nog wat poortmap pics:thumb



    (zuigertje is van een zgan 42mm alu, want de pina zuiger zelf was pen 12)

    #440272

    Lastpak
    Bijdrager
    Berichten: 1136

    wat een pech met die 43 simo! is de oorzaak van de scheur al bekend?
    die 42 pina is ook een zeer leuke cilinder, blaast evengoed hard!

    #439285

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Lastpak :
    wat een pech met die 43 simo! is de oorzaak van de scheur al bekend?

    Nee geen idee hij is namelijk nooit gevallen oid, dus zal toch gewoon alu moeheid zijn.
    (beestje heeft ook al wel leuk wat km,s achter de rug)
    Maar de Pina gaat zich idd ook vast goed thuis voelen op de Berini carters:thumb

    #439416

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Ben benieuwd naar de 42mm Pinasco black. Ik was er zelf niet erg gecharmeerd van, vond de silver versie een stuk fijner rijden.

    Hoe hard loopt de Evo engine met de KR?

    #438384

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Wel meer mensen schijnen de 42 black niet echt top te vinden, dus ben benieuwd hoe het dan rijd.
    (kit oogt wel gewoon netjes)

    En de top speed van KR heb ik nog niet getest want de ciao staat daar te licht voor af gesteld met poeli 95.
    Daarnaast is dit een giet cilinder en die geef ik minstens een 50km voordat ik hem langere tijd vol open trek.
    Maar voel nu al wel dat ie niet onder doet aan de 43mm euro.

    #454418

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Op het filmpje goed te horen dat de KR er wel zin in heeft inderdaad:thumb Heb zelf ook nog een nieuw setje in doos dus leuk om te zien wat jouw ervaringen zullen zijn. Die scheur is zonde ๐Ÿ˜ De wand ziet er overigens ook niet fris meer uit… Maak me daar wel beetje zorgen over, want bij mij staat een blokje met de 42mm lc op de planning en daar hoop ik wel even plezier van te hebben. Aangezien de 48mm van Simo ook zo’n slechte wand heeft lijkt dit voor mij nu haast wel een merk probleem…

    #453723

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    citta89 :
    Aangezien de 48mm van Simo ook zo’n slechte wand heeft lijkt dit voor mij nu haast wel een merk probleem…

    Ondanks dat de 43mm Simo slecht oogt voelt de wand in real life zo glad als een aal en heeft ie ook nog 0 sporen van een stoot randje terwijl ie er toch al minstens 2500km op heeft zitten.
    En de wand is ook nog goed dik want op de andere zijde van de voet was een klein stuk chroom wand weg en dat laat zien dat de wand zeker nog een dikke nagel dikte dik is/was.
    Maar 42mm LC heeft weer een ander type wand gezien die heel dof is ipv chroom look. Dus word afwachten wat die gaat doen.

    #436839

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Bij de Zeta 43mm Alu heb ik deze soort van verkleuring ook al eens gezien. Dit is toch een kopie van de Simo of andersom. Zoals Buxy ook al aangeeft is dit slechts zichtbaar en voelt de wand wel mooi egaal aan. Wanneer je vervolgens nog meer km’s gaat maken wordt de wand juist weer mooier(gepolijst, spiegelachtig) Net of de wand een soort buitenste coating heeft waardoor de veren zich nog even heen moeten bijten.

    In ieder geval nog niet de kliko in met die Simo. Wellicht kan je er nog een cilinder alla 48 Avionic intruder van maken zonder hemd wat in de carters valt.

    Overigens dat testfilmpje met de KR vanaf minuut 5:00 een mooi staaltje “guerilla cruising”. Je had duidelijk de smaak te pakken de korte stukjes optrekken met genoeg power.

    #492089

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Ik zal ook even updaten om niet achter te blijven:lol
    Ben ook al een paar dagen bezig de Citta Harz klaar te stomen.

    Ben begonnen met de achter rem want dat deed niet veel meer.

    Ook meteen een nieuw drie hoeks lager.

    Nieuw bandje met binnenband

    Ben voor het ”originele” citta profiel gegaan die is wel mooi allround.

    Voor kon dan natuurlijk niet achter blijven.

    Evenals de rem.

    En fixed.

    Ook heb ik ”nieuwe” remhendels gemonteerd omdat deze een mooiere hefboom hoek hebben.

    Wel moest bij de ene rem hendel het gas gebeuren er eerst nog af.
    (heb geen foto van hoe ie was, maar was een beetje ala puch maxi)
    Zie je nu niks meer van.

    En deze rem hendels hebben als voordeel dat ik nu voortaan uber makkelijk de deco aanleg:thumb
    Want draadje erdoor en wat hand strak trekken.

    Even vast schroeven en op maat knippen en klaar is kees:thumb

    En toen stond ie er zo bij.

    Dagen daarna heb ik ook nieuwe remkabels en al aangelegd en de evo verder afgemaakt.
    Offcourse was het net zoals bij het proefrijden onder de Ciao weer starten en lopen:thumb
    Ik had voor de aardigheid even de Gianelli city power gemonteerd om hem even te testen en toen gebeurde me dit:o


    Oorzaak is dat ik alu verwend ben, want die city power paste zoals vele pijpjes niet zonder extra te boren in de brug dus dacht dan maar even provisorisch testen met koper draad ophanging zoals ik al vele keren heb gedaan.
    En ondanks dat ie zeer stevig hing brak het binnen 1 test ritje al af:'(
    (heb dit ritje op film)
    Dure les dus dat giet veeeel minder kan hebben dan alu.

    Maar goed ik zat dus meteen met een probleem en ben dus weer aan het sleutelen geslagen.
    Wat door de jas beschermer beugels ook een stuk makkelijker gaat:thumb

    Blokje lag er zo onder weg en de nieuwe vervanger (43mm zirri/euro) had z,n plek ook zo weer gevonden.

    Het hangt er nu ook alweer onder te samen met de sp, want die rot city power wil ik de 1e 2 jaar niet meer zien:lol
    Maar zal m,n bevindingen ervan nog wel even geven.
    Vond het optrekken minder als de SP, evenals de top snelheid.
    Enige leuke wat de city power heeft is veel koppel in het midden gebied wat in de stad leuk kan zijn.

    Bevindingen 43mm kit racing tov de 43mm euro.
    Vond de 43mm kit racing stukken fijner lopen over het hele gebied, enkel laat die tov de euro op top een goeie 5km liggen.
    Maar allround gezien vind ik de kit racing een topper en baal ook echt dat ik Harz hier niet mee kan betreden.

    Wat ik dan wel weer leuk vond om te zien is dat mijn koppeling zichzelf steeds meer aan het verlichten is:lol

    #492090

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Toch weer apart wat een toertje teweeg brengt. Veel te veel gesleutel en vaak ook nog eens extra beren op de weg. Die KR is bijvoorbeeld mooi klote zeg. Leek een ideale cilinder voor op de Evo carters. Het voordeel van gietijzer is wel dat het weer makkelijker te lassen is. Dus zul je toch nog wel wat plezier ervan kunnen ondervinden later.

    Sinds wanneer heb je eigenlijk een verstevigde achterbrug? Valt me nu pas op eigenlijk en daarbij moet je vaak nog wat boren, dremelen etc om een uitlaat pas te maken. Mocht je er trouwens helemaal zat van zijn? Ik houd me aanbevolen hoor. Ik wil hem wel weer terug. ๐Ÿ˜€ Heb nu een Giannelli Original moeten lenen nota bene.

15 berichten aan het bekijken - 1,306 tot 1,320 (van in totaal 1,573)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.