R66 cilinder

Home Forums Algemeen Nieuws R66 cilinder

Dit onderwerp bevat 19 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door speedbuxy 2 jaren, 10 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
  • #22374

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 6683

    Zo af en toe stuit je op wat leuks en zo ook nu kwam ik deze persoon tegen die zijn eigen cilinder is gaan maken. Voor wie niet het hele topic wil doorlezen en vertalen bekijk even de vele plaatjes. Erg mooi en het uiteindelijke ontwerp van de poortmap ziet er erg leuk uit voor een 3 taps cilinder.

    Nadeel is dat wanneer hij deze setjes ook zal gaan verkopen en echt plug and play zullen zijn dit voor een prijs van 500,- per cilinder zal moeten zijn. Ondanks deze prijs volg ik dit soort projecten maar wat graag en zie je toch weer wat leuks voor de Ciao verschijnen.

    Link CCC.it

    #23478

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 613

    Die cilinder ziet er niet vekeerd uit 8)

    #23479

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 2615

    Kwijl……..

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #23480

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10060

    Vind dit een erg mooie cilinder8):thumb

    En 500 euro voor een cilinder klinkt duur, maar valt op zich wel mee.
    Een complete Simo engine kost je tegen de 1000 euro.
    En laten we de cilinder van de Simo engine voor het gemak ook even op 500 euro zetten.
    Dan blijft er 500 over voor een setje carters met een waardeloze ontsteking en een uitlaat die iedere uitlaat maker voor 150 kopieert of zelfs verbeterd.
    En dan nog een carb die nog geen 100 euro vertegenwoordigd.
    In andere woorden een Simo engine is voor wat je krijgt veel duurder.
    Als de cilinder op de afbeelding qua afwerking smooth is en er nog een opmaat/berekend kopje bij geleverd word. Dan vind ik 500 euro best redelijk.

    #23481

    Crullie

    =) Porno !!

    Zo als ik het begrijp is het nog allemaal in ontwikkeling maar het ziet er heel goed uit, ben benieuwd wat voor cilinder wand er in komt, mag toch hopen dat er een dikke nicasil laag in komt gezien de prijs.
    :whistle

    #23482

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3698

    Wat zijn ze toch weer lekker bezig daar :thumb

    Leuke details ook, ik wil er wel 1 proberen om een verhaaltje over te schrijven maar die 500 euro ga ik er niet voor neerleggen :).

    #23483

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 2615

    Ik vind 500 euro wel als of je een emmer leeg gooit,

    maar ik snap wel dat het zoveel moet kosten want die mallen zijn niet goedkoop. en een nicacil behangetje is ook al snel 150 euro.
    Ik zou dan wel er een spijltje in de uitlaat willen zien, want om het tapeind heen blijft het behelpen met een klein uitlaat poortje.
    Maar ook wat meer en dunnere koelribben.
    of zelfs een gedeelte water koeling.

    Ik ben bang dat het een cilindertje met veel compromissen gaat worden, en dat is dan toch wat veel betaald.

    Maar het zou natuurlijk gaaf zijn als er zich een echte tjoener mee zou bemoeien, kopje, uitlaat,
    en vervolgens knallen met je drietaps blokje.

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #23484

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3416

    opsturen naar china en een giet cilinder laten maken 😉
    dit ding ziet er wel ernstig ruig uit 😀 , wel heel jammer van de ziekelijke prijs maar wellicht dat ze ooit goedkoper gaan worden.
    die fluitpoortjes vind ik echt heel netjes, en de rest klopt ook gewoon

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #23501

    Crullie

    Nieuwe Ontwikkelingen ?!

    :swinging

    Denk dat de prijs ook wel wat duurder zal worden 🙁

    #23502

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10060

    Ze mogen ook wel een carter ervoor maken/ontwikkelen met zulke grote spoelers op de voet.
    Maar persoonlijk ben ik nog steeds geintreseerd.

    #23505

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10060

    Dat carter werd toch gemaakt door een ander bedrijf/merk?
    (waar ik zou gauw de naam niet meer van weet)
    Nou zou het sowieso wel een goede match zijn, mits de forceerde koeling niet zo open en bloot lag.
    Want de getoonde Bravo kan een paar min rijden en dan loopt ie geheid warm.

    #23506

    Crullie

    Zoals ik al eerder aangaf in dit topic zijn ze wel met Nicasil bezig volgens mij en die zuiger zal zeker nog een paar gaten moeten hebben om spoeling te verbeteren.
    Ook leuk om te zien dat een tapeind bloot komt te liggen in een spoeler :@ Beetje Max volgens mij !!
    Zolang kop en voet pakking pot dicht zijn is dat geen probleem denk ik.

    Vind het ook leuk om te zien dat de kop van de 3Taps met de drie moeren en 2 boutjes vast word gemaakt, vast af gekeken van de Polini 41 LC cilinder.

    Dat zesde kleine gat is het decompressie kanaaltje 😉

    #23503

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4092

    Excuze zat inderdaad met me leuter te kijken in plaats van me ogen maar dat krijg je met dit soort geile cilindertjes 😀

    #23504

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10060

    Crullie :
    Maar zoals ik al eerder aangaf in dit topic zijn ze wel met Nicasil bezig volgens mij en die zuiger zal zeker nog een paar gaten moeten hebben om spoeling te verbeteren.

    Bovenste plaatje lijkt al voorzien van nikasil.
    En gaten in de zuiger doe je alleen als de voet spoeling slecht of matig is. Maar de r66 heeft genoeg spoeler oppervlak op de voet.
    Nu nog een carter die daar het vlees/ruimte voor heeft.

    @Lennaert
    Ik had hetzelfde probleem:D
    Crullie zal wel gewoon 4taps hater zijn waardoor hij het meteen opmerkte:D

    Edit
    Is humor, want 3taps zal ook altijd mijn voorkeur hebben omdat dit een echt Vespa kenmerk is.

    #23507

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 2615

    Ik vind het een prachtig cilindertje,
    Dat cartertje is ook niet verkeerd.
    Wat ik allen niet begrijp is dat zo krampachtig vast gehouden word aan dat waaiertje en die koelribben.
    Hoe moeilijk is het met de huidige technieken om een pompje en een ontsteking te maken op de plek waar nu het vliegwiel zit:?

    Ik denk dat wanneer, talent volle kopen bij elkaar gestoken worden je meer bereikt dan dat in je eentje tegen je beperkingen aanloopt.
    Ik bedoel als je op aliexpress een krukas kan kopen voor 40 euro en een cilinder voor 30.
    en een mallossie carter kost 140 euro.
    Waarom dromen we allemaal van een simoninie setje 1300 euro en niemand die het koopt?
    Omdat we allemaal weten dat het beter kan.

    Die eenmansacties van ik ontwerp iets, maar blijf wel op mijn eigen eilandje, dat is kansloos.
    Ook zo de bovenstaande ontwerpen, wel leuk maar er zit geen visie achter.

    Het zou mooi zijn als er geen verdien model is,
    maar meer een geniet model.
    Kennis uitwisselen, croudfunding en iedereen rijd over een jaar met een 100cc water gekoeld blokje voor nog geen 500 euro. We willen tenslotte allemaal een strakke plasser.
    Ik leg maar even een ei neer, wie weet 😉

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.