popko’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten popko’s ciao

This topic contains 383 reacties, has 63 deelnemers, and was last updated by Martino 8 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 384)
  • Gebruiker
  • #488606

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    pepko :

    en wonder boven wonder zijn m’n velgennog recht!

    gr. pepko

    Had niet anders verwacht met zon velg. :haha
    Mooi zuur kerel, hoop dat je weer een net ciaotje kan opbouwen. :thumb

    #488992

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    @jarco: kutgrap :lol

    update 5-8-11:

    ik heb dus weer een “nieuwe” ciao. dit keer snor!

    zo kocht ik hem:

    hij liep niet, hij gaf namelijk geen vonk. ook zat er speling op de krukas. toen heb ik mijn elec blokje er maar onder gezet.

    het cp blokje draaide ik uit elkaar, en er bleek een 43 DR onder te zitten:

    al snel kwam ik erachter dat de zuiger ontzettend klemt in het hemd. (alleen onderin) dus daar heb ik al een fijne midaag op zitten schuren. met als resultaat dat de cilinder nu gangbaar is.

    helaas bleek mijn eigen blokje minder plug and play als ik dacht, want hij liep te hoog stationair. maar met een andere carb was dat opgelost, en toen konden we gassen:

    die avond was ik zat van poelie, en heb ik de vario weer gemonteerd.

    dat was het wel weer πŸ˜›

    gr. pepko

    #489001

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Klinkt best wel netjes:thumb
    En ook altijd leuk om een dr cilindertje op een blokje aan te treffen:thumb

    #489418

    arvid13690
    Bijdrager
    Berichten: 846

    he popko
    ik heb je top 1 wel gelast maar er is wel een ander probleem.
    hij is zo krom dat je hem niet eens op de cilinder krijgt:D.
    dus dat word bijbuigen.

    spreek je

    Tis altied moar eem!
    #489730

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    Update 10-09-’11:

    het hele ciao gebeuren ligt op het moment even stil, aangezien de goudpot nu echt leeg is. mede hierdoor heb ik een paar onderdelen in de verkoop gegooit, waaronder top 1.

    mijn oude 5 spaaks zijn vandaag opgehaald door coopering en z’n vrienden, welke na die tijd richting lauwersoog zijn getourd. (hij moest z’n nieuwe pinasco DEPS inrijden op z’n nieuwe RV)

    mijn ciao rijd verder wel goed. de plannen zijn om hem op te knappen, en vervolgens helemaal standarat te maken en te verkopen. daarna zie ik wel wat ik weer koop πŸ™‚
    zo stata ie er op het moment bij:

    gr. pepko

    #489781

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Flinke crash heb je gemaakt, zonde hoor die schade.. Ga je nog rijden met dat frame? Of is het balhoofd zover beschadigd dat er niets meer mee te doen valt? Lijkt me niet, Ciao frame kan wel wat hebben.

    Die nieuwe ziet er ook leuk uit succes met de verkoop.

    #489782

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    alles is mogelijk, maar ik vind het hem gewoon niet waard. als het nou blauw kenteken was…

    die nieuwe gaat waarschijnlijk dit weekend uit elkaar om gespoten te worden.

    i’ll keep you posted!

    #464145

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Is het niet mogelijk om iets van een koortje aan je tel of camera te fabriceren zodat je hem ook gewoon om de nek kan hangen?

    #489853

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    @ andree: we hebben net zo’n soort camera als jij, maar m’n ouders vertrouwen het niet als ik daarmee ga brommer rijden XD

    update 18-09-2011:

    Ik heb weer hard gezwoegd dit weekend :con
    Vrijdagavond ben ik begonnen met het demonteren van de ciao, dit ging allemaal goed, totdat ik het stuur eraf moest halen.
    De conus zat zo muurvast dat ik het stuur er maar afgeflext heb. daarna wilde ik de balhoofdmoeren losdraaien, maar deze waren dol. met een gigantische griptang wilde het ook niet lukken, dus ook deze er ook maar af geflext.

    toen heb ik een nieuw voorvorkje uitgezocht van mijn 1 van mijn vorige ciao’s:

    vandaag ben ik begonnen met schuren en schoonmaken (vettige rommel)

    nu ga ik nog een straalcabine bouwen om hem goed schoon/kaal te krijgen, en dan spuiten.

    hier nog een foto van mijn sleutelhoekje in de schuur:

    gr. pepko

    #453235

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update 11-03-2012:

    mooi zwart is niet lelijk πŸ˜‰

    alle delen die zwart worden zijn nu zwart, dat houdt in dat ik alleen het balhoofdkapje en de kabelgoot nog wit moet spuiten, en dan opbouwen πŸ™‚

    #453329

    obey
    Bijdrager
    Berichten: 44

    Dat ziet er zeker mooi uit pepko :thumb en ik ben er mee eens mooi zwart is niet lelijk haha πŸ™‚

    #453330

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Ziet er weer fris uit:thumb

    #453331

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    dankjewel jongens!
    ’t was zulks mooi weer, het begon meteen weer te kriebelen :p

    #453323

    Helios
    Bijdrager
    Berichten: 606

    Neem aan de je niet buiten hebt gespoten? Lijkt me wat aan de frisse kant op laklagen aan te brengen.
    Maar, op de foto ziet het er goed uit.

    #453337

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    jawel, heb buiten gespoten πŸ˜‰ gaat prima, gezien het windstil is in onze tuin en de zon lekker schijnt.
    het hecht verder prima, en er zitten geen rare bobbels/scheurtjes in de lak.

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 384)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.