popko’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten popko’s ciao

This topic contains 383 reacties, has 63 deelnemers, and was last updated by Martino 7 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 384)
  • Gebruiker
  • #459527

    virgil
    Donateur
    Berichten: 1042

    heey,

    heb je het carter ook nog verneuk hoe dat ben je te ver gegaan of door het rechthoekje?

    gr

    #463531

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    @virgil: zo dus:

    als je goed kijkt zie je dus achter het inlaatvlakje de inlkaat zelf gescheurd is, en ook zie je dat ik niet kan vijlen XD

    #463540

    Vincent Vario
    Bijdrager
    Berichten: 452

    pepko :
    update:
    ik heb een kaal groot carter van Vincent Vario overgenomen, is alleen een beetje vies… bedankt vincent!:thumb

    Had m zelfs nog schoon gemaakt, hij was veeeeel viezer:P

    #463555

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update 18-08-’10

    ik heb mijn blokje bijna in elkaar, alleen ben ik mijn spie kwijt, dus kan ik eerst niet verder. hier wat foto’s:

    ik had laatst problemen met mijn bekabeling(mijnbedrading smolt door de hitte van het blok) dus dat ook maar ff gefikst, de andere tape was op, dus vandaar dat het zo flitsend is…

    edit: ik vind net een filmpje van toen ik hem net had:

    #463574

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update: 19-08-’10
    ik ben vanochtend naar fietsen hadel poort geweest voor pakkingen en een spie.daarna ik heb mijn blok afgemaakt en gemonteerd. ik heb ook direct ff de start segment veertjes eruit gehaald. dus ik rennen, (hij heeft echt heel veel compressie) maar niet starten. dus ik kijken of hij vonkt… nee dus. dus ik me voorlamp aangezet, die deed het wel. dus ik denk da het in mijn superflitsende bedrading zit.

    #463642

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update:21-08-’10
    ik ben opgelicht door poort winsum. ten eerste hebben ze me afgezet, door 1 euro voor een vliegwiel spie te vragen, en ten tweede hebben ze ook nog de verkeerde meegegeven. deze is veel en veel te groot. ik dacht al bij het in elkaar zetten: dit gaat niet werken. maar toch eigenwijs en vliegwiel erop zetten. haal ik vandaag mijn vliegwiel eraf:

    en tot zover past de spie:

    nou maar eens op zoke naar een oplossing. ik denk dat het dan toch maar jmpb word.

    m.v.g. pepko

    #463644

    goeiepit
    Bijdrager
    Berichten: 328

    @ pepko

    Waar is je keering?

    #463645

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    gvd. XD nou je het zegt…. ik dacht dat het niet klopte

    edit: kan je die ook monteren zonder je blok uit mekaar te slopen?

    #463653

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update V2 : blok hangt er weer onder, keerring en nieuwe spie gemonteerd. nog steeds geen vonk.
    heeft iemand enig idee?

    #463655

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Behoud die rust, een keerring vergeten is wel een nieuwe voor mij =)

    Is je ontsteking/cdi nog wel jofel dan?

    #463670

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    ja idd, moet misschien iets minder enthousiast me bllokjes in elkaar zetten… maar voorheen was mijn CDI/ontsteking goed, dus kleine kans dat het nu kapot is. morgen ga ik nieuwe ontstekings kabels solderen, hopen dat ik dan toch eindelijk het felbegeerde vonkje krijg 😛

    anders maar ff malossie racevonkjes gaan halen =)

    #463690

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update: 22-08-’10:
    vandaag maar bezig gegaan met het solderen avn mijn ontstekings kabels:


    binnenkort (waarschijnlijk morgen) dus blok er WEER onder en WEER testen… leuk joh zo’n vespa!
    naja, 1 voordeel, hij is wel lekker zuinig zo….

    #463934

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update: 01-09-’10

    okj, geen vonk, geen spanning.
    witte draad: 0-V
    groene draad: 0-V
    rode draad: 0-V

    dus heeft iemand een complete drie spoels ontsteking voor me? incl bedrading etc. (geen CDI o.i.d.)

    #464025

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    Update: 05-09-’10.

    ik heb een nieuwe ontstekingsset gekocht van RobinVs en ik hoop dat ik die deze week binnen krijg, en dan hopen dat ik eindelijk kan rijden. ik ben ook stiekem een beetje opzoek naar een frame met kenteken, maar ik moet wel uitkijken niet ik niet mijn budget voor me scooter uitgeef 😛

    #464071

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update: 07-09-’10

    ik heb vandaag mijn nieuwe ontsteking binnen gekregen van RobinVs,
    dus ik zal zsm de ontsteking monteren en dan kan ik hopelijk rijden =)

    je hoort de verdere vorderingen nog wel!

    m.v.g. pepko

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 384)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.