popko’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten popko’s ciao

This topic contains 383 reacties, has 63 deelnemers, and was last updated by Martino 8 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 384)
  • Gebruiker
  • #284407

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    ik zal me even voorstellen: ik ben popko van huis, 17 jaar en ik woon in Wehe-den hoorn.
    op m’n 15e heb ik het vespa virus opgelopen toen ik deze ciao mix kocht voor 15 euro:

    de setup was volledig standaart, maar ik heb ‘m verandert naar:
    43mm malossi
    std carters
    proma GP uitlaat
    poulie 95
    dit liep niet echt bijzonder hard, maar goed genoeg voor mij.

    Daarna kreeg ik een ongeluk met mij woon/werk scooter:

    ik had een vleeswond op m’n knie, en was dus een tijdje niet mobiel.
    maar na een week of 2 wilde ik toch wat te doen hebben, en heb ik m’n ouders overgehaald om een ciao met kenteken te mogen kopen. het werd een rollend frame met kenteken van FrankP van het forum.

    na een tijdje sleutelen stond ie er al snel zo bij:

    de setup was:
    50cc athena
    gianelli citypower
    elec. getunede carters
    poulie 85
    13/13

    dit was toch goed 65 km/u

    in het begin een paar problemen gehad met het blokje, maar na een revisiebeurt was deze wel betrouwbaar.
    vervolgens nog een paar aanpassingen gedaan, o.a. een polini topone, vario, en tomos voorvork gemonteerd:

    daarna de grootste verandering:


    een auto, en de ciao total loss gereden.
    Ik had m’n arm gebroken op 2 plaatsen, en lag lekker op m’n verjaardag in het ziekenhuis.
    M’n vader mocht de ciao gelukkig meteen mee naar huis nemen terwijl de politie zo kon zien dat ie opgevoerd was.
    thuis na 2 dagen gekeken of de brommer nog liep, en dat deed ie! vario is nog goed, blokje ook. de uitlaat was daarentegen nogal verbogen, en gescheurd bij het opangpunt.
    uiteindelijk heb ik de ciao in onderdelen verkocht, op het blok en de vario na.

    Nog herstellende van m’n ongeluk was het tijd voor een nieuwe aanwinst:

    een ciao snor. deze heb ik opgehaalt voor 150 euro. deze was in verwaarloosde staat (vies, roestig) maar zag er na wat liefde al een stuk beter uit:

    hier zit m’n athena blok en de vario er al onder.
    zo heb ik ‘m ook meegenomen naar de VCM’11:

    zo heeft ie een tijdje in elkaar gezeten, maar al gauw wilde ik hem gaan opknappen.
    helaas zat ik in de financiele problemen dus het werk lag een tijdje stil.
    uiteindelijk heb ik toch het frame in de primer kunnen zetten, en de draad weer opgepakt:



    setup:
    std snorblok
    50cc std
    gianelli citypower
    vario met polini utah voorvario
    50 precies op de GPS

    is verkocht.

    gr. Pepko

    #462502

    floor-ciao
    Bijdrager
    Berichten: 139

    ja ziet er goed uit,maak er iets moois van mvg floor-ciao;)

    #453180

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update: mijn carterpakking is nu zo erg naar de klote dat ik alleen nog maar p de choke rijden. binnenkort maar ff een pakking halen dus:P direct ook ff me inlaat vijlen etc.

    Edit: ik had nog even tijd om mijn blokje eronder uit te halen:

    #462558

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update: 05-07-’10
    de carterhelften zijn van elkaar gescheiden! ik vind her gek dat ie valse lucht trok :pest

    #462559

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Bijna een klein wondertje dat hij het nog deed πŸ˜›

    #462561

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    haha jah πŸ˜› hij ging ook nog maar 30 ofzo

    #462565

    -RobinvS-
    Bijdrager
    Berichten: 1047

    is je CDI binnen?

    #462566

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    ja hoor ik heb je whitelist ook ff ingevuld πŸ˜› bleek dus dat de CDI niet nodig was maar dat het probleem in de kabels die naar de cdi toegingen zat… dus euhhh CDI kopen?

    #462591

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update: 06-07-’10
    ik heb vandaag ff pakkingen gekocht. de kop- en voetpakking waren geen probleem, alleen de carterpakkingen waren op. dus die heb ik besteld bij jmpb. morgen heb ik een vliegwieltrekker tot mijn beschikking, dus donderdag kan ik gaan vijlen πŸ˜› (morgen ben ik jarig).

    #462592

    jeha
    Bijdrager
    Berichten: 169

    he ik wil je cdi wel overnemen!!
    ik kom uit de buurt kan hem dus zo op halen

    #462594

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    okj πŸ˜› 20 euro

    Edit: heb het hoekijzer op zikant van me ciao vervangen voor een ander “custom made” stuk ijzer. vind ik er een stukkie beter uitzien.

    #462638

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update: 09-07-’10
    ik heb mijn blok al weer in elkaar πŸ˜› alleen is mijn sproeier veel te klein (62) dus hij krijgt weinig tot geen benzine. ik haal binnenkort wel even sproeier op, maar ik ga nu eerst 3 weken op vakantie, dus tot dan! πŸ˜‰

    #463200

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update: 02-08-’10
    ik heb vandaag weer geprobeert mijn vesp aan loop te rennen, maar het lukt niet. hij heeft niet genoeg kracht om alles door het blok te pompen denk ik. volgens mij hebben mijn zuigerveren hun beste tijd ook wel gehad, dus ik hoop dat daarmee het probleem is opgelost, of weet iemand anders wat het is?

    #463418

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update: 14-08-’10
    carter is verneukt tijdens het uitvijlen, maar ik koop waarschijnlijk een belgisch carter van vincent vario, dus is de kans aanwezig dat ie binnenkort weer loopt πŸ˜€ ik ga ook een scooter kopen, voor woon-school verkeer, en als ik die heb komt er een waarschijnlijk een ciao met kenteken. dus de hobby blijft wel πŸ˜› want tja, je moet toch iets te sleutelen hebben.

    #463530

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update: 17-08-’10
    ik heb een kaal groot carter van Vincent Vario overgenomen, is alleen een beetje vies… bedankt vincent!:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 384)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.