Noetiepoerker26’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Noetiepoerker26’s perso

This topic contains 46 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by Noetiepoerker26 6 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
  • Gebruiker
  • #496846

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Lightlord: eigenlijk zou je natuurlijk een kleine kettingspanner moeten maken, dan heb je dat probleem niet meer. Wat betreft de vario: het is toch zo dat wanneer ik er dan zwaardere rollen in zou doen hij op lagere toeren gaat lopen en dus wat langzamer gaat?

    #496904

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Vandaag heb ik een kettingspanner gedraaid, zodat m’n kickstart nu eindelijk werkt zoals hij hoort te werken. Zelfs met een ketting met een paar vastgelopen schakels werkt hij perfect!
    Hieronder twee foto’s voor geïnteresseerden:

    #496217

    Piet30
    Donateur
    Berichten: 1069

    nice :thumb

    #496795

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    ook een goede oplossing 😉

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #496907

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    goed bezig, kijk maar uit met die leon, hij wil wel eens rotzooi verkopen en het er niet bijzeggen, dus zelf altijd goed nakijken of er geen gebreken zijn 😀

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #496908

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    ritze :
    goed bezig, kijk maar uit met die leon, hij wil wel eens rotzooi verkopen en het er niet bijzeggen, dus zelf altijd goed nakijken of er geen gebreken zijn 😀

    Zeg maar gerust 99.9% wat hij verkoopt is bende.
    Had ooit is een bestelling geplaatst die met doos en al de bak in ging zo’n rommel was het.

    Mooi Spannertje zo wellicht een idee er een aantal extra te draaien?

    #496909

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Misschien was het dan toch iemand anders, want €115 voor een werkend kickblok met kickbrug leek me toch geen verkeerde prijs…..

    Lennaert ik zal eens een interessetopic aanmaken, als er genoeg vraag naar is kan ik er misschien een paar extra maken! :thumb

    #497187

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Update 27-8-2015:

    De laatste paar weken heb heel wat kilometers gereden met de brommer, zonder echt grote problemen tegen te zijn gekomen (behalve een gebroken vliegwielspietje, koppelingsmoer niet hard genoeg aangepeerd:no)
    Ik ben al langer geïntrigeerd door aandrijving d.m.v. CVT (Continious Variable Transmission) in de oude Daf’jes, waardoor ik in de zomervakantie heb besloten om een vario te kopen. Deze heb ik voor een best nette prijs gekocht, maar nadat ik hem had gemonteerd hoorde ik bij >20kmh iets schuren. Vanmorgen heb ik het heft dan toch maar in eigen hand genomen en de achterklok van lagers ontdaan, deze wordt dus gereviseerd aangezien ik denk dat daar het geschuur vanaf kwam. Ik had het idee dat de snaar niet helemaal in de schijven komt door de standaard voorvario, deze wordt dus waarschijnlijk nog vervangen door een snelle voorvario (om ook weer wat snelheid te winnen). wordt vervolgd….

    Ook heb ik (door een overschot aan vrije tijd) een velglint op m’n velgen geplakt. De kleur ervan kwam haast precies overeen met die van m’n brommer, toeval bestaat niet zeggen ze wel eens…
    Maar wat een gepiel was het. Bij het lint zat zo’n adaptertje, maar omdat de eerste ‘hoek’ in de velg vanaf de rand gezien niet echt haaks is werkte dit voor geen meter. Dus dan maar Metallica vol open draaien en het lint er helemaal handmatig op plakken. Ook vind ik het nog steeds een heel geplaar om het achterwiel alleen eruit te halen, hoe doen jullie dat?

    Best mooi geworden, al zeg ik het zelf.


    Volgens m’n moeder ben ik nu nog veiliger in het verkeer met dat fluorescerend blauw:whistle

    #425527

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    23-10-2015
    De laatste twee weken hebben ik tussen mijn SE-week door een tomos voorvorkje opgehaald in gemonteerd in m’n ciao. Anderhalve maand geleden, nadat ik de variokit had gekocht, had ik mezelf beloofd dat ik de komende tijd geen geld meer uit zou geven aan de brommer omdat het langzamerhand wel redelijk uit de hand liep. Dat heb ik dus niet echt lang volgehouden:lol:@
    Ik vond dat de standaard voorvork totaal niet zijn werk deed op hobbelige wegen, daar moest en zou dus verandering in komen.


    Zoals je kunt zien is hij niet meer in topstaat, maar wat wil je voor een tientje?:con Deze wordt waarschijnlijk in de herfstvakantie opnieuw overgespoten en ontdaan van het stuurslot, omdat deze mij op het moment belemmert van het terugplaatsen van het balhoofdkapje…


    Ik heb in de tussentijd een zijstandaard gemonteerd omdat de veren van mijn bokstandaard zonder enige reden doorbraken. Het nadeel daarvan is dat het sleutelen wat wordt bemoeilijkt.


    Het stuur zat zo moervast dat er na 3 dagen geweekt te hebben in de kruipolie nog steeds geen beweging in zat. Toen heb ik maar het besluit genomen om er met de slijptol in te gaan, in de hoop dat ik de vork zelf nog kon redden. Dat is me dus erg tegengevallen. Die expander wilde er gewoon niet uit; ik heb 2 M14 draadeindes hierop kromgeslagen:?


    De werkplaats


    Eerst zonder….


    En toen mét koplamp! Deze komt overigens van een yamaha FS1, en dit in combinatie met een m-stuurtje geeft een soort van caféracer-look. Hier hou ik wel van, ook al geeft het niet de meest ideale rijpositie voor een dagelijkse brommer (gelukkig ben ik redelijk kort8))



    Ik was eerst bang dat het zwart van de voorvork de brommer lelijker zou maken, maar dit is uiteindelijk erg meegevallen. Ik vind het eigenlijk best net staan zo!
    Het rijdt natuurlijk 10x zo beter met zo’n tomos vork. Die veert niet alleen, maar dempt tenminste ook.

    #500216

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    2-10-2017

    Nou, een tijd geleden, maar er kan weer eens wat stof van deze perso worden geblazen. Vorig jaar ben ik met een vriend en m’n citta naar de nürburgring gereden, maar die perso kan ik niet meer vinden…

    Enfin, die citta bewijst me nu al bijna een jaar een goede dienst. Aardig wat kilometers gemaakt en me nooit in de steek gelaten. Aangezien ik ook nog een Zündapp ernaast heb gebruik ik deze alleen nog maar voor dagelijks vervoer, wat ik eigenlijk ook met m’n fiets kan. Vandaar dat ik besloot om hem in de zomervakantie op te knappen voor een paar cent. Hij is door de vorige eigenaar heel slecht overgespoten, met kappen en al nog gemonteerd (kan hier helaas geen foto’s meer van vinden). Een kennis van me wilde de framedelen wel stralen; als ruildeal zou ik hem een blokje reviseren.

    Zo gezegd, zo gedaan.

    In de primer gezet.

    Ik wist niet precies welke kleurcombinatie ik wilde, maar aangezien ik groot F1-fan ben kon ik inspiratie opdoen uit oude liveries. Als bijproject heb ik deze zomer trouwens nog een soort ornament van een heuse formule 1 uitlaat (2014 ferrari; zulke recente onderdelen zijn zéér zeldzaam) gemaakt, die ik via een veiling van het failliete Manor F1 Racing heb kunnen bemachtigen. Op m’n werk kan ik metaal laseren, zo heb ik de beugel gemaakt die de uitlaat aan de houten plank verbindt.

    Uiteindelijk ben ik voor de 2016 Haas-livery gevallen en werd de brommer dus rood,grijs met zwart.
    Rood zit er op.

    Voorvork gereviseerd en gemonteerd, met stofringen. Dit vind ik mooier staan dan stofkappen

    Bijna klaar….

    Hmmm, kappen moeten nog opgepoetst worden…

    Tadaaa! Heb het schuim en rubber van het zadel achterwegen gelaten, vond dit erg mooi uitzien met de ‘mechanische’ look

    Dat blinkt al een stuk beter.

    Uiteindelijk heb ik er maar een goede zestig euro in hoeven steken, waarvan 20 voor de nieuwe achterband. Met een beetje inspanning kun je toch iets dat versleten is omtoveren naar iets tofs! Zoals ik al zei gaat hij wel in de verkoop nu; heb je interesse, stuur me gewoon eens een PM.

    #500221

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Super netjes geworden en het Haas thema is goed geslaagd:thumb
    Alweer op een nieuw plan aan het broeden of word nu de fiets het dagelijks vervoer middel?

    #500225

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Wow, wat een schitterende update.
    Die standaard voor de formule1uitlaat heb je mooi gemaakt zeg :thumb
    En de Citta is zeer goed geslaagd, dat poetsen van de kappen is een mooi detail.
    Respect(y)

    Ik kan me die perso naar Neurenberg nog herinneren, ik hoop dat hij weer boven water komt.

    #500227

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Netjes opgeknapt :thumb
    En al helemaal knap dat het je maar €60 heeft gekost!

    #500231

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Gaaf, stoer ook die Formule 1 livery, ik hou van dit soort projecten :thumb

    #500233

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Dat is een mooie update zeer mooie kleur combo.
    Die kan er weer jaren tegen :thumb

    P.s: doen jullie ook voor particulieren laseren?

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.