Noetiepoerker26’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Noetiepoerker26’s perso

This topic contains 46 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by Noetiepoerker26 6 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
  • Gebruiker
  • #284700

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Hallo allemaal,

    Ik ben Noud, geboren en getogen in Venlo,in het o zo mooie Limburg.
    De interesse in ciao’s is vorig jaar in de zomer begonnen, toen ik een Ciao overgekocht van een vriend van me voor €20,- Ik dacht hem nog wel te kunnen redden, maar het blok was hélemaal vastgelopen, en dus heb ik hem uiteindelijk maar in onderdelen verkocht.

    Zo lag het zielige ding er later bij….

    Nu ik in de nabije toekomst opga voor mijn autorijbewijs, wilde ik toch weer graag een Ciao om lekker te kunnen toeren door de provincie. Vorige week in Heythuysen een snorfiets op de kop getikt, met wat kleine mankementen, maar ach, zonder sleutelen is er ook niks aan, toch? Voor zover ik weet is het origineel een Mix geweest, maar is het blok ooit verwisseld voor een standaard cp-blok en is de olietank weggehaald (misschien dat iemand me hier iets meer over kan vertellen?).

    Aangezien ik mijn rijbewijs eerst nog moet halen, ben ik alvast begonnen met het demonteren van de wielen aangezien ik het blauw wel erg vind overheersen. De kappen en wielen worden dus zwart. Tijdens het demonteren van de achtervelg kwam ik erachter dat deze heeft aangelopen en dus putjes heeft gecreëerd in de velg. Gelukkig bouw ik op school met medeleerlingen een houten zeilboot, en daarvoor gebruiken we epoxyhars voor. Dit is het perfecte middel om putjes mee op te vullen =)

    (Iemand met getrainde ogen kan een vespa-onderdeel vinden op deze foto :thumb)

    Ik zal (over)morgen even wat foto’s posten van de kappen!

    Veel leesplezier, Noetiepoerker26

    #496161

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Mooi perso Noud!

    Jammer dat je die bovenste C24 in onderdelen verkocht heb, een vastloper valt toch vaak nog wel met weinig kosten te repareren.

    Wat betreft je nieuwe Ciao, dat is geen mix maar een Ciao P met Mix koplamp en Mix gas en remhendel, wellicht dat degene die je vertelde dat het een mix was daarmee in de war was 🙂 Hier hoort dus gewoon een CP blok onder en deze heeft ook geen olietank. Leuke Ciao om mee door Limboland te rijden van de zomer.

    Mooie boot trouwens! Fijn dat je zo op school nog wat kan sleutelen.

    Zo’n invalide voertuig met vierspakers rijdt hier in de buurt ook rond trouwens, moet altijd eraan denken als ik hem zie :D.

    #496162

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Bedankt Wilk!

    Ik vond het zelf al raar, omdat hij een mix koplamp en stuurslot kapje heeft maar geen olietank had….De koplamp wordt trouwens vervangen, zit enorm veel speling in de lamp (tussen de zwarte omhulsels), en ik vindt zo’n vierkante toch net iets mooier staan ;):D

    En over de C24: er zat geen kenteken op en hij was zodanig verroest dat ik dat het geld niet meer waard vond.

    #496210

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488


    Vandaag wat onderdelen binnen gekregen. Alle credits naar JMPB, echt super net verpakt en snel geleverd!

    Wat me wel opviel, is dat het voetenplankje niet helemaal aansluit:

    Is dit voor extra koeling, of toch echt een productiefout? Mijn oude plankje lijkt hier geen last van te hebben…

    Ook nog het achterwiel geprimered en de laatste puntjes op de I van de kappen gezet

    En…. vandaag m’n autorijbewijs gehaald, dus over 2 weken kan het blauwe gevaar eindelijk tot leven gewekt worden :bier :bier

    #496212

    R.Zwiers
    Bijdrager
    Berichten: 441

    Gefeliciteerd 🙂 wees dr zuinig op

    #496213

    criminalmindz
    Donateur
    Berichten: 703

    Huh tegenwoordig heb je toch niet standaard meer een brommerrijbewijs bij je autorijbewijs?
    Gefeliciteerd trouwens!

    #496214

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Bedankt hè!

    @criminalmindz: Je krijgt bij je B rijbewijs het snor/bromrijbewijs er gratis bij :!:D

    #496215

    criminalmindz
    Donateur
    Berichten: 703

    Ook nog in 2015?
    Ik dacht dat in 2015 niet meer was.

    #496240

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Vandaag voor €30 een bromblok zonder zuigerveren en 3 klokken (alle 3 brom) gekocht.

    Dit blok wordt opgeknapt en getest onder m’n snor met snorklok omdat dit waarschijnlijk wat meer koppel geeft (snorblok heeft een hardstalen bus, maar ik heb geen zin om dat te gaan verkloten als dit niet geweldig veel zin heeft)

    Veel leesplezier maar weer,

    #496242

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Dat is geinig, dit komt onder een oldtimer vandaan.

    Zie de uitgaande as van de rechter klok, die heeft een spiebaan erin en hier kun je niet zomaar de moer van gebruiken die op je huidige as zit. Je kan wel de as van een ander blok overzetten eventueel!

    Leuke aanwinst hoor, heb je weer lekker wat te sleutelen :thumb

    #496243

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Dat dacht ik zelf ook al aangezien deze niet in mn wiel past (5-spaker). Die 2 gaan dus sowieso in de verkoop, de goede bromklok moet ik de vertandingen opnieuw installeren (rechtsboven in de foto)

    #496244

    Bas23
    Bijdrager
    Berichten: 702

    Ik had dat blok en de achterklok in die groene gebouwd:thumb is die oldtimer weer een heel stuk verder af.

    #496258

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    @Bas23: mijn kennis heeft hem alweer verkocht:?
    Vandaag heb ik mijn linkerkap passend gemaakt, de velg wilde niet uit de loopstand omdat de kap die hevel klemde, maar met een zaagje en wat gebeun was het gelukkig gauw gefixt:con

    Ik vind de brommer de zwarte velgen echt super mooi staan! Morgen hopelijk eindassemblage waarna ik vanaf woensdag kan touren, nu al zin in:rules(a):D

    #493333

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Vandaag voor het eerst kunnen touren, wel nog erg koud zeg…

    #493295

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Mooi man!

    Troost je, er komen nog zat mooie dagen aan om te genieten :thumb

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.