Je laatste aanwinst – Deel 2

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Je laatste aanwinst – Deel 2

Dit onderwerp bevat 251 reacties, heeft 51 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Magnus01 2 weken, 1 dag geleden.

12 berichten aan het bekijken - 241 tot 252 (van in totaal 252)
  • Gebruiker
  • #790343

    jeffreykruize
    Bijdrager
    Berichten: 286

    Opzich maakt het weinig uit. Maar vind het wel leuk dat het ook op het kenteken geregistreerd staat. Mijn 2 bravos hebben beide 2005 omdat ze toen het kenteken hebben gekregen.

    #790344

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10007

    Net beestje:thumb en weer eens wat anders dan een bravo.
    Gaat je vast en zeker bevallen:thumb

    1
    #790345

    Thijs_DR_Evo
    Bijdrager
    Berichten: 265

    Deze voor mijn H2O.

    #790676

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 170

    20191005_16340420191005_163413Weer wat leuks er bij, een stoffige Si. Maar wel met een Speed engine, 80 Polini cilinder, Polini SP uitlaat en een enorme Dellorto UB20S carburateur, 20 mm! Voor de rest onbekend, waarschijnlijk een aangepaste inlaat, krukas en cilinder. Loopt niet, zal wel 90 kunnen ofzo.

    #790682

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6554

    Die carburateur haha!

    41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #790685

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 170

    20191005_180002Beetje schoongemaakt. Carburateur is wel een groot ding, het zit via een rubberen slang op een zelf gemaakt inlaatje. Geen idee of een 20 mm op een 80 polini met 22 mm uitlaatje wel lekker rijdt, maar heb ook wel eens gehoord van een 21 mm carburateur er op dus ben benieuwd. Als iemand de moeite doet om een mooi inlaatje er voor te maken zal de cilinder ook wel flink bewerkt zijn.

    #790686

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10007

    Die wasbeurt doet hem sws al goed:thumb
    Maar loopt hij dan niet? Anders zou ik zeggen slinger hem eens aan om te zien of er wat power inzit.
    En als je dan ook nog een filmpje ervan maakt, dan zijn we allemaal blij 😀

    #790691

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 170

    Aan het stof te zien heeft de si erg lang stil gestaan. Oude benzine er uit, carburateur schoonmaken, nieuwe bougie er in en hopelijk doet die het weer.

    #790695

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 1730

    Nice :thumb dat kon wel eens een snelle Si zijn idd 😎
    Die oude Lambretta Carb’s, met verdraaibare vlotterkamers zijn best wel oké, als de slang(inlaat) maar niet te lang is dan 😉

    TICKLING BARN
    #790697

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 170

    20191006_153912Zal wel niet snel op het gas reageren door dat lange traject.

    #790703

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 2578

    Ah, hij zit op een speedengine.
    Ik ken deze carburateurs ze zij heel gemakkelijk af te stellen.
    Ik heb deze op een puch maxi gehad en de 120 gehaald toen ik 16 was.
    Ze zaten ook op de 50cc kreidler waar Jan de Vries wereldkampioen mee geworden is(1971)
    En ik heb hem onlangs verkocht voor 80 euro aan een verzamelaar.
    Hij was nog wel in mint conditie.

    Dat blokje zal wel aardig te lijden hebben gehad zo zonder luchtfilter en koelkapje. 😐

    Ik vind het een gaaf ding :thumb
    loopt hij ? zou je een filmpje willen maken?

    • Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door zevenenergie.
    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #790710

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 170

    Koelkapje heb ik nog wel liggen maar de koppeling is niet meer goed en wil ook niet aangrijpen. Ook de tuinslang waar de carburateur op zit is uitgedroogd en wil niet meer op het spruitstuk. Voorlopig zal de Si niet lopen helaas. Had de Si eigenlijk alleen voor het blok maar het is best een leuk ding dus die blijft er onder. Hopelijk is de cilinder nog goed maar een 80 polini is niet moeilijk te vinden. Wanneer het blokkie loopt maak ik wel ff een filmpje

12 berichten aan het bekijken - 241 tot 252 (van in totaal 252)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.