This topic contains 355 reacties, has 63 deelnemers, and was last updated by mean-machine 3 years, 3 months geleden.
-
Gebruiker
-
7 augustus 2013 om 19:30 #282417
hey kerel ook weer op het forum.
8 augustus 2013 om 10:11 #282807tnerual :
Zeer tof om dit allemaal te lezen! Welkom terug ook, ik ken je naam alleen maar van horen hier op het forum π
Prachtig om te zien, al die machines πDie Heuvel Ciao, heb jij die zelf opgebouwd of heb je hem overgenomen van Heuvel?
En voor de rest, filmpjes van de werkende Sprocatti zouden zeer welkom zijn π
Keep up the nice work!
Heuvel Ciao heb ik zo van hem overgenomen, behalve dat er toen nog geen Pinasco vliegwiel onder zat.
24 augustus 2013 om 08:45 #278092Moi Fred, net als ik terug van weg geweest Welkom.
Komt vast goed met deze special dat heb je al bewezen en hoop nog veel van je te zien. :lol
Je Malossi varioklok die ik van je heb werkt nog steeds prima terwijl die bij jou al een Sprogatti te verduren heeft gehad.
Veel sleutelplezier gewenst Kerel.TICKLING BARN2 september 2013 om 18:53 #276047Crullie :
Moi Fred, net als ik terug van weg geweest Welkom.Komt vast goed met deze special dat heb je al bewezen en hoop nog veel van je te zien. :lol
Je Malossi varioklok die ik van je heb werkt nog steeds prima terwijl die bij jou al een Sprogatti te verduren heeft gehad.
Veel sleutelplezier gewenst Kerel.Dank je! Leuk dat die varionaaf het nog goed doet. Hopelijk tot binnenkort dan maar he π
2 september 2013 om 18:58 #267067De afgelopen dagen wezen sleutelen aan de Sprocatti (roterend inlaat) – en ook aan de Simonini 4-TAPS.
Van de 4-TAPS Simonini plaats ik binnenkort foto’s (zoals van de cilinderkoppen waar decompresseurkleppen in zitten). Hopelijk kan ik het Simo blokje deze week ook starten.
Hier alvast een voorproefje van de Sprocatti. Hier zit de nieuwe 30 VHSH carburateur op die ik nog niet heb kunnen testen. Vroeger zat er een 28 PHBG carb op.
Niets is nog afgesteld. Loopt momenteel alleen op choke. Starten ging niet altijd even makkelijk maar het nieuwe versterkte systeem werkt in ieder geval wel. Video is engels-talig opgenomen.
[center]
2 september 2013 om 20:36 #277461Kijk eens aan zijn dit nou ook de eerste beelden van het blokje draaiend? Heeft idd nog wel wat afstellen nodig. Is het niet makkelijker afstellen met wat meer gewicht aan de krukas. Wellicht dat hij dan wat minder onrustig loopt en je hiermee ook makkelijker naar de juiste afstelling kunt zoeken.
Ben ook vooral benieuwd naar je Simo 4 taps blokje aangezien ik met een bijna gelijk project bezig ben. π
Heb je die Sprocatti pijp ergens hier in de buurt laten verchromen?
2 september 2013 om 21:57 #278304Martino :
Kijk eens aan zijn dit nou ook de eerste beelden van het blokje draaiend? Heeft idd nog wel wat afstellen nodig. Is het niet makkelijker afstellen met wat meer gewicht aan de krukas. Wellicht dat hij dan wat minder onrustig loopt en je hiermee ook makkelijker naar de juiste afstelling kunt zoeken.Ben ook vooral benieuwd naar je Simo 4 taps blokje aangezien ik met een bijna gelijk project bezig ben. π
Heb je die Sprocatti pijp ergens hier in de buurt laten verchromen?
Nee, dit zijn de eerste beelden van het blok met de 30 VHSH carb.
Van toen er nog de 28 PHBG op zat heb ik ook nog wel video’s – ook video’s van het rijden.
Het Simo 4-TAPS blokje wil ik morgen even onder handen nemen. Kijken hoe goed de decompresseur het doet.
Die Sprocatti pijp heb ik in De Wilp laten verchromen, bij Veenhuizen Verchromen – http://www.veenhuizenverchromen.nl/
Heeft ongeveer 90 euro (ex. btw) gekost. Was toen nieuw. Hij doet opzich wel tweedehandse pijpen, maar dan moeten ze echt niet te veel gebruikt zijn, want anders wordt het bad vies. Ik ben van plan de Fabrizi te verchromen.
3 september 2013 om 08:24 #278390nice.
are you going to use a cooling water pump on your Rotari?
And what radiator are you using on that?3 september 2013 om 09:17 #278391Piet30 :
nice.are you going to use a cooling water pump on your Rotari?
And what radiator are you using on that?I have a 12V Reich pump, runs off a 12V battery.
This is a radiator off a Gilera Runner, as I mentioned in your project page.
3 september 2013 om 11:39 #277394Mooi om het blok eens te horen lopen Zoals Maarten ook zegt heb je wel nog wel een hoop afstelwerk te gaan. Ik zou die fles met benzine trouwens gewoon ergens hoog vastmaken, want een constante benzine toevoer/druk kan ook bepalend zijn heb ik vaak gemerkt. Kan het trouwens waarderen dat je het filmpje Engelstalig hebt opgenomen. Denk dat er velen geintreseerd zijn in dit blok dus hoop dat je dit op deze manier gaat doorzetten Succes met het afstellen!
(Zou leuk zijn als we die andere filmpjes met de 28mm carb ook nog te zien krijgen. 28mm lijkt me namelijk ook al meer dan voldoende voor een hoop plezier met dit blok π )
3 september 2013 om 11:52 #278309citta89 :
Kan het trouwens waarderen dat je het filmpje Engelstalig hebt opgenomen.Ik niet want verstond er geen fluit van:lol
Nah just kidding fredzzz:D
Zou de volgende keer als je weer gaat fine tunen er ook een filter bij leggen want dan kan je evt zonder sproeier wisselen al 2 verschillende stappen testen.
En als ik de afstelling nu zo inschat kon het filter wel net de ontbrekende factor geweest zijn want hij lijkt nu net te smoren in de lucht.3 september 2013 om 16:16 #282822citta89 :
Mooi om het blok eens te horen lopen Zoals Maarten ook zegt heb je wel nog wel een hoop afstelwerk te gaan. Ik zou die fles met benzine trouwens gewoon ergens hoog vastmaken, want een constante benzine toevoer/druk kan ook bepalend zijn heb ik vaak gemerkt. Kan het trouwens waarderen dat je het filmpje Engelstalig hebt opgenomen. Denk dat er velen geintreseerd zijn in dit blok dus hoop dat je dit op deze manier gaat doorzetten Succes met het afstellen!(Zou leuk zijn als we die andere filmpjes met de 28mm carb ook nog te zien krijgen. 28mm lijkt me namelijk ook al meer dan voldoende voor een hoop plezier met dit blok π )
Jep, genoeg afstelwerk te doen, maar dat kan gelukkig heel eenvoudig met deze carb (hoop ik dan maar).
Engelstalig doe ik vooral omdat ik mijn webshop ook engelstalig heb en ik veel vragen in het engels krijg over deze blokken/projecten. Zo begrijpen de meesten het ook als ik wat uitleg, ipv dat ik vier verschillende video’s maak met elk een andere taal.
Dat met die fles ga ik inderdaad doen de volgende keer. Heb ik vorige keer ook gedaan en dat hielp. Heeft ook goed gewerkt bij de Simo – zie volgende post.
speedbuxy :
citta89 :
Kan het trouwens waarderen dat je het filmpje Engelstalig hebt opgenomen.Ik niet want verstond er geen fluit van:lol
Nah just kidding fredzzz:D
Zou de volgende keer als je weer gaat fine tunen er ook een filter bij leggen want dan kan je evt zonder sproeier wisselen al 2 verschillende stappen testen.
En als ik de afstelling nu zo inschat kon het filter wel net de ontbrekende factor geweest zijn want hij lijkt nu net te smoren in de lucht.Hehe.. Misschien is dit iets voor je – http://www.loi.nl/talen/engels/engels_voor_beginners/index.htm
En ja, filter ga ik er volgende keer even bij gebruiken. Is zo inderdaad lastig af te stellen.
3 september 2013 om 18:27 #282823Hier dan de Simo 4-TAPS.
Leuk blokje, klinkt redelijk fel, ben benieuwd wat dit gaat presteren met goede overbrenging en alles.
Eerste deel van het filmpje is allemaal gelul over het blokje zelf, meningen, hoe we de decompresseur hebben gemaakt etc. Actie vanaf minuut 12 ofzo.
[center]
28 december 2013 om 02:39 #278050SimoCitta
Lange tijd sinds m’n laatste update, dus post ik even de laatste dingen..Alles voor de SimoCitta is zo goed als terug van de coater. Ziet er allemaal prima uit, behalve dat ze lekker vergeten zijn om de rempomp/remhendel af te plakken (aan de binnenkant). De voorremmen aansluiten kan nog even niet, achter wel.
Zo hing die er een paar dagen geleden bij. Banden zitten inmiddels al om de velgen heen. Nieuwe foto’s volgen.
Schokbrekers gemonteerd
Binnenkort “rijdend afstellen” zodra de remmen aangesloten zijn. Verder is die zo goed als af.
28 december 2013 om 08:24 #278048Woa, dat is wel weer een ‘hyper citta’ in wording.
Is die fabrizi wel geschikt voor dit blok?
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.