Fredzzz 2.0

Home Forums Perso’s Projecten Fredzzz 2.0

This topic contains 355 reacties, has 63 deelnemers, and was last updated by mean-machine 3 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
  • #282417

    Rickieboy
    Donateur
    Berichten: 314

    hey kerel ook weer op het forum.

    #282807

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    tnerual :
    Zeer tof om dit allemaal te lezen! Welkom terug ook, ik ken je naam alleen maar van horen hier op het forum πŸ˜‰
    Prachtig om te zien, al die machines πŸ˜‰

    Die Heuvel Ciao, heb jij die zelf opgebouwd of heb je hem overgenomen van Heuvel?

    En voor de rest, filmpjes van de werkende Sprocatti zouden zeer welkom zijn πŸ˜‰

    Keep up the nice work!

    Heuvel Ciao heb ik zo van hem overgenomen, behalve dat er toen nog geen Pinasco vliegwiel onder zat.

    #278092

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Moi Fred, net als ik terug van weg geweest :thumb Welkom.

    Komt vast goed met deze special dat heb je al bewezen en hoop nog veel van je te zien. :lol

    Je Malossi varioklok die ik van je heb werkt nog steeds prima terwijl die bij jou al een Sprogatti te verduren heeft gehad.
    Veel sleutelplezier gewenst Kerel.

    TICKLING BARN
    #276047

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    Crullie :
    Moi Fred, net als ik terug van weg geweest :thumb Welkom.

    Komt vast goed met deze special dat heb je al bewezen en hoop nog veel van je te zien. :lol

    Je Malossi varioklok die ik van je heb werkt nog steeds prima terwijl die bij jou al een Sprogatti te verduren heeft gehad.
    Veel sleutelplezier gewenst Kerel.

    Dank je! Leuk dat die varionaaf het nog goed doet. Hopelijk tot binnenkort dan maar he πŸ˜‰

    #267067

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    De afgelopen dagen wezen sleutelen aan de Sprocatti (roterend inlaat) – en ook aan de Simonini 4-TAPS.

    Van de 4-TAPS Simonini plaats ik binnenkort foto’s (zoals van de cilinderkoppen waar decompresseurkleppen in zitten). Hopelijk kan ik het Simo blokje deze week ook starten.

    Hier alvast een voorproefje van de Sprocatti. Hier zit de nieuwe 30 VHSH carburateur op die ik nog niet heb kunnen testen. Vroeger zat er een 28 PHBG carb op.

    Niets is nog afgesteld. Loopt momenteel alleen op choke. Starten ging niet altijd even makkelijk maar het nieuwe versterkte systeem werkt in ieder geval wel. Video is engels-talig opgenomen.

    [center]

    #277461

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Kijk eens aan zijn dit nou ook de eerste beelden van het blokje draaiend? Heeft idd nog wel wat afstellen nodig. Is het niet makkelijker afstellen met wat meer gewicht aan de krukas. Wellicht dat hij dan wat minder onrustig loopt en je hiermee ook makkelijker naar de juiste afstelling kunt zoeken.

    Ben ook vooral benieuwd naar je Simo 4 taps blokje aangezien ik met een bijna gelijk project bezig ben. πŸ˜‰

    Heb je die Sprocatti pijp ergens hier in de buurt laten verchromen?

    #278304

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    Martino :
    Kijk eens aan zijn dit nou ook de eerste beelden van het blokje draaiend? Heeft idd nog wel wat afstellen nodig. Is het niet makkelijker afstellen met wat meer gewicht aan de krukas. Wellicht dat hij dan wat minder onrustig loopt en je hiermee ook makkelijker naar de juiste afstelling kunt zoeken.

    Ben ook vooral benieuwd naar je Simo 4 taps blokje aangezien ik met een bijna gelijk project bezig ben. πŸ˜‰

    Heb je die Sprocatti pijp ergens hier in de buurt laten verchromen?

    Nee, dit zijn de eerste beelden van het blok met de 30 VHSH carb.

    Van toen er nog de 28 PHBG op zat heb ik ook nog wel video’s – ook video’s van het rijden.

    Het Simo 4-TAPS blokje wil ik morgen even onder handen nemen. Kijken hoe goed de decompresseur het doet.

    Die Sprocatti pijp heb ik in De Wilp laten verchromen, bij Veenhuizen Verchromen – http://www.veenhuizenverchromen.nl/

    Heeft ongeveer 90 euro (ex. btw) gekost. Was toen nieuw. Hij doet opzich wel tweedehandse pijpen, maar dan moeten ze echt niet te veel gebruikt zijn, want anders wordt het bad vies. Ik ben van plan de Fabrizi te verchromen.

    #278390

    Piet30
    Donateur
    Berichten: 1069

    nice. :thumb

    are you going to use a cooling water pump on your Rotari?
    And what radiator are you using on that?

    #278391

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    Piet30 :
    nice. :thumb

    are you going to use a cooling water pump on your Rotari?
    And what radiator are you using on that?

    I have a 12V Reich pump, runs off a 12V battery.

    This is a radiator off a Gilera Runner, as I mentioned in your project page.

    #277394

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Mooi om het blok eens te horen lopen :thumb Zoals Maarten ook zegt heb je wel nog wel een hoop afstelwerk te gaan. Ik zou die fles met benzine trouwens gewoon ergens hoog vastmaken, want een constante benzine toevoer/druk kan ook bepalend zijn heb ik vaak gemerkt. Kan het trouwens waarderen dat je het filmpje Engelstalig hebt opgenomen. Denk dat er velen geintreseerd zijn in dit blok dus hoop dat je dit op deze manier gaat doorzetten:thumb Succes met het afstellen!

    (Zou leuk zijn als we die andere filmpjes met de 28mm carb ook nog te zien krijgen. 28mm lijkt me namelijk ook al meer dan voldoende voor een hoop plezier met dit blok πŸ˜‰ )

    #278309

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    citta89 :
    Kan het trouwens waarderen dat je het filmpje Engelstalig hebt opgenomen.

    Ik niet want verstond er geen fluit van:lol
    Nah just kidding fredzzz:D
    Zou de volgende keer als je weer gaat fine tunen er ook een filter bij leggen want dan kan je evt zonder sproeier wisselen al 2 verschillende stappen testen.
    En als ik de afstelling nu zo inschat kon het filter wel net de ontbrekende factor geweest zijn want hij lijkt nu net te smoren in de lucht.

    #282822

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    citta89 :
    Mooi om het blok eens te horen lopen :thumb Zoals Maarten ook zegt heb je wel nog wel een hoop afstelwerk te gaan. Ik zou die fles met benzine trouwens gewoon ergens hoog vastmaken, want een constante benzine toevoer/druk kan ook bepalend zijn heb ik vaak gemerkt. Kan het trouwens waarderen dat je het filmpje Engelstalig hebt opgenomen. Denk dat er velen geintreseerd zijn in dit blok dus hoop dat je dit op deze manier gaat doorzetten:thumb Succes met het afstellen!

    (Zou leuk zijn als we die andere filmpjes met de 28mm carb ook nog te zien krijgen. 28mm lijkt me namelijk ook al meer dan voldoende voor een hoop plezier met dit blok πŸ˜‰ )

    Jep, genoeg afstelwerk te doen, maar dat kan gelukkig heel eenvoudig met deze carb (hoop ik dan maar).

    Engelstalig doe ik vooral omdat ik mijn webshop ook engelstalig heb en ik veel vragen in het engels krijg over deze blokken/projecten. Zo begrijpen de meesten het ook als ik wat uitleg, ipv dat ik vier verschillende video’s maak met elk een andere taal.

    Dat met die fles ga ik inderdaad doen de volgende keer. Heb ik vorige keer ook gedaan en dat hielp. Heeft ook goed gewerkt bij de Simo – zie volgende post.

    speedbuxy :

    citta89 :
    Kan het trouwens waarderen dat je het filmpje Engelstalig hebt opgenomen.

    Ik niet want verstond er geen fluit van:lol
    Nah just kidding fredzzz:D
    Zou de volgende keer als je weer gaat fine tunen er ook een filter bij leggen want dan kan je evt zonder sproeier wisselen al 2 verschillende stappen testen.
    En als ik de afstelling nu zo inschat kon het filter wel net de ontbrekende factor geweest zijn want hij lijkt nu net te smoren in de lucht.

    Hehe.. Misschien is dit iets voor je – http://www.loi.nl/talen/engels/engels_voor_beginners/index.htm

    En ja, filter ga ik er volgende keer even bij gebruiken. Is zo inderdaad lastig af te stellen.

    #282823

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    Hier dan de Simo 4-TAPS.

    Leuk blokje, klinkt redelijk fel, ben benieuwd wat dit gaat presteren met goede overbrenging en alles.

    Eerste deel van het filmpje is allemaal gelul over het blokje zelf, meningen, hoe we de decompresseur hebben gemaakt etc. Actie vanaf minuut 12 ofzo.

    [center]

    #278050

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    SimoCitta
    Lange tijd sinds m’n laatste update, dus post ik even de laatste dingen..

    Alles voor de SimoCitta is zo goed als terug van de coater. Ziet er allemaal prima uit, behalve dat ze lekker vergeten zijn om de rempomp/remhendel af te plakken (aan de binnenkant). De voorremmen aansluiten kan nog even niet, achter wel.

    Zo hing die er een paar dagen geleden bij. Banden zitten inmiddels al om de velgen heen. Nieuwe foto’s volgen.

    Schokbrekers gemonteerd

    Binnenkort “rijdend afstellen” zodra de remmen aangesloten zijn. Verder is die zo goed als af.

    #278048

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Woa, dat is wel weer een ‘hyper citta’ in wording.

    Is die fabrizi wel geschikt voor dit blok?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 356)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.