Fredzzz 2.0

Home Forums Mijn brommers Projecten Fredzzz 2.0

Dit onderwerp bevat 333 reacties, heeft 61 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 2 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 334)
  • Gebruiker

speedbuxy
    Bijdrager

Erg mooie combo en vooral de uitlaat maakt het compleet:thumb

zevenenergie
    Bijdrager

Mijn brommer komt niet in de buuuurt van deze en compliment voor wat je neer zet.
    Duidelijk te zien dat hier Tijd, geld en energie aan is besteed.:thumb

Ik vind de afwerking van het frame erg netjes gedaan, vakwerk.
    Ik mis nog een koplamp en ben benieuwt wat je daarmee gaat doen.

Ik weet dat je prijzen hebt gewonnen… maar deze is vind ik nog niet op, dat niveau.

De kleur, die overigens mooi is vraagt om een mooi zelfbouw zweefzadel van leer en de bips ook.

Ik vind de uitlaat een gaaf ding en ik snap dat je daar voor kiest, het oog heel bijzonder.
    Voor het mooie zou hij parallel kunnen lopen aan de kappen. Beetje knippen en plakken?

De demper zou carbon kunnen en ook de chromen voorpoten van de voorvork zouden donker van kleur kunnen zijn, rubbers? Dat geld ook voor de bougie dop. less is more.

Als je haar maar goed zit. Alles ist egal wenn deine Haare gut sind. om ditt hår är rättإذا كان شعرك على حق
    Mijn knutsel perso.

Fredzzz
    Topic starter

Zo… dat is iets te lang geleden dat er hier iets werd gepost. Vorige week heb ik een rollend Citta-frame overgenomen – perfect voor een van de vele blokjes die ik hier nog op de plank heb liggen.

ATG VARIO DEPS Citta
    De basis is er. Een goed frame, een goeie brug (Vespa Si brug), een leuk blok, een varioset. Het blok heb ik een poos geleden overgenomen van Elkan (van het forum). Er zit een 47mm gietDEPS op, icm een ATG zij-inlaat (en ATG krukas). Dit zit allemaal op een elec. Polini Speed Engine.

Achterbrug heb ik al iets aangepast voor de zij-inlaat. De carburateur steekt naar voren, dus moest de achterbrug “iets” bewerkt worden.

30mm MOPARTS RACING DEPS Uitlaatpoort gemonteerd voor de oude versie Simonini uitlaat.

TO DO:

• Nieuw Citta zadel (heeft iemand een normaal eenpersoons Citta zadel te koop/ruil?)
    • Achterbrug verder aanpassen/versterken (oplassen)
    • Eventueel naar monoveer maken (Jelle heeft volgens mij een Citta met mono-veer, ziet er wel vet uit)
    • MOPARTS RACING onderdelen monteren (tankdop, achterwiellagerplaat, voorwiellagerset)
    • Nieuwe onderste Citta-kroontplaat monteren (iemand eentje te koop)?
    • Spuiten / Coaten

Tiesman1986
    Bijdrager

Dat ziet er weer veel belovend uit:D

Florian
    Moderator

Heb je al plannen qua kleurencombinatie?

Ben ook benieuwd wat de prestaties van die calibrata zijn. Ik heb hem toen even getest toen leek het geen topper. Wellicht kan hij bij jou leuk uit de hoek komen.

Fredzzz
    Topic starter

Heb je al plannen qua kleurencombinatie? Ben ook benieuwd wat de prestaties van die calibrata zijn. Ik heb hem toen even getest toen leek het geen topper. Wellicht kan hij bij jou leuk uit de hoek komen.

Nee nog geen idee over de kleurencombinatie. Ik denk dat ik de Citta technisch opbouw, er een poos op rijd en daarna eerst kijk naar de kleurencombinatie. Ik overweeg om er weer zo een typische Frame-racer van te maken, maar het is ook leuk om weer een keer een “echte” Citta met kappen te hebben.

Prestaties van de uitlaat ken ik niet echt. Ik heb dezelfde uitlaat op mijn Sprocatti Citta (roterende inlaat met 48mm Simonini) – loopt onderin niet echt maar tegen top jankt die wel.

Ik was dit weekend bij m’n collega in de sleutelschuur, en hij vertelde mij dat de eerste versies van deze Simonini uitlaat alleen in het chroom bestonden, en later eerst de “blanke” versies kwamen – voor mij was dit nieuw. Hier een foto, uitlaat hangt links onder 🙂

AA-T
    Sleutelbeheerder

Je kan er een mooie show brommer van maken voorzien van alle onderdelen die je produceert. Gekeken naar de plannen komen er iig al veel moparts onderdelen op :thumb

Fredzzz
    Topic starter

Deze Ciao heb ik van Peter (@peter136) overgenomen en ik hoop hem over twee week bij de Vespa Ciao Meeting in Groningen mee te nemen.

Ik ga er niet veel aan veranderen. De Ciao moet even nagekeken worden na een aantal jaar stil te hebben gestaan.

Crullie
    Donateur

Top :thumb goed om te zien dat deze Ciao goed terecht komt.
    Had het nieuws al gehoord van Egbert die was even op bezoek.

Tickling Barn -->

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Goeie aanwinst zeg  :mrgreen:
    Ben wel jaloers op die 41LC kit die er op zit. Is voor de looks echt een tof kitje (en hij presteert ook nog eens super)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Florian
    Moderator

Goeie aanwinst! Mooi ding..

Tiesman1986
    Bijdrager

Zeer gaaf ding fredzz , leuk om hem is goed te bekijken 5 aug:)

El Citta
    Donateur

Hele mooie aanwinst :thumb

We zien elkaar op de meeting! Leuk om je nieuwe parts en uiteraard deze ciao te zien.

Fredzzz
    Topic starter

Na een te lange tijd, weer een update van wat projecten die momenteel in opbouw zijn.

FABRIZI CIAO
    Met dit project is Erwin (De Brandweer) momenteel in Nederland bezig. De bedoeling is dat deze Ciao dan later naar Zwitserland komt (daar woon ik momenteel).

Setup:
    – Std. aangepast blok met membraaninlaat
    – Fabrizi 48mm cilinder
    – PHBG carb
    – Vario: Malossi voorvario, Malossi 1:9 vertanding en een versterkte koppelingsschaal (via Lennaert, thanks)
    – HPI binnenrotorontsteking (vliegwiel moet nog komen) – eventueel stappen we over naar een Malossi Ignition
    – Fabrizi uitlaat (Evolution [als het goed is, bevestiging graag @martino])
    – Anlas Race NR21 18″ 2.25 banden via JMPB

Zo staat die er nu bij

En hier wat foto’s van de opbouw:

Foto’s van de vorige eigenaar van het blok en uitlaat (fototoestel: blijbkaar een aardappel):

De Ciao is door Vincent versterkt (gelast op zwakke punten/voegen). Hier een voorbeeld:

Ik heb gekozen voor opmaat 18″ velgen, en deze laten spaken (RVS spaken).

Er moeten nog een aantal dingen gebeuren, maar de Ciao loopt al. Volgende stap is de Ciao inelkaar zetten (koplamp, kappen, rekjes en beugels etc) en dan kan die naar de spuiter. Over de kleur ben ik nog niet uit. Tips?

Fredzzz
    Topic starter

TONNI ROTANTE CIAO
    Deze Ciao wordt in samenwerking met Tonni opgebouwd. Het wordt een huwelijk tussen een Ciao P snorframe, een hele boel creativiteit en een mooie lijst aan leuke onderdelen.

Veel van deze onderdelen heb ik op de plank liggen, in mijn verzameling. Ik heb mij een poosje terug voorgenomen elk blok, uitlaat en andere leuke cilinders, in een brommer te bouwen (Ciao, Citta, Bravo, maakt niet uit wat). Dat was al een tijdje geleden, maar dat goede voornemen heb ik nog steeds.

De setup waarmee Tonni deze Ciao gaat opbouwen:
    – Polini Speed Engine (grote carterhelft)
    – Disco Rotante / roterende inlaat (kleine carterhelft)
    – Krukas: nog onzeker
    – Malossi Ignition
    – Fabrizi Racing uitlaat
    – Malossi DEPS 47mm Alu
    – Carb: nog onzeker

Mechanisch – er komt een aantal MOPARTS RACING onderdelen op (gasveren, lagerplaat, achterwielmoer, messing vorkbusjes, vaste voorwiellagers, tankdop etc.)

Het idee is om er dan nog een schijfrem op te doen – we zullen zien. Eerst maar het blok opbouwen. Ik kan niet wachten tot Tonni ermee begint 🙂

Tips? We horen het graag!

Hier het totaalplaatje (bijna dan). Dit was de laatste nieuwe Fabrizi uitlaat die JMPB meer dan 5 jaar geleden nog op voorraad had. Krijgt nu eindelijk een nieuwe plek. Met deze uitlaat gaan we nog iets leuks doen, dus blijf dit topic volgen! 🙂

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 334)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.