This topic contains 962 reacties, has 125 deelnemers, and was last updated by marrr_1 3 years, 7 months geleden.
-
Gebruiker
-
13 december 2011 om 18:25 #491338
Citta_Florian :
Ik kan er nu met gemak mijn pik doorheen duwen, en dat lukt bij een std 13mm spruitstukje bij lange na niet.Maffe manier van opmeten houd jij erop na:D:haha
Maar lekker blokje en ben ook benieuwd hoe het spruistuk het gaat doen
13 december 2011 om 18:31 #491349Ziet er netjes uit 8)
Nog over dat spruitstukje, heb je deze gebruikt? http://www.q-parts.nl/catalog/product_info.php?products_id=5069
13 december 2011 om 18:44 #491351speedbuxy :
Maffe manier van opmeten houd jij erop na:D:haha:haha
Ik heb het net even nagemeten met een schuifmaat 15,79mm.@Joost:
Hij sluit echt best nog wel goed af, in ieder geval een heel stuk beter als die 19mm CNC gefreesde spruitstukjes die ook wel te koop zijnEDIT:
Docs: Dat klopt inderdaad
13 december 2011 om 19:00 #491354
Waarom?Ziet er goed uit en ben benieuwd naar het filmpje
Buxy,
Maffe manier van opmeten houd jij erop na
Iid een zeer vreemde maatstaf en zeker met deze kou lijkt dit me niet bepaald maatvast, beter gebruik je de volgende keer je schuifmaat
13 december 2011 om 19:28 #491357Trouwens hoeveel ml/cl koelvloeistof moet ik in de radiateur gooien?
Vanmiddag met de eerste testdrive kwam er allemaal rook van mijn cilinderkop, lijkt mij niet echt voortreffelijk voor de koeling van het blok:con13 december 2011 om 19:39 #491358ik had hem gewoon gemonteerd en dan helemaal volgegoten tot de vuldop van de radiateur.
ik had geen rook.13 december 2011 om 19:45 #491359Nee maar ik rijd nu helemaal zonder radiateur he, maar zie als je hem vol laat lopen loopt het ook gelijk de cilinderkop in.
Als je hem dan volgooid tot de vuldop dan is er toch helemaal geen ruimte voor de natuurlijke circulatie?13 december 2011 om 23:30 #485640dat is sowieso niet slim om zonder radiateur te rijden.
wat betreft de circulatie, daar zat ik zelf ook mee.
na het hier na gevraagd te hebben werd mij aangeraden hem helemaal vol te gooien…14 december 2011 om 00:09 #485641Leuke projectjes Florian.
Ik heb ooit gehoord dat je LC vacuüm moet trekken, anders circuleert het niet ofzo.
Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar misschien klopt dit wel.Anyhow, succes
<3 Thunderstone
Check mijn perso!14 december 2011 om 07:38 #491365haha het gaat altijd rond als je maar een goede temp verschil hebt.
ik bedoel dus dat het water wat uit het warme gedeelte komt minstens 10 graden warmer moet zijn dan de retour.bij mij had ik vaak niet eens een pomp nodig terwijl mijn radiator ter hoogte zat van mijn cilinder, en dat koelde prima op alleen het verschil in delta T
(moet die wel helemaal gevuld zijn)De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.14 december 2011 om 17:17 #491298Waarom ga je niet voor de Polini lc set inclusief waterpompje? Past beter bij de Polini kick SE. 😀
Sowieso bijvullen bij warme motor, je zal moeten zorgen voor zo min mogelijk lucht in het circuit.
15 december 2011 om 17:53 #490699Oke dan weet ik dat, daar zal ik dan dit weekend maar mee bezig gaan.
Toch heb ik besloten de plannen een beetje te veranderenCitta:
43mm DR LC
Kick Speed Engine
15mm Bing carburateur
Vario 10,5 vertanding met 100mm schijven
Uitlaat?: Proma Circuit o.i.d.Ciao:
42mm Polini Alu
Zelfbouw zij-inlaat (15mm) + Elec carter (13mm)
Vario 10,5 vertanding met 100 schijven
Proma Cannon linksomDit omdat de Citta toch beter rijd als je een Ciao en ik wel van plan ben om met de Citta te gaan toeren dit jaar.
En omdat de Kick Speed toch wat zuiniger gaat rijden als een zij-inlaat met dubbele carburateur.Nu snel onderdelen kopen voor de Citta voor de nieuwjaarstoer:D:con
15 december 2011 om 17:57 #490674hey leuke plannen florian!
leuke setup’s, zeker origineel.heb jij een 42 alu dan? daar ga je geen spijt van krijgen.
28 december 2011 om 14:30 #491553Vandaag en gisteren bezig geweest met de Citta
Zoals je ziet moet er nog wel aardig wat aan gebeuren, maar ik wil eerst het blok goed lopend hebben, want dat loopt echt bagger. Hij loopt maximaal 45/50km/h, ik voel dat de kracht er is maar het komt er niet uit. (moet wel zeggen dat ik er nog niks aan heb afgesteld)
Als ik gas geef dan rijd hij gewoon netjes weg maar als je op de 7/10km/h zit hoort het net alsof de snaar doorslipt.
Ik heb een gele drukveer deze zou toch niet te slap zijn?Een filmpje is in de upload dus deze komt zo.
28 december 2011 om 14:48 #491554Citta_Florian :
Ik heb een gele drukveer deze zou toch niet te slap zijn?Daarom zeg ik poeli power😀
Nee zonder gekheid dit moet wel in je vario afstelling zitten want blokje hoort wel okay qua toeren en kracht. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.