This topic contains 962 reacties, has 125 deelnemers, and was last updated by marrr_1 3 years, 6 months geleden.
-
Gebruiker
-
28 januari 2010 om 19:26 #284335
Hey hallo,
Ik ben Florian, 18 jaar oud en woon in Heerenveen.
Het begon allemaal bij een maatje van mij die had een Citta gekocht zonder kenteken. Hij was helemaal roze met wit. Zonder kenteken natuurlijk maar ach.. We waren 15 jaar en we reden heel Heerenveen af.
Een jaar daarna kocht ik mijn eigen Citta van een ander maatje uit Heerenveen. Deze was paars met zwart met een omgelaste puch Proma uitlaat. Reed een km of 45. Helaas nooit foto’s van gemaakt. Na een tijdje helemaal opgeknapt en het blokje aangepakt, alles uitgevijld en een 41mm DMP gemonteerd, dit was toen goed voor 52km/h GPS
Kort daarna een tweede Citta gekocht, gelijk opgeknapt
Setup was toen:Elektronische Speed Engine
43mm DR Evo
13mm Dell’ortho
Vario, Malossi met 1:11,5 vertanding
Polini Top One
Top: 65km/h GPSNa een jaar zo rond gereden te hebben wou ik wel weer wat anders. Heb Grillo velgen gekocht.
Later de varioset omgewisseld voor pouli aangezien de achterklok kapot was.
Dit bleek achteraf erg positief te werken op de topsnelheid van de brommer, top met pouli 80 was afhankelijk van de uitlaat tussen de 72/75 km/h GPSToen heb ik een erg mooie Ciao gekocht
Meteen één van mijn eigen blokjes eronder gemonteerd:
42mm Pinasco Silver
Elektronisch carter 11,5mm inlaat
13mm Dell’ortho
Malossi vario met 1:10,5 vertanding
Proma Cannon LinksomLater:
43mm AR
Elektronische Speed Engine
13mm Dell’ortho
Pouli 80
Proma CircuitLeuke top van rond de 75km/h
Dit liep zeer fijn. Enkel na de Ciao een half jaar gehad te hebben weer verkocht aangezien ze toch echt te klein voor mij zijn. Verkocht aan het broertje van Waarom?
Daarna zeer goedkoop een Citta kunnen kopen 15km van Heerenveen.
Na een paar kleine dingetjes veranderd te hebbenDaarna veel gezeik gekregen met de zwart/rode Citta.
Was er klaar mee dus heb ik hem helemaal opgeknapt en een ander blok samengesteld.Setup:
46mm Pinasco Black (bewerkt door Waarom?)
Simonini Zij-inlaat
21mm Dell’ortho PHBG
Malossi Vertanding, Polini voorvario en 100 schijven
Simonini Calibrata/Proma CircuitTop : 90+
Onlangs heb ik van een maatje een oude verrotte Vespa Ciao gekocht, deze heb ik puur gehaald om blokjes te testen, zodat ik niet aan de Citta’s hoef te sleutelen.
Ciao’tje wordt wel een beetje opgeknapt. Zo heb ik in de schuur nog wat spuitbussen (babyblauw) Dit spuit ik er puur op voor een goede onderlaag, aangezien ik de Ciao helemaal ga bestickeren (stickerbomb).
Afgelopen weken bezig geweest met het opknappen van de Ciao en zwart witte Citta
Citta:
Ciao
In de loop der tijd heb ik ook best leuke collectie opgebouwd, hier wat foto’s van een aantal van mijn onderdelen:
Cilinders:
38,2mm Torianni Alu
41mm Polini Motori
41mm Malossi Ipermatic Replica 2x
42mm Pinasco Silver
42mm Pinasco Black
42mm Polini Motori EVG
43mm Polini Motori 3x
43mm Alfaerre
43mm DR Evo 2x
Tuned43mm Eurocilindro Alu, Afneembare flens (Niet meer in bezit)
43mm Malossi Bravetattoo 2x
Tuned
27 Flens
Origineel43mm Olympia
46mm Polini Motori
46mm Pinasco Black
46,5mm Malossi Bravetattoo (Niet meer in bezit)
Carters/Blokken
Polini Evolution Engine CP
Polini Evolution Engine Elektronisch
Malossi Reed Valve Elektronisch
Polini Speed Engine Kickstart
Met 42mm Polini Motori evgSimonini Blok
Eurocilindro, de M&F zij-inlaat
28 januari 2010 om 19:49 #457511Florian ,
ziet er netjes uit hoor , mooie kleuren combo
Je nokkenas afgedraaid lijkt me redelijk onmogelijk of jij hebt de eerste 4 takt citta ter wereld ?
Ik denk dat je bedoeld dat je jou krukas een beetje afgedraaid hebt op de plaats van de spie , of heb ik dat fout .Ga zo door
28 januari 2010 om 19:53 #457512bedankt;)
ik bedoel de ontstekingsnok ja, typfoutje kan gebeuren he:P
28 januari 2010 om 20:59 #457514Je bedoelt ontstekingsnok iets afgedraaid aan de bovenkant, zodat je vliegwiel iets lager komt te liggen, en dus iets verder op de spie zit?
29 januari 2010 om 09:51 #457517ja dat bedoel ik;)
29 januari 2010 om 14:18 #427690mooie citta, wel even voorspatbordje erop doen en kabels wegwerken
29 januari 2010 om 14:59 #457521ja de kabels heb ik allemaal al wegewerkt, en ik heb al een aero spatbordje gekocht alleen nog ff monteren;)
29 januari 2010 om 16:10 #457523heey Florian,
hoe heb je dat gedaan met die booskijkers en dat dash bordje? Kan je mischien even een pm sturen met hoe en wat en hoeduur, want lijkt mij ook wel vet om dit zo te maken.
29 januari 2010 om 16:25 #457525dashboardje heb ik van zink gemaakt, gwwn eerst een malletje van karton en dan 2 lipjes uittekenen. en die booskijker heb ik ook met zo iets gemaakt, weet niet wat voor soort ijzer, maar goed buigbaar iig. het was sterker dan zink;)
met die booskijker precies hetzelfde eigenlijk, je spoiler op een stukje papier leggen en dan de binnenkant overtrekken, en dan weer lipje uittekenen.
29 januari 2010 om 16:46 #457527nice citta kerel:D
earo spatbordjes zijn ook gaaf.
ik denk dat je alluminum hebt gebruikt.23 februari 2010 om 19:05 #458438Updatee..23-01-2010
heb vandaag het blokje van ollie ontvangen, zag er allemaal prima uit, Ben der echt blij mee Bedankt Olaf;) wat mij opviel is dat die uitlaatpoort echt veel groter is dan dat cilindertje die ik nu heb.
alleen dan heb ik nog wel een vraagje, op het blokje zit een ciaokop, en ik heb een citta. hoe gaa ik dit oplossen omdat er niet zo’n inkepingje zit waar ik mijn buitenkabel aan vast haak. hoe gaa ik dat oplossen??
en dan had ik nog een vraagje, aan de lichtspoel zit zo’n plastic gevalletje waar je zo’n stekkertje op aan moet sluiten, alleen al mijn stekkertjes zijn de groot en te klein. weet iemand wat voor maat stekkertje ik moet hebben??
Groeten Florian
23 februari 2010 om 19:08 #458439Dat ding voor de decompressiekabel, kun je gewoon overzetten;)
23 februari 2010 om 19:11 #458441je bedoelt de cilinderkop??
23 februari 2010 om 19:15 #458442nee, dat “haakje” waar je decompressiekabel achter zit.
23 februari 2010 om 19:19 #458444heb je misschien een foto want ik snap er niks van:S
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.