Filmpjes topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Filmpjes topic

Dit onderwerp bevat 4,567 reacties, heeft 350 stemmen, en is het laatst gewijzigd door ritze 2 dagen, 1 uur geleden.

8 berichten aan het bekijken - 4,561 tot 4,568 (van in totaal 4,568)
  • Gebruiker

zevenenergie
    Bijdrager

In de revisie setjes vind je 2 verschillende lagers een c2 en een c3 het enige verschil tussen een c2 en een c3 is de speling de c3 heeft meer speling en kan daar door meer toeren aan. In het materiaal zit geen verschil.

Maar beide lager draaien even veel toeren!
    Die speling gebruikt piaggio om krimp en daar bij optredende axiale krachten op de lagers te verminderen. Daardoor gaan beide lagers lager mee.
    Je lager passing losser maken, is dus alleen om de lagers te ontlasten en de boel heel te houden. Iets wat bij sommige hoog belaste race motoren wel eens een probleem is.

Bij onze krukassen die jaren lang met dezelfde lagers draaien is het inderdaad onzin, en niet wenselijk. Behalve dan dat het gemakkelijk monteert.

EDIT: en om het verhaal af te maken….
    Voor een gemakkelijke montage kan je ook een cilinder lager monteren.
    https://www.bernardsanders.com/artikel/skf-cilinderlager-eenrijig-nj-202-ecp

Ik denk dat hij ergens anders nog wel goedkoper verkrijgbaar is maar, deze kost 50 euro ex btw :con
    (Als je hem besteld, pas op, want ik weet niet of deze ook echt uit elkaar schuift,er zijn meerdere uitvoeringen.)

Ze zijn veel sterker dan het kogellager maar kunnen door buiging van de krukas minder goed aan dan een kogellager.
    Of dat een probleem geeft bij onze brommertje, ik denk van niet.
    Er moet bij deze lagers wel enig sinds axiale speling van de krukas overblijven na montage, want een tonlager kan axiale krachten niet opvangen.
    Het grote voordeel is dat je bij het splitsen van de carters, geen nieuwe lagers hoeft te monteren en dus net zo lang mee kunnen tot dat ze uit zich zelf versleten zijn. De levensduur kon wel eens heel lang zijn. Het proberen waard, als je niet op de centjes hoeft te letten en over de toren hoge aanschafprijs heen kan stappen.

Ben ik nog on topic?

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Herr Flick
    Topic starter

Tijd geleden dat hier wat is gepost, maar hierbij nog een leuke die ik tegen kwam. Mooi lopend DEPS blokje met poelie! Klinkt erg zuiver 😎

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

ritze
    Bijdrager

???

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

zevenenergie
    Bijdrager

Een Vespa Ciao gas geef Fetish?

Klik hier.

zevenenergie
    Bijdrager

Leuk muziek filmpje, dat wel eens waar niets met vespa te maken heeft, maar toch leuk.

Klik hier.

ritze
    Bijdrager

Haha lol 🙂

AA-T
    Sleutelbeheerder

ritze
    Bijdrager

Yeey sneeuw,
    Ik heb er maar een muziekje erover geplant want het geluid van de camera is erg slecht

8 berichten aan het bekijken - 4,561 tot 4,568 (van in totaal 4,568)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.