Elektrische Ciao

Home Forums Techniek Elektrisch Elektrische Ciao

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Smallride 1 week, 2 dagen geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker

Herr Flick
    Topic starter

Op de VCM met een paar duitsers en ook de zweden over gesproken; je Ciao elektrisch maken.

Ik zit er aan te denken om een ombouwset te kopen en dit in een Ciao achterwiel te bouwen. Het moet volledig elektrisch zijn en niet met trapondersteuning. Onder de voetenplank lijkt mij een mooie locatie voor een dikke accu.

Hieronder nog wat foto’s die ik heb gespot:
    IMG-20190805-WA0020IMG-20190805-WA0021IMG-20190805-WA0019
    Tips en trucs welkom natuurlijk.

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

AA-T
    Sleutelbeheerder

Loop ook al jaren met dit idee rond 🙂

Belangrijke vraag is of je ‘m op kenteken wil hebben. Dat keuren (individuele toelatingskeuring) kost minimaal €600, en dat kan nog oplopen als ze een beetje moeten afwijken van de standaard keuring.
    Tevens moet je ‘m laten keuren als nieuw voertuig. Wat betekend dat hij aan alle regels moet voldoen voor een nieuw voertuig van vandaag de dag (reflectoren, knipperlichten, remlicht, enzovoorts).

Leesvoer RDW

Tip, bepaal de motor en sla eerst eens aan het rekenen met de accu’s. Oftewel wat moet de actieradius worden en hoeveel accu’s heb je daarvoor nodig? Evenals welke accu’s, aangezien ze een hoge stroom moeten leveren en ver leeg getrokken worden. Met andere woorden, niet alle accu’s zijn geschikt, en het zal je verbazen wat voor asociaal accupakket je nodig hebt als je bijvoorbeeld een actieradius van 100km wil hebben.

Ik ben in ieder geval afgehaakt op de accu’s want dat bedrag liep richting de €1000 (zo’n 3 jaar geleden). Helaas gaat de ontwikkeling op dat gebied niet denderend snel en ben ik meer in afwachting totdat dit betaalbaar wordt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door AA-T.

Smallride
    Bijdrager

Ben voor een ander project druk aan het puzzelen geweest voor electrische aandrijving. Als je weet wat je wilt kun je er een aandrijf set bij zoeken. Snelheid actieradius en prijs. B.v.  Er is ook ali en dergelijke een groot aanbod voor dat soort sets. Het is misschien een idee een electrische step te slachten? Als je de motor in het wiel wilt dan zijn er ook veel motoren te vinden. Maar let op dat jou wiel kleiner is in omtrek als de meest gangbare fiets wielen, dat kost de best wat snelheid, als je een instelbare regelaar hebt kun je dat waarschijnlijk wel compenseren. Een accu om zo een 30 km ver te komen wat voor mij een minimum zou, word heel krap denk ikals je loodaccus neemt. Dan kom je toch snel bij de duurdere lithium accu’s en lader.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.