dubbel motorblok

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden dubbel motorblok

This topic contains 18 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by Crullie 3 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
  • #203465

    abject
    Topic starter
    Berichten: 57

    Hallo mede forumleden,
    ik zit al een tijdje met het idee om een dubbele motor op mijn brommer te zetten.
    en toevallig kwam ik dit filmpje tegen:

    iemand meer info?

    #207859

    teenhakker
    Bijdrager
    Berichten: 363

    nee, maar dat ziet er niet echt stabiel uit. als je dat moet gaan afstellen dan ben je wel even bezig haha. en hoe wou je dat onder je brommer krijgen .. volgensmij zijn er makkelijkere manieren om je brommer op te voeren xD

    #207858

    keltow
    Bijdrager
    Berichten: 387

    Edjuh weet hier volgens mij meer over,, kan me herinneren dat hij (anderhalf jaar geleden ofzo) een foto postte van een dubbele simonini blok.

    (kan een ander blokje zijn geweest, weet wel nog dat het er dik uitzag)

    43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc
    #207860

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik denk dat je deze obl simonini ciao bedoelt, maar dit is wel een heel ander princiepe.
    1 carter met dubbele simonini cilinder.





    #207861

    keltow
    Bijdrager
    Berichten: 387

    @Martino. Ja dat is hem, ziet er echt leip uit. Ik kon het me niet herinneren hoe het blokje inelkaar zat.
    Ding loopt goed zo te zien.

    Hopelijk krijgt Abject hier inspiratie van :lol

    43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc
    #207862

    abject
    Topic starter
    Berichten: 57

    dat moet wel goed vooruit gaan denk ik =p maar lijkt me erg ingewikkeld om te maken, toch eens wat beginnen te tekenen en uitwerken xD als ik begin met zoiets te maken dan maak ik een nieuw topic aan 😉

    #207863

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    :con, die zuigers van dat blokje hier boven gaan volgens mij ook tegelijkertijd op en af in plaats van om en om
    of er zit een beetje verschil in kan ook, maar komt carter druk niet ten goede.
    wel echt geniaal dan zou je dus eigenlijk dubbel koppel moeten hebben, oftewel hevige trekkracht.

    blokje hierboven spreekt mij meer aan omdat het gewoon super grappig uit ziet, en het zou ook nog eens kunnen werken ook.
    ik denk wel dat je die 2 blokjes nagenoeg gelijk aan het lopen krijgt, alleen hoe zet je zoiets in een ciao 😕
    dan zou je beter een si of bravo,citta what ever pakken, dan kan je zelf een brug maken die 2 blokjes huisvest :thumb

    maar met minimale sleutel ervaring gaat zoiets denk ik niet lukken.
    succes ermee

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #207864

    abject
    Topic starter
    Berichten: 57

    ja ik wilde zelf een achterbrug maken, voor onder een bravo die hier nog staat.
    het enige wat ik nog moet weten is hoe het zit met de krukas(sen).

    #207865

    CittaKlaas
    Bijdrager
    Berichten: 338

    Even reactie op het blokje dat te zien is in het eerste filmpje, ik zou de buitenste zuigers synchroniseren om veel getril te voorkomen.

    Edit:
    Had niet goed gelezen, niet jou filmpje..

    #207866

    ERIKJAN1984
    Donateur
    Berichten: 394

    foto van een puch met 5! blokken, is dus zeer zeker mogelijk

    #207867

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    Op Ciao Cross club dacht ik dat er ook een Ciao was met meerdere krachtbronnen.. 150 cc dacht ik dat het was.. Mensen die daar actiever zijn zullen wel weten over welke ik het juist heb

    #207871

    daanbanaan
    Bijdrager
    Berichten: 57

    even een vraagje hoor, (misschien weet iemand van jullie dat?)

    heeft die ciao met twee cilinders nou geen vliegwiel??? hoe blijft die dan lopen?? 😕

    #207872

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Hij heeft accu ontsteking, met een autobobine volgens mij. Je ziet het voor de uitlaten zitten.
    ArvidW heeft dit ook eens gedaan, het staat in zijn perso.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #207873

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    Volgens mij werkt het allemaal niet echt zo mooi als het lijkt.2blokken moeten exact synchroom lopen anders werken ze elkaar tegen..
    Dan het je nog het gewicht van alles. Ik denk dat je beter 1 goed blok kunt bouwen.
    Wel mooi wat sommige mensen allemaal in elkaar flansen.

    #207874

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    @Peter, krukas van RG500:

    180gr uit fase is dus geen enkel probleem. De RG500 is een 4cilinder en ik zou het niet vreemd vinden als krukas 2 ook weer 90gr uit fase staat met krukas 1.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.