Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › dubbel motorblok
This topic contains 18 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by Crullie 3 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
28 mei 2011 om 21:21 #203465
Hallo mede forumleden,
ik zit al een tijdje met het idee om een dubbele motor op mijn brommer te zetten.
en toevallig kwam ik dit filmpje tegen:iemand meer info?
28 mei 2011 om 22:10 #207859nee, maar dat ziet er niet echt stabiel uit. als je dat moet gaan afstellen dan ben je wel even bezig haha. en hoe wou je dat onder je brommer krijgen .. volgensmij zijn er makkelijkere manieren om je brommer op te voeren xD
28 mei 2011 om 22:19 #207858Edjuh weet hier volgens mij meer over,, kan me herinneren dat hij (anderhalf jaar geleden ofzo) een foto postte van een dubbele simonini blok.
(kan een ander blokje zijn geweest, weet wel nog dat het er dik uitzag)
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc28 mei 2011 om 22:27 #207860Ik denk dat je deze obl simonini ciao bedoelt, maar dit is wel een heel ander princiepe.
1 carter met dubbele simonini cilinder.
29 mei 2011 om 01:11 #207861@Martino. Ja dat is hem, ziet er echt leip uit. Ik kon het me niet herinneren hoe het blokje inelkaar zat.
Ding loopt goed zo te zien.Hopelijk krijgt Abject hier inspiratie van :lol
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc29 mei 2011 om 09:43 #207862dat moet wel goed vooruit gaan denk ik =p maar lijkt me erg ingewikkeld om te maken, toch eens wat beginnen te tekenen en uitwerken xD als ik begin met zoiets te maken dan maak ik een nieuw topic aan 😉
29 mei 2011 om 09:43 #207863:con, die zuigers van dat blokje hier boven gaan volgens mij ook tegelijkertijd op en af in plaats van om en om
of er zit een beetje verschil in kan ook, maar komt carter druk niet ten goede.
wel echt geniaal dan zou je dus eigenlijk dubbel koppel moeten hebben, oftewel hevige trekkracht.blokje hierboven spreekt mij meer aan omdat het gewoon super grappig uit ziet, en het zou ook nog eens kunnen werken ook.
ik denk wel dat je die 2 blokjes nagenoeg gelijk aan het lopen krijgt, alleen hoe zet je zoiets in een ciao 😕
dan zou je beter een si of bravo,citta what ever pakken, dan kan je zelf een brug maken die 2 blokjes huisvestmaar met minimale sleutel ervaring gaat zoiets denk ik niet lukken.
succes ermeeDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.29 mei 2011 om 09:46 #207864ja ik wilde zelf een achterbrug maken, voor onder een bravo die hier nog staat.
het enige wat ik nog moet weten is hoe het zit met de krukas(sen).29 mei 2011 om 18:37 #207865Even reactie op het blokje dat te zien is in het eerste filmpje, ik zou de buitenste zuigers synchroniseren om veel getril te voorkomen.
Edit:
Had niet goed gelezen, niet jou filmpje..29 mei 2011 om 18:45 #207866foto van een puch met 5! blokken, is dus zeer zeker mogelijk
29 mei 2011 om 19:56 #207867Op Ciao Cross club dacht ik dat er ook een Ciao was met meerdere krachtbronnen.. 150 cc dacht ik dat het was.. Mensen die daar actiever zijn zullen wel weten over welke ik het juist heb
3 juni 2011 om 22:22 #207871even een vraagje hoor, (misschien weet iemand van jullie dat?)
heeft die ciao met twee cilinders nou geen vliegwiel??? hoe blijft die dan lopen?? 😕
3 juni 2011 om 22:36 #207872Hij heeft accu ontsteking, met een autobobine volgens mij. Je ziet het voor de uitlaten zitten.
ArvidW heeft dit ook eens gedaan, het staat in zijn perso.<3 Thunderstone
Check mijn perso!3 juni 2011 om 22:48 #207873Volgens mij werkt het allemaal niet echt zo mooi als het lijkt.2blokken moeten exact synchroom lopen anders werken ze elkaar tegen..
Dan het je nog het gewicht van alles. Ik denk dat je beter 1 goed blok kunt bouwen.
Wel mooi wat sommige mensen allemaal in elkaar flansen.4 juni 2011 om 05:59 #207874@Peter, krukas van RG500:
180gr uit fase is dus geen enkel probleem. De RG500 is een 4cilinder en ik zou het niet vreemd vinden als krukas 2 ook weer 90gr uit fase staat met krukas 1.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.