Downtime – soms

Home Forums Algemeen Website Downtime – soms

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Herr Flick 3 maanden, 2 weken geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker

Herr Flick
    Topic starter

Hi allen,

Jullie is het vast wel eens opgevallen. Soms ligt de website er heel even uit. Vanochtend was het wat erger (staat er overigens helemaal los van). Maar bij deze alvast excuses dat we soms wat problemen ervaren.

Voor de gene die het willen weten; er zijn een aantal rare processen die draaien op onze VPS (we hebben een eigen virtuele server). Deze processen gooien soms op bepaalde tijden onze site uit de lucht. We zijn bezig om dit op te lossen.

Dank aan Michel en AA-T die mij hierin helpen :thumb

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Herr Flick
    Topic starter

.

Gele Racefrikandel

niek1992
    Bijdrager

het viel me idd op dat hij (vooral savonds/snachts) eruit ligt. na 12’en is ie vaak onbereikbaar. Ook viel het me op dat het laden van pagina’s vrij lang duurt, terwijl jullie hem hosten bij TransIP.

Dountill
    Bijdrager

Laden van pagina’s is soms erg traag inderdaad. Ik heb AA-T vanochtend nog een mail gedaan over iets met het ssl certificaat dat ook niet goed ging, dat lijkt nu deels opgelost. https://www.sslcheck.nl/vespa-ciao.nl

Martino
    Bijdrager

Ik heb dit ook vooral ’s nachts ondervonden de afgelopen dagen en dan met verschillende redenen en foutmeldingen. Succes met het oplossen van dit probleem.

zevenenergie
    Bijdrager

Ik heb het ook ervaren en had ook ander problemen. Onder andere met het opstarten van de computer. Ik heb mijn bios opgedate en wat ram geheugen er bijgezet. Nu ook wat aan de luchtvochtigheid in de serverruimte gedaan die was erg laag, met daar door risico op statische elektriciteit.
    Verder stonden de sterren niet erg gunstig.

Vandaag is de zon in de laatste kritieke graad van Schorpioen, waardoor veel van de Scorpionische energie van dit jaar tot een hoogtepuntĀ  komt. En we zijn niet helemaal klaar met de inwijding tot Venus die de schaduwzone verlaat in december.
    loslaten en gevoelens van machteloosheid zullen op een nieuwe manier worden vervangen voor meer mogelijkheden voor groei en expansie. Je zult veranderingen merken rond dit weekend na de volle maan die het sterren beeld Tweeling passeert. Onze gemoedstoestanden zullen weer lichter worden naarmate de toekomst ons voortdurend verder brengt!

Ik hoop dat mijn computer en de vespa-ciao.nl server dan ook weer goed draait.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Van mijn kant uit was het even wat stiller, maar dat betekent enkel dat ik er juist hard mee bezig was.

Hoe dan ook, het lijkt er op dat we inmiddels weer in rustig vaarwater zitten. Ook Michel daarvoor in het bijzonder bedankt. Voorlopig houden we in ieder geval een scherp oog op de server.

Herr Flick
    Topic starter

Zonet was de site even plat, ik had per ongeluk iets gesloopt.
    Ik heb helaas een backup moeten terugzetten van +- 20:15 uur. De posts van daarna zijn verdwenen. Mijn excuses..

Gele Racefrikandel
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.