Domste sleutelfout

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Domste sleutelfout

This topic contains 338 reacties, has 176 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 months, 3 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 339)
  • Gebruiker
  • #29859

    paulhermens

    alleen is die moer geen m24 maar m8 ofzo, de buiten maat is 24 maar, de binnen maat is veel kleiner.
    anders groen nemen, krijg je alleen niet los zonder brander, ik gebruik groen zelfs voor mijn wielmoer.

    #28751

    robbin5111
    Bijdrager
    Berichten: 2

    ik heb wel es gehad dat ik de voorvork moest vervangen alleen toen was ik vergeten om de velg vast te zetten en toen ging ik op men bek en nieuwe voorvork een deuk in :p

    #28747

    SpeedyVespa
    Donateur
    Berichten: 1102

    als een gek gaan rennen met de brommer, en dan erachter komen dat de carburateur nog ik de schuur ligt:lol

    #28494

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Zo ben ik wel aan het rennen geweest om er achter te komen dat de bougiedop nog los hing te bengelen :lol

    TICKLING BARN
    #28231

    vinnie832
    Bijdrager
    Berichten: 1

    Carburateur schoonmaken, sproeier vergeten terug te zetten:lol

    en rennen, en rennen!

    #32643

    Ramirez
    Bijdrager
    Berichten: 24

    Sproeier niet goed vastgederaaid. Tijdens testrit viel de brommer uit, naar huis gelopen en daar vond ik de sproeier terug in het vlotterbakje…:con

    #32644

    Rizla
    Donateur
    Berichten: 409

    Hopelijk hoefde je niet zo ver te lopen. Maar je dacht vast shit, wat is dit nou weer

    #32645

    Ramirez
    Bijdrager
    Berichten: 24

    Hahaha viel gelukkig wel mee, ik ga nooit zo ver met een testrit ๐Ÿ˜€
    Had net nieuwe cilinder en zuiger gelegd en mn snorblok vervangen door n oud bromblokje dus er gingen wel een aantal dingen door mn hoofd ja…
    Maar toen ik compressie voelde en benzine rook was ik wel weer redelijk gerustgesteld.:thumb

    #32646

    tompiebozzel
    Bijdrager
    Berichten: 571

    een Mazzuchelli volronde krukas in een Speedengine stoppen en afvragen waarom het niet wil starten:P

    #32647

    raketje
    Bijdrager
    Berichten: 12

    band plakken door middel van tape om de buitenkant van het wiel te draaien.

    brommer aan rennen zonder bogie kapje er op zetten.

    naar de koffieshop op kerstzondag met een lekke band geen plaksel dan maar 7 km op een stalen spaak velg gereden net zolang dat de vonken er vanaf vlogen en ik door het achter wiel zakte

    benzine aftappen met een flesje niet goed kunnen zien in het donker even bij lichten met aansteker dus woef ๐Ÿ˜‰

    gat in de tank!?! vespa infuus fles op de tank tapen slangetje op het dopje monteren en gassen maar .

    kleine greep van mijn verleden 20 geleden ๐Ÿ˜‰ gr

    #32619

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Heb ik niet zelf gedaan maar de vorige eigenaar van mijn Si vond het blijkbaar leuk om de bobine vast te zetten met een tierip. ๐Ÿ˜
    Resultaat: Kut getik als je harder rijd dan 20 km/h.

    Was wel lekker makkelijk op te lossen gelukkig. ๐Ÿ™‚

    #32761

    Joukel
    Bijdrager
    Berichten: 127

    Ik ben ooit eens na het compleet demonteren en weer in elkaar zetten vergeten mijn motorblokje goed vast te draaien…
    Na een paar keer rijden maakte het motortje een heel vreemd geluid ๐Ÿ˜ Opzich klonk t best wel geinig. Nu controleer ik altijd of ik iets wel goed vast heb gezet

    Oldtimer fanaat
    #32863

    Jonny10
    Bijdrager
    Berichten: 234

    Tandwielmoer tot 6 pogingen aan toe in de afgelopen 2 weken geprobeerd los te krijgen. Een maat 36 sleutel gekocht voor โ‚ฌ16 omdat waterpomptang niet lukte. Sleutel blijkt te dik te zijn. Balhoodlsleutel gekocht voor โ‚ฌ11, past wel, krijg het alsnog niet los. Vandaag het wiel op een bakje met cola gezet met de bedoeling de moer los te weken. Probeer ik eens de andere kant op te draaien en met wat kracht was het *plop*.

    Iets van 1,5 jaar geen achterklok vervangen, was er heilig van overtuigd dat dit een van de weinig dingen was die juist de rechtsom los draaide :lol

    #32864

    Interceptor
    Donateur
    Berichten: 254

    Niet wetende dat het een race kruk was, die op de polini bewerkt en dan niet snappen dat mijn ciao niet harder als 15 km per uur ging, aantal jaren later kwam ik erachter door op deze site te lezen dat er race krukjes bestaan
    ๐Ÿ˜ฎ

    #32865

    Intellect80
    Bijdrager
    Berichten: 463

    Bezig geweest met de Citta van een vriend, zn broertje had er aan gesleuteld en ding starte niet meer..

    Een opsomming:
    – beschermbusje vd bougie zat er nog op (daardoor bougiedop kapot)
    – sproeier los in de vlotterbak
    – blauwe trekveertjes op 50cc setup
    – afstandsring koppeling verkeerd om
    – geen enkel sponsje in filter (overal zand in carter en dode zuiger)
    – onderste blokbout schroefdraad dolgedraaid waardoor deze niet stevig kon worden vastgedraaid: lekke voet en kopppakking
    – CDI kabeltjes verkeerd aangesloten

    Al met al weer aan de praat gekregen, maar zn broertje mag nooit meer de Citta lenen :p

    No stress, all fun and a bit of speed
15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 339)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.