Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Domste sleutelfout
This topic contains 338 reacties, has 176 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 months, 3 weeks geleden.
-
Gebruiker
-
18 oktober 2012 om 18:36 #29859
paulhermensalleen is die moer geen m24 maar m8 ofzo, de buiten maat is 24 maar, de binnen maat is veel kleiner.
anders groen nemen, krijg je alleen niet los zonder brander, ik gebruik groen zelfs voor mijn wielmoer.29 maart 2013 om 20:58 #28751ik heb wel es gehad dat ik de voorvork moest vervangen alleen toen was ik vergeten om de velg vast te zetten en toen ging ik op men bek en nieuwe voorvork een deuk in :p
29 maart 2013 om 21:01 #28747als een gek gaan rennen met de brommer, en dan erachter komen dat de carburateur nog ik de schuur ligt:lol
29 maart 2013 om 22:39 #28494Zo ben ik wel aan het rennen geweest om er achter te komen dat de bougiedop nog los hing te bengelen :lol
TICKLING BARN2 mei 2013 om 21:00 #28231Carburateur schoonmaken, sproeier vergeten terug te zetten:lol
en rennen, en rennen!
10 juli 2013 om 19:31 #32643Sproeier niet goed vastgederaaid. Tijdens testrit viel de brommer uit, naar huis gelopen en daar vond ik de sproeier terug in het vlotterbakje…:con
10 juli 2013 om 20:01 #32644Hopelijk hoefde je niet zo ver te lopen. Maar je dacht vast shit, wat is dit nou weer
11 juli 2013 om 06:38 #32645Hahaha viel gelukkig wel mee, ik ga nooit zo ver met een testrit ๐
Had net nieuwe cilinder en zuiger gelegd en mn snorblok vervangen door n oud bromblokje dus er gingen wel een aantal dingen door mn hoofd ja…
Maar toen ik compressie voelde en benzine rook was ik wel weer redelijk gerustgesteld.11 juli 2013 om 09:11 #32646een Mazzuchelli volronde krukas in een Speedengine stoppen en afvragen waarom het niet wil starten:P
11 juli 2013 om 18:09 #32647band plakken door middel van tape om de buitenkant van het wiel te draaien.
brommer aan rennen zonder bogie kapje er op zetten.
naar de koffieshop op kerstzondag met een lekke band geen plaksel dan maar 7 km op een stalen spaak velg gereden net zolang dat de vonken er vanaf vlogen en ik door het achter wiel zakte
benzine aftappen met een flesje niet goed kunnen zien in het donker even bij lichten met aansteker dus woef ๐
gat in de tank!?! vespa infuus fles op de tank tapen slangetje op het dopje monteren en gassen maar .
kleine greep van mijn verleden 20 geleden ๐ gr
12 oktober 2013 om 14:31 #32619Heb ik niet zelf gedaan maar de vorige eigenaar van mijn Si vond het blijkbaar leuk om de bobine vast te zetten met een tierip. ๐
Resultaat: Kut getik als je harder rijd dan 20 km/h.Was wel lekker makkelijk op te lossen gelukkig. ๐
28 februari 2014 om 18:48 #32761Ik ben ooit eens na het compleet demonteren en weer in elkaar zetten vergeten mijn motorblokje goed vast te draaien…
Na een paar keer rijden maakte het motortje een heel vreemd geluid ๐ Opzich klonk t best wel geinig. Nu controleer ik altijd of ik iets wel goed vast heb gezetOldtimer fanaat26 juli 2014 om 17:45 #32863Tandwielmoer tot 6 pogingen aan toe in de afgelopen 2 weken geprobeerd los te krijgen. Een maat 36 sleutel gekocht voor โฌ16 omdat waterpomptang niet lukte. Sleutel blijkt te dik te zijn. Balhoodlsleutel gekocht voor โฌ11, past wel, krijg het alsnog niet los. Vandaag het wiel op een bakje met cola gezet met de bedoeling de moer los te weken. Probeer ik eens de andere kant op te draaien en met wat kracht was het *plop*.
Iets van 1,5 jaar geen achterklok vervangen, was er heilig van overtuigd dat dit een van de weinig dingen was die juist de rechtsom los draaide :lol
26 juli 2014 om 18:01 #32864Niet wetende dat het een race kruk was, die op de polini bewerkt en dan niet snappen dat mijn ciao niet harder als 15 km per uur ging, aantal jaren later kwam ik erachter door op deze site te lezen dat er race krukjes bestaan
๐ฎ27 juli 2014 om 13:31 #32865Bezig geweest met de Citta van een vriend, zn broertje had er aan gesleuteld en ding starte niet meer..
Een opsomming:
– beschermbusje vd bougie zat er nog op (daardoor bougiedop kapot)
– sproeier los in de vlotterbak
– blauwe trekveertjes op 50cc setup
– afstandsring koppeling verkeerd om
– geen enkel sponsje in filter (overal zand in carter en dode zuiger)
– onderste blokbout schroefdraad dolgedraaid waardoor deze niet stevig kon worden vastgedraaid: lekke voet en kopppakking
– CDI kabeltjes verkeerd aangeslotenAl met al weer aan de praat gekregen, maar zn broertje mag nooit meer de Citta lenen :p
No stress, all fun and a bit of speed -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.