Domste sleutelfout

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Domste sleutelfout

This topic contains 338 reacties, has 176 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 339)
  • Gebruiker
  • #24072

    dörperCIAO

    Post hier je domste sleutelfout

    #26338

    500
    Donateur
    Berichten: 691

    een 12/7 opboren naar een 12/12 met de spraybar er nog in wist ik veel die 7 een trechtvorm had en dus steeds breder werd:P en toen had ik zomaar de bar geraakt.

    #26339

    simonferrari
    Bijdrager
    Berichten: 454

    niet echt een sleutel fout, maar brommer weer in elkaar gezet en ik maar aanrennen en aanrennen.

    bleek dat ik vergeten was de bougiedop erop te duwen…

    #26340

    dörperCIAO

    haha
    had ik ook vaker toen ik hem net had 8)

    #26341

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    zuigertje verkeerd om monteren is ook heel vervelend

    Mike
    #26342

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    de afstandsring tussen de koppeling en blok vergeten, en maar niet snappen wrom de boel klemt

    #26343

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    @ Mike: Inderdaad:lol heb denk ik 5km gerend in totaal:P

    #26344

    niceVespa
    Bijdrager
    Berichten: 656

    simonferrari :
    niet echt een sleutel fout, maar brommer weer in elkaar gezet en ik maar aanrennen en aanrennen.

    bleek dat ik vergeten was de bougiedop erop te duwen…

    dit had ik ook met de Quad helemaal duwen buiten adem zijn en zien dat de bougie dop er niet op zit:((

    GTZ NV

    #26345

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    of als je net je blokje eronder heb gezet en je zit alles na te kijken voordat je hem gaat starten… loop je naar buiten, rennen rennen.. zeg Timo? heeft ie geen uitlaat nodig?

    valt niet op zo’n uitlaat 😛

    #26346

    Dries
    Bijdrager
    Berichten: 317

    Ik heb ook wel paar “beginnersfoutjes” meegemaakt in het verleden:o

    Vroeger heb ik eens in m’n tsx gewone benzine getankt, ipv mengsmering. Verder heel veel geluk gehad daarmee, zuiger heeft het nog heeel lang vol gehouden, en cilinder niet warm of vastgelopen!

    Ook als je je blokolie ververst bij een tsx moet je die langs onderen aflaten met een schroef. die vergat ik er natuurlijk al meerdere keren terug in te draaien voordat ik verse olie in het blok deed, dag goede olie dus!:lol

    Maar gelukkig met mijn vespa nog geen rare dingen meegemaakt. Qua sleutelen dan:p

    #26347

    SpeedDemon
    Bijdrager
    Berichten: 854

    Aanrennen en rennen, mensen die na een kwartier vragen “of ie ut nie doe” en dan toch maar het benzine kraantje opendraaien.

    Verder met de p200 de achtervelg niet goed op de remtrommel schroeven wheelie poppen en raar vinden dat de boel schud…

    Stuur op de Si niet goed aandraaien en bij een remactie je balhoofd kussen (gelukkig integraal helm op).

    Tank volgieten met benzine uit jerrycan en dan gaan nadenken hoeveel olie erbij moet.

    Nieuwe achterremkabel door de buitenkabel trekken en dan niet vastschroeven…

    En bij testen op de bok is bij mijn ouders thuis het raampje langs de voordeur gesneuveld toen een vriend op het bagagerekje ging hangen om te kijken hoe het ging.

    Zuiger met scheur…. toch gewoon monteren en nog schelden ook als ie ontploft.

    Hopen dat je met roest in de tank toch gewoon naar thorn kan rijden.

    #26348

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    dat met dat benzine kraantje klinkt mij ook wel bekend:D

    #26349

    gekkehenk
    Bijdrager
    Berichten: 119

    Zuiger verkeerd om gemonteerd bij een 70cc polini.

    Het hele blok onder de brommer geplaatst, koppeling en uitlaat gemonteerd en dan pas erachter komen dat je koelkap niet op het carter zit.

    Moeren van mijn voorwiel van mijn vespa bravo niet vastgedraaid. Was ik even blij dat er van die “borg” ringen opzaten.

    Moertje van de km/u tellerwerk niet vastgedraaid. Ziet er best grappig uit als je km/u tellerwerk mee gaat draaien in je koplamp.

    😀

    #26350

    Lowie
    Bijdrager
    Berichten: 493

    toen ik 16 was met mijn Puch weleens gehad dat ik met het afstellen van de onsteking het vliegwiel de verkeerde kant opdraaide. toen stond de ontsteking zo vroeg dat toen ik op de brommer ging zitten en gas gaf hij Achteruit ging. schrok me dood.

    #26351

    Bluevespa
    Bijdrager
    Berichten: 619

    Geen compressie ( mogelijk zuigerveren op ), haal je je blokje deraf, vind je niks, kom je tot de conclusie dat je brommer op loopstand staat.

    brommer testen met nieuwe 70 cc, net de brommer nieuwe remkabels gegeven, testrondje maken, en erachter komen dat je geen remmen heb, op het moment dat je ze nodig hebt, ontweek net optijd.

    achterwiel niet goed vastgezet(die 4 bouten) , en er tijdens het rijden achterkomen dat je achterwiel ernstig los zit, blij dat hij er wel onder bleef zitten.

    tot 2 keer aan toe kentekenplaat verloren, omdat mn spatbord los zat, en dusdanig trilde, dat mijn moeren en ringen door mn kentekenplaat heen scheurden.

    Brommer neer zetten, omdat je denkt dat je hem op de standaard hebt staan, maar die heb je er net af gehaald om hem te laten lassen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 339)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.