Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Domste sleutelfout
This topic contains 338 reacties, has 176 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 months geleden.
-
Gebruiker
-
26 april 2009 om 17:15 #24072
dörperCIAOPost hier je domste sleutelfout
26 april 2009 om 17:18 #26338een 12/7 opboren naar een 12/12 met de spraybar er nog in wist ik veel die 7 een trechtvorm had en dus steeds breder werd:P en toen had ik zomaar de bar geraakt.
26 april 2009 om 17:21 #26339niet echt een sleutel fout, maar brommer weer in elkaar gezet en ik maar aanrennen en aanrennen.
bleek dat ik vergeten was de bougiedop erop te duwen…
26 april 2009 om 17:24 #26340
dörperCIAOhaha
had ik ook vaker toen ik hem net had 8)26 april 2009 om 17:37 #26341zuigertje verkeerd om monteren is ook heel vervelend
Mike26 april 2009 om 17:40 #26342de afstandsring tussen de koppeling en blok vergeten, en maar niet snappen wrom de boel klemt
26 april 2009 om 17:46 #26343@ Mike: Inderdaad:lol heb denk ik 5km gerend in totaal:P
26 april 2009 om 17:49 #26344simonferrari :
niet echt een sleutel fout, maar brommer weer in elkaar gezet en ik maar aanrennen en aanrennen.bleek dat ik vergeten was de bougiedop erop te duwen…
dit had ik ook met de Quad helemaal duwen buiten adem zijn en zien dat de bougie dop er niet op zit:((
GTZ NV
26 april 2009 om 17:56 #26345of als je net je blokje eronder heb gezet en je zit alles na te kijken voordat je hem gaat starten… loop je naar buiten, rennen rennen.. zeg Timo? heeft ie geen uitlaat nodig?
valt niet op zo’n uitlaat 😛
26 april 2009 om 18:52 #26346Ik heb ook wel paar “beginnersfoutjes” meegemaakt in het verleden:o
Vroeger heb ik eens in m’n tsx gewone benzine getankt, ipv mengsmering. Verder heel veel geluk gehad daarmee, zuiger heeft het nog heeel lang vol gehouden, en cilinder niet warm of vastgelopen!
Ook als je je blokolie ververst bij een tsx moet je die langs onderen aflaten met een schroef. die vergat ik er natuurlijk al meerdere keren terug in te draaien voordat ik verse olie in het blok deed, dag goede olie dus!:lol
Maar gelukkig met mijn vespa nog geen rare dingen meegemaakt. Qua sleutelen dan:p
26 april 2009 om 19:18 #26347Aanrennen en rennen, mensen die na een kwartier vragen “of ie ut nie doe” en dan toch maar het benzine kraantje opendraaien.
Verder met de p200 de achtervelg niet goed op de remtrommel schroeven wheelie poppen en raar vinden dat de boel schud…
Stuur op de Si niet goed aandraaien en bij een remactie je balhoofd kussen (gelukkig integraal helm op).
Tank volgieten met benzine uit jerrycan en dan gaan nadenken hoeveel olie erbij moet.
Nieuwe achterremkabel door de buitenkabel trekken en dan niet vastschroeven…
En bij testen op de bok is bij mijn ouders thuis het raampje langs de voordeur gesneuveld toen een vriend op het bagagerekje ging hangen om te kijken hoe het ging.
Zuiger met scheur…. toch gewoon monteren en nog schelden ook als ie ontploft.
Hopen dat je met roest in de tank toch gewoon naar thorn kan rijden.
26 april 2009 om 20:13 #26348dat met dat benzine kraantje klinkt mij ook wel bekend:D
26 april 2009 om 20:54 #26349Zuiger verkeerd om gemonteerd bij een 70cc polini.
Het hele blok onder de brommer geplaatst, koppeling en uitlaat gemonteerd en dan pas erachter komen dat je koelkap niet op het carter zit.
Moeren van mijn voorwiel van mijn vespa bravo niet vastgedraaid. Was ik even blij dat er van die “borg” ringen opzaten.
Moertje van de km/u tellerwerk niet vastgedraaid. Ziet er best grappig uit als je km/u tellerwerk mee gaat draaien in je koplamp.
😀
26 april 2009 om 20:57 #26350toen ik 16 was met mijn Puch weleens gehad dat ik met het afstellen van de onsteking het vliegwiel de verkeerde kant opdraaide. toen stond de ontsteking zo vroeg dat toen ik op de brommer ging zitten en gas gaf hij Achteruit ging. schrok me dood.
26 april 2009 om 21:09 #26351Geen compressie ( mogelijk zuigerveren op ), haal je je blokje deraf, vind je niks, kom je tot de conclusie dat je brommer op loopstand staat.
brommer testen met nieuwe 70 cc, net de brommer nieuwe remkabels gegeven, testrondje maken, en erachter komen dat je geen remmen heb, op het moment dat je ze nodig hebt, ontweek net optijd.
achterwiel niet goed vastgezet(die 4 bouten) , en er tijdens het rijden achterkomen dat je achterwiel ernstig los zit, blij dat hij er wel onder bleef zitten.
tot 2 keer aan toe kentekenplaat verloren, omdat mn spatbord los zat, en dusdanig trilde, dat mijn moeren en ringen door mn kentekenplaat heen scheurden.
Brommer neer zetten, omdat je denkt dat je hem op de standaard hebt staan, maar die heb je er net af gehaald om hem te laten lassen
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.