Domste sleutelfout

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Domste sleutelfout

This topic contains 338 reacties, has 176 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 months, 2 weeks geleden.

9 berichten aan het bekijken - 331 tot 339 (van in totaal 339)
  • Gebruiker
  • #32879

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    basleurs1 :
    Ik heb mijn Ciao Mix ongeveer een jaar geleden enigszins gereviseerd en ik heb nu nog steeds een handje vol boutjes, moertjes en schroefjes over die er van af zijn gekomen… Hij rijdt al sinds de revisie zonder grote problemen, en hij is natuurlijk super licht zonder die boutjes, moertjes en schroefjes maar waar ze nou vandaan komen is mij een raadsel… En ik heb ook nog eens mijn blok open moeten maken omdat de bout waar mijn aardlipje op zit naar binnen was geschoven en niet meer naar buiten kwam, alleen maar om er achter te komen dat er gewoon een plugje op het lipje zit die er zo op en af kan schuiven. Had me mooi een paar uur, gevloek en een gescheurde duimnagel gescheeld als ik dat wist. Verder bak ik er wel wat van hoor 😛

    Als je een foto maakt van de boutjes moertjes en schroefjes kan ik het je waarschijnlijk zo vertellen 🙂 Mits het de originele zijn uiteraard.

    @ zevenenergie, mooi verhaal 🙁

    #771766

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    1. Vlotterbak niet helemaal dichtgedraaid en maar denken waarom het stinkt naar benzine en hij zo slecht rijdt.
    2. Rijden met losse kogels van de koppelingssegmenten.
    3. Koppeling niet vast genoeg draaien en je krukas en vliegwiel naar de kloten (Ik had  m pas 1 week).
    4. Warme segmenten vastpakken.
    5. Met een segment rondrijden omdat de veer was losgeschoten en maar denken wat is er nu weer mis?
    6. Uitlaat keer op keer vergeten.
    7. Rijden met gebroken zuigerveren en met halve pistonclips.
    8. Zwarte malossi trekveren op een origineel blokje zetten
    9. Rijden met een olie gesmeerde vario vsnaar (lekkende keerring)
    10. Boegiedop vergeten

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #814342

    TiPa076
    Bijdrager
    Berichten: 92

    Heb er zo veel gemaakt 🙄
    Gelukkig heb ik een goed forum gevonden voor mensen die totaal geen idee hebben wat te doen 😆
    Helaas ook een Polini Speed Engine 70cc van een Citta op me Ciao gebeunt dmv koelvinnen eraf te slijpen 😐
    Orrginele Proma cc deel afgeslepen en demper van techno op laten lassen 😥

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 1 month geleden door TiPa076.
    Het leven is als een neus, haal eruit wat erin zit
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #817451

    stijntje
    Bijdrager
    Berichten: 35

    Enkele maanden geleden een probleempje met de koppeling, ontkoppelde hij niet meer en bleef de motor rond toen ik hem een aantal meter naar voor duwde met de hand. dus ff decompressie gebruiken, waardoor er benzine in de motor bleef komen. Toen ik hem dan startte, een luide knal en mijn krukas keerring er vermoedelijk uit (had ik op het forum geleerd).

    Ik dacht, ik begin hier niet meer aan, weer heel de motor er uit halen etc om bij die keerring te kunnen, dus ik heb hem een paar maanden niet aangeraakt.
    Toen ik er daarstraks terug aan begon, langs de linkerkant alles demonteren, vervolgens rechter paneel er af, en valt de keerring op de grond. Aah zit dit daar gewoon, kon hem er gewoon terug induwen en jawel hij startte meteen weer. 🙂

    #817454

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2646

    Enkele maanden geleden een probleempje met de koppeling, ontkoppelde hij niet meer en bleef de motor rond toen ik hem een aantal meter naar voor duwde met de hand.
    Dus ff decompressie gebruiken, waardoor er benzine in de motor bleef komen.
    Toen ik hem dan startte, een luide knal en mijn krukas keerring er vermoedelijk uit (had ik op het forum geleerd).
    Ik dacht, ik begin hier niet meer aan, weer heel de motor er uit halen etc om bij die keerring te kunnen, dus ik heb hem een paar maanden niet aangeraakt.
    Toen ik er daarstraks terug aan begon, langs de linkerkant alles demonteren, vervolgens rechter paneel er af, en valt de keerring op de grond.
    Aah zit dit daar gewoon, kon hem er gewoon terug induwen en jawel hij startte meteen weer.
    🙂


    Links zit er ook eentje, achter de ontsteking.
    Je had gewoon mazzel. 😉

    En de meeste Ciao’s hebben er alleen eentje links zitten.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #817464

    Shark
    Donateur
    Berichten: 472

    Oke, mijn beurt:

    In mijn beginjaren had ik eens een tomos die een keer een vastloper kreeg waarschijnlijk door een door mijzelf verkeerd gemonteerd pistonclipje.
    Cilinder eraf en naar de plaatselijke bromfietshandel laten honen + overmaat zuiger.

    Hele spul weer gemonteerd om er nooit bij stil te hebben gestaan dat het oude clipje van mijn eerste vastloper nog in het carter lag.
    Dus, met het vers gerepareerde spul en nog nooit te hebben gehoord van inrijden (en met de stiekeme hoop dat na dat honen hij ook harder zal gaan), volgas het dorp door, om dan meteen de tweede vastloper te krijgen :mrgreen:

    #823147

    Roy
    Bijdrager
    Berichten: 25

    Sleutelfoutjes op mn citta:

    1. Achtertandwiel niet aangedraaid, viel eraf tijdens het rijden, en dan je jezelf afvragen waarom het achterwiel los zit
    2. Meerdere keren bougiedop vergeten terug te plaatsen
    3. Geen afstandsbusjes/ringen bij de schokbrekers achter, hebben een lange tijd tegen mn band aangelopen
    4. Gaskabel vergeten terug aan de carb vast te maken x3
    5. Stekkertje van de bobine vergeten te verbinden
    6. Moertje van de cilinderkop dolgedraaid x2
    7. Voetpakking vergeten
    8. Snaar niet gespannen, kap & achterbrug vol met rubber en uiteindelijk snaar geknapt (reed wel alsof er een vario op zat 😛 )

    You're not doing anything wrong if no-one knows what you're doing.
    #823148

    stijntje
    Bijdrager
    Berichten: 35

    carb monteren zonder vlotterbakje er onder, vervolgens benzinekraan opendraaien.. oei hij lekt precies een beetje 😀

    #823151

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Ik heb er vele gemaakt maar deze deed wel erg veel pijn.

    Ik was 16 en had een tunings bedrijfje JGT en had een Zundap 80cc waterkoeling in mijn werkplaatsje (Poepie duur ding) Ik kon brommertjes makkelijk over de 100 laten lopen, dus had best veel klantjes al, wist ik van de theorie er achter niet veel (er was nog geen internet). In ieder geval, ik had er veel aandacht mee en voelde me heel wat mans.

    Ik had net een artikel gelezen over expansie-uitlaten in MOTO 73 dat als je de uitlaatpoort op 180 graden vijlde en er een expantie uitlaat opzette dat hij dan ging resoneren en vlot vooruit zou gaan. Ik dus een autogeen lasset gekocht en plaat en met behulp van de tekst een prachtige expansie uitlaat berekent en gemaakt.

    Vervolgens dacht ik dat ik de uitlaatpoort op de helft van de hoogte moest vijlen om tot 180 graden te komen. Tijdens het vijlen dacht ik al dit wordt wel erg groot, maar ik voegde er nog 2,5mm aan toe voor om op een effectieve poort hoogte van 180 graden te komen (had ik iets over gelezen dus ik dacht ik doe een gooi)

    De cilinder liep voor geen meter. De brommer kwam nauwelijks van zijn plek.
    Ik wist niet dat de drijfstang lengte ook nog invloed had op de uitlaat timing en zat dik over de 200 graden.
    De klant moest 300 gulden uit zijn portemonnee trekken om een nieuwe cilinder kopen en ik moest dokken.
    Maar dat deed nog niet zo zeer als de deuk in mijn ego. Auuuwww.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 months, 2 weeks geleden door zevenenergie.
9 berichten aan het bekijken - 331 tot 339 (van in totaal 339)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.