Domste sleutelfout

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Domste sleutelfout

This topic contains 338 reacties, has 176 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 339)
  • Gebruiker
  • #25365

    Jasper-Grillo
    Bijdrager
    Berichten: 114

    Ik zette een schone gebruikte Malossi doorzichtig benzinefilter op me Grillo.
    Weekje later een iets ander geluidje en ik dacht ”wat is dat” en een tel later een dikke warmloper bij Hattemerbroek met +- 55km/u met me 43DR toen ik van me werk (zwolle) terug naar huis ’t Harde reed (+- 22KM). was nog +- 17 km van huis, maar me pa heeft een busje :).
    daarna thuis weer gestart, extra olie door de benzine maar de cilinder werd steeds maar weer te warm (stroef lopen) en had weinig compressie.
    Toen de cilinder eraf gehaald, en me orginele 50cc er weer op. Maar dit liep rot (inhouden en afslaan)
    Toen had ik me 70DR weer opgeknapt (nieuwe zuigerveren, alu van zuiger uit cilinder gehaald en was onbeschadigd! zuiger weer netjes gemaakt en het leek weer super te lopen).
    Maar als de straat uit was, ging hij weer inhouden, en 2 straten verder weer afslaan. alleen starten met choke.
    Dus ik denk: lekke voetpakking. cilinder er af, niks te zien en er weer op, carburateur aangedraaid en doorgespoten, andere bobine, nieuwe bougie niks hielp. Toen maar eens de banjofilter loshalen en schoonmaken, was brandschoon, en de benzinedoorloop checken, drup… drup… drup… bleek het Malossi Benzinefilter niet benziebestand te zijn en daardoor zijn de buisjes opgezwollen en dicht gaan zitten… Daardoor was dus me cilinder ook vastgenaait…
    daarna Even naar Elburg (8 km) en op terugweg vliegwiel losgelopen (voor de 3e keer, 1x was ik op weg naar examens, kwam 20 min te laat), voorzichtig terug gereden naar huis, en me hele spiebaan verrot, maar dat was hij al (maakte zelf spietjes omdat originele te klein waren.
    Goed vliegwiel en krukas gekocht, segmenthouder weer zo gemaakt dat hij klem op de krukas zit (plat vlak) erin gezet en hij liep weer, totdat op de terugweg me gehele snaar uit elkaar gerukt werd bij +- 65km/u, 2km lopen. Ik had een nieuwe optibelt, maatje 1024 waarmee ik nog geen 100 km gereden had, maar hij had na 20km al een touwtje eruit hangen? afgeknipt. Had erger gekund want was tijdens dat ritje ook nog even +- 15 km van huis. Nieuwe snaar merk Ventico 1025 gehaald en de Grillo loopt nu weer super.

    Niet echt een sleutelfout maar wel een brommer de nogal eigenwijs is, en je weer een middag loopt te zoeken waar de fout zit…

    Deze filtertjes kun je dus beter maar niet gebruiken (of herbruiken!)

    #30338

    JoeriH
    Bijdrager
    Berichten: 534

    Das is zeker pech hebben Jasper!
    Dat van die filters heb ik zelf ook vaak. Maat dan met de Polini variant.
    De “tuutjes” verbuigen alsmaar door de lichte kracht die erop staat en daardoor laten ze steeds minder benzine door.

    #31997

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    raketje :
    band plakken door middel van tape om de buitenkant van het wiel te draaien.

    brommer aan rennen zonder bogie kapje er op zetten.

    naar de koffieshop op kerstzondag met een lekke band geen plaksel dan maar 7 km op een stalen spaak velg gereden net zolang dat de vonken er vanaf vlogen en ik door het achter wiel zakte

    benzine aftappen met een flesje niet goed kunnen zien in het donker even bij lichten met aansteker dus woef 😉

    gat in de tank!?! vespa infuus fles op de tank tapen slangetje op het dopje monteren en gassen maar .

    kleine greep van mijn verleden 20 geleden 😉 gr

    Dit zijn geen sleutelfouten maar is ronduit BEUNEN.

    #32850

    Intellect80
    Bijdrager
    Berichten: 463

    Thnx voor de tip Jasper, heb er zelf precies zo 1 liggen en wou hem deze week monteren..
    Niet dus :no

    No stress, all fun and a bit of speed
    #32324

    freak
    Bijdrager
    Berichten: 33

    ik rij al jaren op een niet opgevoerde snor, mooi met 25 a 27 km keutel de keutel.
    snelheid interesseert je niet meer als je ouder word.
    een kennis kwam met een film the fast en the fourious aanwaaien, dus die gekeken en tijdens de film zag je dat ze lachgas in de motor spoten en dat hij ineens veel sneller ging.
    dus ik zei de gek, had ineens een idee, ik had nog een spuitbusje start piloot in de schuur staan, dit gebruiken ze bij diezel motoren als ze niet willen starten.
    het is pure ether, en je raad het al….deze ouwe bok zou dat wel effe in m,n luchtfilter spuiten toen ik vol gas reed.
    nou dat heb ik geweten!!…hij tuft normaal niet harder dan zo,n 6 a 27 km en toen spoot ik het spul er in, in een mum zat ik op 50 en toen gebeurde het, de uitlaat knalde er af en ik lag bijna op m,n b**….toen ik weer stil stond, lag de uitlaat een meter of 20 achter me. helemaal open gescheurd..
    dus deze ouwe heeft z,n lesje geleerd, nooit weer snelle film,s kijken en zelf gek doen….

    #32724

    EPI
    Bijdrager
    Berichten: 273

    Zoals jullie allemaal hebben kunnen lezen in mijn special is mijn nieuwe Leovince uitlaat beschadigd.
    En mijn DR EVO de uitlaatpoort afgebroken.. Wat blijkt, bij het monteren van een ander ophangbeugel van de Leo ben ik een moer vergeten aan te draaien..
    Dus tijdens het rijden heeft de Leo de poort kapot getrokken..mijn domste sleutelmoment tot nu toe.. Foto’s in mijn special..

    #31853

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Hahaha mooi verhaal. Je motor zal er ook blij van zijn even 2x meer toeren als normaal maar dan zonder smering.

    Maar ja als je nooit wat probeert leer je wat.

    Je verhaal over ouder ben ik het niet mee eens, toen ik 18 was reed ik altijd standaard omdat ik de brommer nodig had, pas toen ritjes ging rijden van vc.nl ben ik gaan opvoeren 🙂

    #25651

    Intellect80
    Bijdrager
    Berichten: 463

    Ha bij mij precies tzelfde Wilk, had vroeger hoogstens een sneller uitlaatje, 13/13 en powerfiltertje :p

    @Epi: das kloten man.. Zal es ff op je perso kijken wat de schade is..

    No stress, all fun and a bit of speed
    #32901

    Metalhead
    Bijdrager
    Berichten: 60

    Zat ik lekker m’n brommer te testen, bedenk ik me opeens dat m’n rechter vering nog in de schuur lag te drogen van de verf..

    #33087

    Disje
    Bijdrager
    Berichten: 8

    Haha, niet handig!

    #33091

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Disje :
    Haha, niet handig!

    Leuk dat je enthousiast iets toe wil voegen maar dit is niet de manier. Als je iets wilt posten in een topic van 6 maanden oud is dat op zich geen ramp, als het maar wel relevant is wat je plaatst en inhoud heeft!.

    Welkom op dit forum!

    #33092

    Joukel
    Bijdrager
    Berichten: 127

    Had ooit eens een verstopte sproeier, dus alles uit elkaar schoonmaken en weer in mekaar.
    Wil ik de brommer starten; noppes.. ben ik vergeten de sproeier terug in de carb te schroeven -.-

    Vast nog wel meer foutjes, maar dit was toch wel even een grote blunder.

    Oldtimer fanaat
    #33450

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    gisteren even het rv blokje gemaakt en onder de brommer gehangen, ging allemaal super snel en geen gezeik.
    zelfs het zuigertje van de 19mm carb aan de kabel hangen ging heel goed.

    uiteraard willen we direct weten of het loopt dus we rijden even een rondje.
    na een paar keer op en af vond ik het wel goed, ik wil de garage in rijden en hoor een dikke ratel.

    meteen deco in en uit met het ding:thumb

    ik voel aan de vario en ik voel geen compressie meer…. 😐 malossi kapot.. noooooo
    ik haal de kop eraf om te kijken wat er is gebeurt: niks te zien :|:|:|
    kopje weer erop en weer testen, ik voel aan de vario en kwam toen pas erachter dat ik deze was vergeten aan te draaien:pest
    gelukkig geen schade en de cilinder leeft nog steeds.

    dus denk eraan , altijd de boutjes en moeren aantrekken van snel draaiende onderdelen 😀

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #33451

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Mijn domste sleutel fout was bij een Honda CB750.

    Ik had hem helemaal uit elkaar gehaald nieuwe versnelling er in zuigerveren en alles gespoten, zag er weer prefect uit. Je kent dat wel.
    Ik moest alleen mijn gaskabels nog aansluiten.
    Nu heeft Honda twee gaskabels 1 om het gas open te doen en 1 om het gas dicht te doen.
    en ik had ze verwisseld.

    Ik zat er op en ik startte hem voor de eerste keer. Ik merkte gelijk dat het verkeerd zat, maar wilde toch even, een paar meter rijden op de parkeerplaats.

    Plots komt er auto en ik draai in een automatische reflex mijn gas dicht.
    Maar de verrassing van 70pk in de eerste versnelling is mij te veel. De motor schiet vooruit en ik verlies alle controle.
    Het volgende moment lig ik languit op mijn snufferd en zie mijn motor stuiteren over de straatstenen.

    Zo,n beetje alles wat kon beschadigen was krom of kapot.

    Mijn ego heeft zich net hersteld, dus durf ik het nu wel te vertellen.

    #33145

    VesbaS
    Bijdrager
    Berichten: 53

    Ik heb mijn Ciao Mix ongeveer een jaar geleden enigszins gereviseerd en ik heb nu nog steeds een handje vol boutjes, moertjes en schroefjes over die er van af zijn gekomen… Hij rijdt al sinds de revisie zonder grote problemen, en hij is natuurlijk super licht zonder die boutjes, moertjes en schroefjes maar waar ze nou vandaan komen is mij een raadsel… En ik heb ook nog eens mijn blok open moeten maken omdat de bout waar mijn aardlipje op zit naar binnen was geschoven en niet meer naar buiten kwam, alleen maar om er achter te komen dat er gewoon een plugje op het lipje zit die er zo op en af kan schuiven. Had me mooi een paar uur, gevloek en een gescheurde duimnagel gescheeld als ik dat wist. Verder bak ik er wel wat van hoor 😛

    Broodje warm vlees, broodje bakpao, rollen door de stad op m'n Vespa Ciao
    VesbaS perso hier!
15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 339)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.