DarkMagician6’s zwarte Si

Home Forums Perso’s Projecten DarkMagician6’s zwarte Si

Dit onderwerp bevat 286 reacties, heeft 31 stemmen, en is het laatst gewijzigd door DarkMagician6 3 jaren, 12 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 287)
  • Gebruiker

DarkMagician6
    Topic starter

Hoe krijg je het toch voor elkaar… =) Ik alles op ebay afzoeken en ik kom maar 3 advertenties tegen, allemaal met Ciao kopjes…
    Waarschijnlijk ga ik dan voor de Pinasco, maar dan moet ik nog wel even iemand vinden met de tools en de kennis om die voor mij mooi te bewerken.

Lennaert
    Bijdrager

Martino
    Bijdrager

Dat je onderin weinig vermogen hebt zal vooral te maken hebben met de zware overbrenging. En mocht je idd voor een Polini kiezen zal je ook de 46mm Pinasco silver kunnen nemen. Beide cilinders zijn nagenoeg gelijk qua timing. Het grote verschil zit hem in het materiaal van de cilinders. Polini gietijzer of Pinasco Alu.

Vervolgens zal je wellicht een black version willen omdat deze meer rpm maakt? Het enige verschil zit hem in de uitlaatpoort tussen deze twee cilinders. Spoel en boosterpoorten liggen gelijk. En je schrijft toch dat je de cilinder wilt bewerken, waarschijnlijk de boosters doorprikken? Neem dan gelijk de uitlaatpoort/kanaal mee en je hebt een “Black version”.

speedbuxy
    Bijdrager

Das jammer van de warmloper:(
    Maar je kan ook gewoon een imi zuiger kopen zoals k-star dan ben je voor een 10 a 15 euro weer klaar.
    (en dat voldoet net zo goed als een orginele DR zuigert)
    Een cilinder uit Italie halen gaat je waarschijnlijk een hoop geld kosten want de verzend is niet goedkoop.

Wilk1985
    Moderator

Zonde inderdaad!

Ik denk ook dat die 74 sproeier wel wat aan de kleine kant is, maar of dat ook echt de reden is dat het nu fout is gegaan is de vraag.

Hoe dan ook is een upgrade naar 46 natuurlijk mooi, daar is die SE tenslotte voor gemaakt :thumb

DarkMagician6
    Topic starter

@Lennaert
    Dan is de silver inderdaad een betere optie ja, dan ga ik voor die. :thumb
    Volgens mij staat er iets van 20 euro verzendkosten, dat vind ik nog wel meevallen hoor, dan is ie nog steeds goedkoper als een Polini 46. =)

@Martino
    Dat klopt dat de DR daarom onderin bagger trok, maar die zware overbrenging was nodig. Zelfs met Simo koppeling + 80 poelie trilde hij nog redelijk met 85 km/u. Dus vandaar dat ik iets moet hebben dat vooral onderin wat meer power heeft. 😀
    De plannen zijn om de cilinder net ietsjes sneller te maken als een standaard Pinasco black. En natuurlijk dat hij netjes overloopt op de licht bewerkte poorten van mijn SpeedEngine (Spoelers wat beter bijgewerkt om de DR EVO spoelers te matchen).
    Daar moet ik dus ook een persoon voor vinden die dat voor een redelijke prijs kan doen aangezien ik niet over de tools beschik om een cilinder fatsoenlijk te bewerken.

@speedbuxy
    Het geld is opzich niet zo’n groot probleem hoor. Dan moet een eigen auto gewoon maar een maandje langer wachten, want dat is toch nog niet hoognodig op dit moment. :thumb

@Wilk1985
    Ik denk dat het een combinatie van de buitentemperatuur was en de te kleine sproeier. Met het warmere weer was de sproeier dus blijkbaar nog net groot genoeg, maar met die kou van gistereochtend werd het hem net wat teveel. Als ik die Pinasco heb dan ga ik ook wat meer tijd besteden aan het goed afstellen om dit te voorkomen. :thumb

hansieb
    Moderator

@dark
    Misschien kun je er een groepskoop voor starten (korting afdingen en lagere verzendkosten) en natuurlijk even met creditcard betalen 😉

DarkMagician6
    Topic starter

Als iemand anders dat dan zou willen doen zou ik dat op prijs stellen, onderhandelen is niet echt mijn ding. :lol

speedbuxy
    Bijdrager

DarkMagician6 :
    Dan moet een eigen auto gewoon maar een maandje langer wachten, want dat is toch nog niet hoognodig op dit moment. :thumb

Das een keuze die vaak andersom werkt bij de meesten.
    So thumbs up:thumb
    En 20 euro verzend vanuit Italie is een goeie prijs:thumb
    (je ziet Italianen ook rustig 40 a 50 vragen)
    Maar 20 is wel de bodem prijs. Dus bundelen met evt andere kopers gaat niet veel goedkoper worden denk ik.
    (gewicht vanuit het buitenland telt hard op, dus je kan zelfs wel duurder uitkomen)

rensknol
    Donateur

ik heb precies zoon warmloper gehad,
    ik heb de cilinder opgepoetst en een k-star zuiger erin gepleurd.
    hij loopt nou net zo goed(misschien wel beter) als met de originele zuiger.
    ik had als ik jou was dat ook nog even geprobeerd.
    Groeten Rens

DarkMagician6
    Topic starter

@speedbuxy
    Daarom denk ik ook dat ik hem deze week zelf bestel. Ik ga er nog even met de baas van mijn vader naar kijken zodat ik zeker weet dat alles goed gaat aangezien die vloeiend italiaans spreekt/leest. :thumb

@rensknol
    Ik was zowieso nog van plan op een punt de cilinder te vervangen door een 46mm en ik vind dit wel een mooi moment. :lol

Jasper-Grillo
    Bijdrager

Ik had ook een warmloper bij 65kmh met mijn dr evo, waarbij het blok ineens vast sloeg door te weinig benzine. overigens: ik smeerde altijd met minerale tweetakt olie van de action. 1 nieuwe zuigerveer, de zuigerveergroeven goed uitgekrabd zodat de veren niet klemmen, de zuiger beetje opgepoetst zodat deze niet klemde en het liep weer als nieuw, zoals op de VCT2015 te zien was. Erg fijne cilinders :thumb

DarkMagician6
    Topic starter

Vandaag weer een mooi pakketje ontvangen! Binnen een week vanuit italie!

En de zielige poortjes in de cilinder:

Nu moet ik nog even wat kleine dingetjes regelen en dan kan ik hem opsturen naar Crullie zodat hij er mooi zijn magie op los kan gaan laten. 😀

Crullie
    Donateur

Mooie aanwinst :thumb

Daar zal ik even flink mijn best op doen 8)

TICKLING BARN

speedbuxy
    Bijdrager

Mooi setje, en na wat Crullie tuning vast nog mooier:thumb

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 287)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.