Citta verbruik

Home Forums Techniek Framedelen Citta verbruik

Dit onderwerp bevat 10 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 2 maanden geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker

Jens Van Garsel
    Topic starter

hoi,
    Mijn citta verbruikte erg veel. Nou heb ik het filtertje bij de carburateur vervangen en nou verbruikt ie een stuk minder! We citta is helemaal origineel behalve de uitlaat er zit een leovinci krul onder. maar nou is m’n vraag wat is de tank inhoud van een citta want dan tank ik m dadelijk helemaal vol tanken en dan kan ik bij houden hoeveel dat ie verbruikt. Na hoeveel dagen dat ik weer moet tanken.
    Groeten,

Jens

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Dat is een goeie vraag. De precieze tankinhoud weet ik niet. Ik dacht dat een Citta rond de 3 of 3,5L zit.
    Kan je ook even kijken of hij niet benzine lekt bij de carburateur? Dat verhaal van het filtertje vind ik wel raar namelijk.

Je hoeveelheid dagen is wat dat betreft niet zo boeiend, puur hoeveel KM je hebt gereden op 1 tank.

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Jens Van Garsel
    Topic starter

Dat filtertje was lek dus dat filterde de benzine niet meer dus das hetzelfde als zonder filter rijden dan neemt ie alle benzine mee de carburateur in en dan verbruikt ie meer

Beste antwoord

Gratje
    Bijdrager

Uit het citta mantenance and boek uit de documenten hoek staat dit over het verbruik.

6EC882F0-31BB-4C88-AD9D-BCBDCF07777B

MCBoss
    Donateur

citta heeft een 4,5 litertank.
    ontluchtingsnippel open doen bij tanken.
    hogere achterveren zorgen ervoor dat er minder benzine in de tank kan.

Thomas Habets
    Bijdrager

1.4 liter op 100 kilometer vind ik wel erg optimistisch. 😉

FL4WLESS
    Bijdrager

1.4 liter op 100 kilometer!!? Dat geintje moet je mij ff leren gratje 🙄  🙂

Wilk1985
    Moderator

Een Citta is echt wel zuinig te krijgen met de originele uitlaat, 10.7 carb en het filter met de mini gaatjes.

Maar die 1,4 liter per 100 kilometer zou ik ook niet geloven, wel leuk om een keer uit te testen hoe zuinig deze blokjes te maken zijn.

Ik begrijp het verhaal over het filter hierboven niet helemaal, dus als je filter niet filtert gebruikt je brommer meer? Dat is onzin, het mengsel gaat via het filter in de vlotterbak en vanuit de vlotterbak wordt het door de sproeier verneveld. Als de vlotterbak vol is sluit de vlotter de branstoftoevoer af dus hoeveel branstof het filter doorlaat heeft hier echt niets mee te maken.

Gratje
    Bijdrager

@thomas habets, @fl4wless, @wilk1985 ik verzin het ook niet! dat zegt de orginele handleiding……

Weet niet wat de CUNA standaard is……waarschijnlijk niet zo betrouwbaar als tegenwoordig.

Ik dacht dat ik vroeger (17 a 18 jaar geleden) ongeveer 1 op 30 reed met mijn 42mm alu polini, geveilde carter, 13mm, polini SP.

Joukel
    Bijdrager

1.4l per 100 kilometer komt neer op 1 op 71, dat lijkt mij wel haalbaar, mijn snor ciao haalde 1 op 70 wel met rustig rijden (toen hij nog origineel was 🙂 )

Oldtimer fanaat

AA-T
    Sleutelbeheerder

Kunnen best zuinig zijn.. maar de handleiding spreekt zichzelf een beetje tegen..

100km op 1,4 liter. Maar met een tank van 4,5 liter kan je ongeveer 250km rijden (4,5 / 1,4 * 100 = ongeveer 320km. Het eerder beschreven verbruik zal dus alleen onder ideale omstandigheden gelden, en is, net zoals een auto, grotendeels afhankelijk van de bestuurder.

Als je puur kijkt naar wat je kan afleggen op een tank rij je ongeveer 100km op 1,8 liter, wat neerkomt op een verbruik van 1 liter op 55km. En dat is volgens mij meer dan makkelijk haalbaar 👍

In het geval we de reserve niet mogen meerekenen is dat ongeveer 285km op een tank, met een verbruik van 1,6 liter op 100km, respectievelijk 1 op 62,5 (ook dit is prima te behalen).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.