Ciao van brian (kick SE, lc)

Home Forums Perso’s Projecten Ciao van brian (kick SE, lc)

This topic contains 232 reacties, has 39 deelnemers, and was last updated by TIES3930 6 months, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 233)
  • Gebruiker
  • #799367

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Wow dat is echt mooi gefixt zeg. Past dat ook goed in je koplamp? Hij lijkt langer dan origineel namelijk.
    Hoe beviel de BOZ tour?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #799368

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 587

    Hij past niet in de koplamp maar dat wilde ik ook niet omdat ik de kilometer teller wil houden. Ga gewoon iets van een mooie beugel maken en dan moet het goedkomen.😎

    De boz toure was zeker gezellig en een mooie rit helaas heb ik hem zelf niet uit kunnen rijden. Op de helft viel hij steeds uit waarschijnlijk omdat mijn contactpunten te klein staan. Staan op 0,40 en het beste is 0,55 wat ik hoorde deze week ff kijken. Want toen de toure klaar was en hij uit de ziekenwagen kwam reed ie gewoon. Plus word tijd om de contactpunten van gratje te monteren inplaats van die goedkope rommel.

    Gelukkig kwam sjefke (befkuh) me tegen toen de brommer uitviel en heb ik bij hem achterop de toure nog uit kunnen rijden haha 😆

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 9 months geleden door Brian.
    #799461

    Daniello
    Bijdrager
    Berichten: 489

    Mooi werk geleverd 🙂

    #799798

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 587

    615056A2-2D90-488F-A4C4-6D84FC52C723D4F06B61-4016-4B2B-88B5-EF991829322AE1C0630B-D134-42A6-8BAA-AA58B152E659Niet super veel meer gedaan aan de brommer afgelopen weken. Alleen even de kenteken houder getuned en andere handvaten gemonteerd. Was dit niet van plan maar omdat ik de originele stuk had gemaakt voor een spiegel. Die ik later toch eraf heb gedaan had ik geen keus.

    Wel ben ik een sproeier kleiner gegaan want de bougie bleef zwart en vind dat hij nu echt lekker rijd.

    Ergens volgende week beginnen aan een beugel voor het reservoir. En hopelijk in mijn vakantie alles werkend krijgen.😎💨

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 8 months geleden door Brian.
    #800005

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 587

    879C7956-97F9-400F-8D44-5261FC5D0D8BOmdat het eerste laser werk niet duidelijk was heeft me maat een schijf gemaakt en deze gelaserd.2639E865-5A5C-44A4-8A2C-E1C4F6D5A7E2vandaag nog begonnen aan een contactslot tegen diefstal.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 8 months geleden door Brian.
    #801247

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 587

    97A68D7C-E5A5-4A6C-9010-0210A06C65508CCB8AB5-63EF-4C98-89BB-73B268E63073124416BA-0DB2-4CB3-808E-10984F47143C5A4925ED-787B-4099-86B9-812003281C92ED36C403-00CF-4D9B-B0C7-084170B66FBDEen aantal weken en 2 koppakkingen verder maar de brommer rijd en is klaar voor de Eindhoven toure. Hij lekt alleen nog bij de uitlaat omdat de uitlaat klem kapot is maar dat is ook nagenoeg het enigen.

    set up :
    polini 41,8 lc
    evolution 19mm polini fiter (word malossi filter waarschijnlijk) @sproeier 66
    citypower (word ook nog iets anders ooit)
    poelie 80 zorgt voor een goede optrek maar toch 60km top

    #801260

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Het Evo blok ziet er super clean uit!😄 Ik denk dat je met een proma cc en een poelie 70 toch al wel dik 75+ blaast met die setup. Persoonlijk vind ik het een beetje jammer van de citypower dus wat je zelf al zegt dat moet ooit veranderen! Ik blijf hem volgen👍🏼👍🏼

    #801324

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 587

    388C6E1F-DB9E-4ACF-B850-D2530FE9AA7C03926642-52CC-4C7D-8C24-F41C88D5A6F0B046611A-17D6-4031-8543-357E3C85ED9FDankjewel @mikey 👍🏻😄

    afgelopen zondag mee gereden met de Eindhoven toure en hij heeft het goed gedaan. Kwam er zaterdag achter dat de voetpakking lekte en had geen tijd meer om het te maken. Maar heb de toure uit gereden zonder moeite en gister maar meteen het blok eronder uitgehaald. De brommer trekt hard op en vind de top snelheid nu eigenlijk wel goed om te toure.

    Wel heb ik een malossi filter besteld om te kijken of dit beter gaat lopen. (Heb gehoord van wel😆)

    #801325

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Sjiek. Ja en een citypower wil op zich best lopen op de 41 LC. Ik rij ook met die 41 LC maar dan met Gianelli citypower. Jij rijdt natuurlijk wel met een Evo, waarmee je uiteraard wel echt het blok afknijpt met zo’n uitlaat.

    Denk daarom dat een Malossi filter vrij weinig verschil gaat geven.

    Hoe was de tour verder, afgelopen zondag?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #801326

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 587

    Ja de uitlaat knijpt af maar ben toch tevreden over de snelheid en het optrekken plus het geluid is super niet te hard.

    Mijn neef heeft de gianelli wil deze wel eens proberen maar denk niet dat ik ga wisselen. Mede omdat ik 60 hard genoeg vind en mijn uitlaat nu niet opvalt.

    De malossi filter was ik wel benieuwd naar of het wat doet weet ik ook niet maar meer lucht lijkt mij nooit verkeerd.Als het wat doet laat ik het hier weten.

    Verder was de toure gezellig en een mooie route alleen is het met zn grote groep dat je vaker opstoppingen hebt. Verder was alles super geregeld inclusief een frietkraam.

    #801336

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Ja de uitlaat knijpt af maar ben toch tevreden over de snelheid en het optrekken plus het geluid is super niet te hard. Mijn neef heeft de gianelli wil deze wel eens proberen maar denk niet dat ik ga wisselen. Mede omdat ik 60 hard genoeg vind en mijn uitlaat nu niet opvalt. De malossi filter was ik wel benieuwd naar of het wat doet weet ik ook niet maar meer lucht lijkt mij nooit verkeerd.Als het wat doet laat ik het hier weten.


    Dat is ook precies de reden dan ik er ook een City-Power onder heb zitten.
    Als je het niet weet, dan valt ie nauwelijks op.
    Met een dikke krul-pijp loop je gelijk in de kijkerd!

    Ik heb er ook een Malossi-filter opgezet.
    Voor mijn gevoel ademt ie ietsje makkelijker. Bij hogere toeren loopt ie niet tegen een ‘beperking’ aan. Je voelt ‘m niet op een gegeven moment gaan ‘remmen’.  Voor mijn gevoel wil het blokje altijd makkelijk toeren draaien.
    Nadeel van Malossi-filter is wel dat blokje duidelijker hoorbaar wordt.

    Best leuk om sneller te kunnen rijden dan wat Vespa ooit bedacht heeft.
    Je moet ’t alleen niet kunnen zien, en liefst eigenlijk ook niet kunnen horen!
    Alles wat opvalt trekt aandacht. Oom agent kijkt dan graag met je mee!

    Als ik aan het rondtoeren ben door grote stukken van Midden Nederland, heb ik er geen zin in om mijn reis te moeten afmaken met het OV!!
    Ik houd best van wokken, maar dan niet met mijn Ciao!

    #801689

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 587

    Wil misschien toch wel eens een andere uitlaat proberen. Zoek er eigenlijk een die niet teveel herrie maakt en goed trekt met poelie. Misschien dat ik nog keer vario ga proberen als ik een goede set kan vinden maar dat word pas volgend jaar dan.

    zat zelf te denken aan:

    simonini racing of de proline
    proma cannon (als ik er een kan vinden)
    malossi too bad
    leo krul
    proma cc (oud model)

    de gianelli citypower ga ik zondag eens testen maar dit is na mijn weten meer een vario uitlaat. Iemand die me kan helpen met een keuze te maken ?

     

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 6 months geleden door Brian.
    #801692

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Zou geen proline nemen, trekt redelijk en wil wel toeren draaien maar hangt laag en maakt een tyfus herrie. Heb evt nog een gereviseerde vario te koop 😉

    #801699

    Jorick
    Bijdrager
    Berichten: 76

    Ik vind de leo krul een zeer fijne uitlaat maakt niet heel veel herrie en trekt lekker op.

    #801701

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Ik zou als je er toevallig een nette tegenkomt, een leo handmade nieuwe versie eronder gooien. Op mijn setup loopt deze echt super rustig qua geluid heel mooi donker en een hele brede powerband. Bij mij trekt de handmade heel ietsie pietsie langzamer dan de leo krul maar loopt daarentegen wel 5km/h harder.

     

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 233)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.