Begrenzen Piaggio Boxer 1974

Home Forums Techniek Opvoeren Begrenzen Piaggio Boxer 1974

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 1 week, 5 dagen geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

MarijnPloeg
    Topic starter

Beste leden,

Ik heb net een prachtige vespa boxer uit 1974 gekocht die helemaal gerenoveerd is, fantastische scooter allen hij loopt nu 40km/ uur. Omdat ik in het centrum woon en vaak rollerbanken zie wil ik hem graag minder hard laten lopen (30-35km/ uur zou ideaal zijn.). Hebben jullie tips hoe ik dat het beste kan doen? grotere poelie installeren (heb nu 95mm), andere klok in zetten (moeilijk te vinden), gaskabel verlengen enz.
    Graag hoor ik van jullie expertize!

MVG

Marijn Ploeg

1

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Je zou nog een poelie 105 kunnen monteren. Die heeft vast iemand nog wel te koop.

Een tweede optie is een andere uitlaat. Een snoruitlaat die de boel begrensd.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    1

Dustin
    Bijdrager

Op een boxertje krijg je niet zo gemakkelijk een ander uitlaatje geloof ik, past niet lekker. Een snorklok zou denk ik de gemakkelijkste optie zijn, dan kan je m een stuk trager laten lopen, en sneller laten optrekken. Nadeel van een stuk lichtere overbrenging is wel dat hij constant met hoge toeren rijd, persoonlijk raad ik dat niet aan.

Als je een elektronisch ontstoken blok hebt met dus een cdi (lijkt me niet, maar misschien is zo een er bij revisie in gezet) kan je ‘m elektronisch begrenzen met schakelaar, staat een how-to voor hier op ’t forum! Wat ook zou moeten werken lijkt me is de poelie 105 erop, en een zo dicht mogelijk luchtfilter en bijpassende sproeier erin doen met de kleinste carburateur (10/7), dan zou hij ook echt niet te hard rijden (en lekker stil :thumb).

Wilk1985
    Moderator

Ik weet niet hoe moeilijk het op dit moment is om een uitlaat te krijgen, maar anders kan je nog een uitlaat zoeken en die platknijpen. Wel zonde van een eventueel lastig te krijgen Boxer uitlaat.

Een snorklok en 10/7 carburateur zou de mooiste oplossing zijn, gaskabel verlengen of iets dergelijks gaat nooit echt goed werken.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Weet je ook wat de huidige setup is?

Snornaaf en carburateur zijn al genoemd 👍 daar hoort natuurlijk ook nog een snor luchtfilter bij. Je kan eventueel ook een gaatje helemaal of gedeeltelijk dicht maken.

Eventueel zou je nog een bus in de inlaat en/of uitlaat kunnen persen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.