ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

This topic contains 2,720 reacties, has 190 deelnemers, and was last updated by ArvidW 1 year, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
  • #447316

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Tim :
    volgens mij begin je spijt te krijgen dat je alles weg doet of niet:P?

    Zie hij krabbelt nu alweer terug ooo voor in de kast ๐Ÿ˜€ :pest

    #447317

    !Japieoh!_!Ciao!

    En wat is het kleine projectje ?

    #447319

    N!CKs

    jah dat wil ik ook wel eens wete=)

    #447320

    ArvidW
    Topic starter
    Berichten: 6259

    Voor:

    Na:

    Niet veel veranderd hรจ…. ๐Ÿ˜› Wacht maar totdat je het volgende ziet;)

    Voor:

    Na:

    En nog een erg mooie foto van de poorterij van een DR70revo 27mm (jaa, hij is idd nog niet af)

    Het poortoppervlak in de cilinder is weinig veranderd, dat was al groot genoeg, alleen de flens en het deel tussen de flens en cilinderwand was nogal dun. liep van 18mm naar 16mm toe, net groot genoeg voor mijn pink. Nu is hij 23mm en loopt hij af naar 21mm groot genoeg voor een 27mm flens dus ๐Ÿ˜€

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #447321

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    je houd er toch wel rekening mee dat er nog een tapeind door het gat wat in de uitlaatpoort zit moet, en je dus nog een stuk de andere kant op moet frezen om de dikte van het tapeind te compenseren?

    #447322

    ArvidW
    Topic starter
    Berichten: 6259

    Ik dacht aan het tapeind halveren:P Een DEPS heeft ook “maar” een M6 tapeind en daarmee blijft alles prima zitten, dus als ik een hap uit mijn tapeind haal zal dat vast geen problemen geven:) (hoeft maar 1/3 van tapeind te verdwijnen)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #447323

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Arvid als je hem nou niet te ver tuned en hem probeert zit er misschien wel een

    DR AWTUNED ๐Ÿ™‚ voor de verkoop in!
    Test dit ding!!!

    #447324

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    aangezien van Graham Bell alles kaarsrecht moet zijn, hoezo grijp je niet nog een stuk uit de (op de foto) bovenkant van je uitlaatpoort.

    zoals dat.

    of dat.

    het is maar een suggestie.

    #447325

    ArvidW
    Topic starter
    Berichten: 6259

    Strak plan, nu je het zo aanwijst zie ik dat daar idd nog wat metaal kan verdwijen ๐Ÿ™‚ Bedankt :thumb

    Waar jij het rood hebt gekleurd in het eerste tekeningetje is idd de krapste doorgang, die ga ik dus maar ff aanpassen ๐Ÿ™‚

    Er zit natuurlijk 1 knik in van uitlaatpoort naar flens, die ga ik er niet uitkrijgen. Nu is de knik iig minder begrenzend geworden ๐Ÿ™‚

    Weet je wat Hansie, dan noem ik hem de DEPS43mm killer (ja, grootheidswaanzin hierzo achter mijn laptop:P) Maar het is idd goed idee om de cilinder niet te verklooien, eventjes goed nadenken over het volgende wat ik ga aanpassen:)

    Iemand nog meer tips voor uitlaatpoort / spoelpoorten / flow verbeteren? ๐Ÿ™‚

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #447326

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    ik denk dat je beter niet de 2delige spoelpoorten tot 1 grote spoelpoort kunt maken, ik denk dat je hierdoor de spoelrichting teveel verandert waardoor je nog wel eens meer valse spoeling kunt krijgen. het spijltje ertussen zit er namelijk om de spoeling van de uitlaatpoort weg te wijzen.

    #447327

    ArvidW
    Topic starter
    Berichten: 6259

    Zou het spijltje er niet zitten om slijtage aan de zuigerveren tegen te gaan? Bij 42alu zit er ook geen stokje tussen en is het poortje behoorlijk breed (niet zo breed als deze zou worden)

    Ik zal eens kijken of ik een silicone afgietsel kan maken van de spoelers, mischien kunnen we daaruit wijs worden:)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #447328

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    dat zal het ook zijn, maar als ze het aleen maar als een dragend deel voor de zuigerveren hadden bedoeld zouden ze het denk ik niet helemaal tot bovenin de voedkanalen( of hoe heten die dingen) hebben gemaakt, maar zoals bij een vlinderpoort, dus een klein spijltje met maar een aantal mm dikte.

    #447346

    ArvidW
    Topic starter
    Berichten: 6259

    Ik moet dus nog ff goed nadenken over de spoelpoorten, het grote probleem is dat ik graag echt alles aan deze cilinder zou willen tunen, maar om het goed te kunnen doen daar het materieel niet voor heb ๐Ÿ™

    De normale spoelpoorten zou ik allemaal graag flink groter willen maken en heb precies in mij hoofd hoe het er dan uit gaat zien, maar ik vrees dat ik de flow zodanig ga verstoren (als ik niet het juiste materiaal gebruik) dat die grotere poort geen zin heeft.

    Ik denk dus dat het het volgende gaat worden:
    – Uitlaatpoort flow nog net iets aanpassen (tip van G-no) en eventjes controleren of het poortoppervlakte groot genoeg is (maby grotere poort maken)
    – De spoelpoorten niets aan veranderen (jaa, stokjes aanslijpen erin enz enz)
    – De boosterpoorten proberen breder te maken, en iig de gaten in de zuiger op de gaten in het cilinderhemd aanpassen
    – Happen in cilinderhemd groter maken zodat flow naar spoelkanalen vanaf openen spoelpoorten al optimaal is (die is nu alleen “optimaal” als de poorten geheel geopend zijn)

    En natuurlijk flensje erop laten lassen (ga ik niet zelf doen, kan iemand met een Mig-Mag lasapperaat veeel beter) en dan las ik ook direct mijn proma circuit bocht om naar 27mm flens:D

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #447347

    ArvidW
    Topic starter
    Berichten: 6259



    En alsof de cilidner ervoor gemaakt is, 26mm flens past PRECIES:D

    22mm flens VS 26mm flens (dus 18mm binnendiameter VS 23.5mm binnendiameter, dat is een toename van 50%:D)

    De uitlaatflens is idd nog wat lang, maar daar kan je natuurlijk later nog wat vanaf slijpen (erbij slijpen is lastiger) Mischien is een 26mm flens niet zo praktisch want dan zijn er helemaaal geen uitlaten voor te koop, dus mischien haal ik nog een 27mm pijp, deze 26 had ik toevallig nog thuis liggen. Vergis je trouwens niet in de binnendiameter, een 27mm flens van een DEPS heeft geloof ik een binnendiameter van 23mm, dus in princiepe maakt het dus geen fuck uit dat ik een 26mm gebruik voor de prestatie ๐Ÿ™‚

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #447348

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204

    een deps flens is ook maar 26.8mm
    misschien zelfs nog iets kleiner

15 berichten aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 2,721)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.