Zelfbouw zij inlaat topic

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Zelfbouw zij inlaat topic

This topic contains 122 reacties, has 46 deelnemers, and was last updated by Kjellspeet 1 year, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 123)
  • Gebruiker

ChrisNL
    Bijdrager

precies 🙂 inmiddels lopend, damn lekker geluidje, loopt voor de eerste keer best netjes, maar moet nog wel het een en ander afstellen.

Ciao Tuner!!

NICE !!!

echt goed maar nu nog de testride 😀

mvg alex

ChrisNL
    Bijdrager

klopt maar eerst even op mn gemakje inrijden 😉

ritze
    Bijdrager

hey , die is nice 😛
    volgens mij trekt het blokje ook veel mengsel door het lager heen ofniet?
    dus het kan er op 2 manieren doorheen.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

ChrisNL
    Bijdrager

nee, ik heb wel de keerring aan de mix kant erin zitten, met een afgedraaide krukas, dus alles gaat via 1 kanaal.

2e testrun toch voorzichtig aan aan het proberen 🙂 al ga ik nog niet te gek doen.

jakke
    Bijdrager

hallo ik heb helemaal geen ervaring met een zij inlaat maar ik zou er graag een hebben maar ik weet niet goed of ik die zelf moet maken of kopen en heb je meschien tips als ik er zelf een maak
    gr

ChrisNL
    Bijdrager

jakke :
    hallo ik heb helemaal geen ervaring met een zij inlaat maar ik zou er graag een hebben maar ik weet niet goed of ik die zelf moet maken of kopen en heb je meschien tips als ik er zelf een maak
    gr

Zelf maken is een goede optie zoals die van mij. Zorg dat je voldoende dik aluminium hebt ( bij voorkeur 12-15 mm ). en voor de fijn afwerking een set sleutelvijltjes.
    Kan goed gebeuren dat je een plaatje vernaggeld, maar zodoende leer je ( moest ik ook ).
    Natuurlijk is secuur te werk gaan een PRE, je kan wel snel alles af willen hebben, maar dan is je eindresultaat misschien beroerd door een niet vlakke plaat iod,
    Mocht je een Polini membraan aan schaffen, houd er dan rekening mee dat de achterste 2 M5 inbusboutjes lang niet zoveel draadlengte in je alu plaatje hebben, dus je doet er goed aan twee iets langere te pakken.

Voor meer vragen of ideeen kan je natuurlijk altijd even kijken in dit topic hoe anderen het hier voor elkaar hebben gekregen. :thumb

max-0481
    Bijdrager

Hallo mensen,
    ik ben ook begonnen met een zij-inlaat projectje.

ik heb een mix-carter gepakt, die ik momenteel aan het open werken ben.
    en als spruitstuk de flens van een leovince demper, met die drie oogjes, hieraan vast het originele rubber en dan wil ik aan het uiteinde een minarelli horizontaal carbje maken.

gaat dit lukken met zon carb? en heb ik een membraan nodig?

Martino
    Bijdrager

Jazeker heb je een membraam nodig, anders heb je gewoon een gat in je carters zonder inlaat timingen. De Minarelli horizontaalcarbjes zijn wel iets anders en hebben een gescheiden olie/benzine systeem. Je kan beter een ander carbje pakken afhankelijk van je gat zal ik gewoon een 2e dellorto SHA carb gebruiken.

fallenes
    Bijdrager

Ik ben dus zelf ook begonnen met een zelfbouw zij-inlaat.
    hier een paar fotos van het geval, ik ben der nog mee besig en isnog niet klaar!
    ik hoor graag jullie mening!

beunhaaz
    Bijdrager

Heb je eraan gedacht dat die nog tusse het frame moet komen :P?

fallenes
    Bijdrager

Daar is idd rekening mee gehouden. Het alluminium blok waar het membraam opgebout word is even hoog als de ophangpunten. Dus hij past tussen mn frame. Aleen het frame moet sws aangepast worden voor deze inlaat. Het bestaande gat in het frame is te klein.

Martino
    Bijdrager

Het spruitstukje zo afgezaagd, gaat ook niet makkelijk een carb op bevestigd worden. Probeer te zorgen dat de carburateur mooi recht hieroverheen geschoven wordt. Dus nog even schuin het spruitstrukje bijwerken oid.

Welk type carburateur heb je eigenlijk in gedachten?

fallenes
    Bijdrager

Ja dit membraam en spruitstuk is van een honda vision die ik ooit heb gehad. Het spruitstuk is afgezaadd omdat er orgineel een opbout carb opzat. Ik ga der een alluminium bus op lassen. Weet aleen nog niet wat voor carb. Daar komen jullie met de ervaring van pas. Het spruitstuk heeft een binnen diameter van 20/21mm. Heb nog een phbg 20mm carbje liggen met revisie setje. Aleeen weet niet of dit de juiste carb is voor deze 2 kleps membraam.

Martino
    Bijdrager

’t Zal wel prima kunnen gaan als ik dit zo zie. Heb je ooit het membraam van een Polini evo in je handen gehad? Dit icm een meestal 19mm PHBG loopt toch ook prima.:)

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 123)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.