Zelfbouw zij inlaat topic

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Zelfbouw zij inlaat topic

This topic contains 122 reacties, has 46 deelnemers, and was last updated by Kjellspeet 1 year, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 123)
  • Gebruiker

goedguus
    Topic starter

Hierbij het grote zij inlaat topic.

Merk dat er de laatste tijd veel mensen bezig zijn met een zelfbouw zij inlaat maar er was nog geen topic dus bij deze.

Ik trap meteen zelf af:
    welke volronde krukas past sowieso in een standaard carter zonder dat je je carter hoeft uit te draaien?
    hoeveel hoeveel voordeel haal je eruit door een gat van 10/11 mm in je krukas te boren?

gr guus

*Ik heb hem verplaatst en de titel veranderd, als je het er niet mee eens bent pm oid*

TimoO_
    Donateur

Een mazzuchelli past zonder uit te draaien in een standaart carter, een Simonini moet je je carter wel voor uitdraaien.

Een zij-inlaat op je krukas (met een gat dus) lijkt mij redelijk zinloos. Kan je in mijn ogen het beste gewoon met 1 13/13 rijden.

barry
    Donateur

Daar is echt genoeg over te vinden,al eens de zoekfunctie gebruikt??

goedguus
    Topic starter

Ja jij bedoelt meer een pinasco zij inlaat
    Ik heb het meer over zo’n zij inlaat die Arvidw ook gemaakt had.
    Heb dan ook het adapterplaatje van hem overgekocht 😉

hier 2 foto’s

@ barry: ja maar staan overal verspreid.. arvid, virgil perso’s bijv. en dan nog allemaal losse topics
    dus dacht dat 1 centraal topic misschien handiger was..

FonS
    Bijdrager

TimoO_ :
    Een zij-inlaat op je krukas (met een gat dus) lijkt mij redelijk zinloos. Kan je in mijn ogen het beste gewoon met 1 13/13 rijden.

Mijn zij-inlaatje werkte anders prima, ik heb er eentje gemaakt met een gat in de krukas en wat voeding door het lager heen:

Ik heb hem getest met ÊÊn 13/13 op de zij-inlaat, dus zonder de gewone inlaat te gebruiken. Dat reed prima, niet beter of slechter dan met een normale inlaat.
    Deze zij-inlaat in combinatie met een 13/13 op de normale inlaat zou toch winst moeten geven. Ik ben er nooit verder mee gegaan dus ik kan dit niet met zekerheid zeggen.

Het gat in de tap heb ik geloof ik 10mm gelaten voor de zekerheid, vandaar ook de extra voeding door het lager.

Hele foto album: http://www.mijnalbum.nl/Album=DMVMDMSU/

Wouz-LwB
    Donateur

Ik rij op m’n racer met 2 carbs, een 15mm en een 13mm.

En ik heb echt merkbaar verschil, kwa optrekken is t echt een beest.
    en het blokje is verder nog standaard kwa poorterij, alleen inlaatje is gevijld.
    dit gaat ook nog verder aangepast worden als het weer wat beter/warmer weer is,
    dan komt ie pas weer uit de winkel op mn werk:D

Bas94
    Bijdrager

Mooi Gemaakt Wous(heuvel? ;)), heb je ook Betere (Close-Up) Foto’s? van ieder deeltje afzonderlijk ?

virgil
    Donateur

als iemand foto’s van mij wil gebruiken is niet erg maar vraag het even dan is er niets aan de hand :thumb

er is ook zeker verschil merkbaar maar er moet toch eerst eens verstand erover op worden gedaan
    wil je er een maken anders klopt er niet veel van denk ik!

als iemand nog vragen heeft of zo je weet me te vinden 😀

r

goedguus
    Topic starter

@ virgil: liep jou zij inlaat goed op het einde dus na het filmpje waar die nog slecht op liep?
    wat is de snelheid die je gehaald hebt? welk membraan heb je gebruikt ?

ArvidW
    Donateur

@Guus, ik zal dat gat zeker boren, mits het je lukt. Mijn simo krukas was daarvoor echt ff te hard. (ori krukas gaat wel)

Ik zou overigens geen 130euro uit gaan geven voor een VW krukas, met dat geld kun je op andere punten veel meer vermogenswinst behalen.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno

FonS
    Bijdrager

Een originele krukas uitboren op de draaibank gaat in ieder geval prima, zelfs met een borenset van de Lidl 🙂
    Je moet alleen even de drijfstang vast tapen en op een laag toerental werken.

ArvidW
    Donateur

Simo kwam ik met HM niet eens in 😐

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno

goedguus
    Topic starter

nja heb nog een oude krukas liggen dus ga daar nog is ff een x op testen (op een laag toerental) en anders regel ik wel wat met fons of iemand anders met een draaibank

virgil
    Donateur

ik heb een 4 kleps malossi membraam liggen en hij liep toen goed ja
    en de snelheid 100 miss een klein beetje langzamer of sneller.

gr

goedguus
    Topic starter

Zij inlaat begint er op te lijken 😀
    nog ff wachten op krukas van fons
    cilinder bewerken en dan in elkaar zetten 😀

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 123)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.