Welke krukas is dit?

Home Forums Algemeen Overige algemeen Welke krukas is dit?

This topic contains 10 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by nhybgklu 4 years, 8 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #786470

    nhybgklu
    Topic starter
    Berichten: 22

    Goedemiddag allen,

    Enige tijd geleden heb ik een krukasje gekocht via MP, alleen kan ik er maar niet precies achter komen wat voor krukas het is. Hebben jullie enig idee? In een wang en op de drijfstang staat enkel de letter B, verder niks…

    WhatsApp Image 2019-05-08 at 11.24.23
    IMG_20190508_065827
    IMG_20190508_065759

    Alvast bedankt voor de hulp!  🙂

    groetjes,

    Nico

    #786483

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Of dit is een DMP kruk, of zo eentje van AliExpress.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #786493

    nhybgklu
    Topic starter
    Berichten: 22

    Een van AliExpress? Ha je kan ook alles kopen daar…
    Hoop maar dat het een DMP is dan. Heb op verschillende sites gekeken of ik in de voorraden een gelijke kon vinden, maar tot nu toe niet gelukt… De kruk schijnt uit een berg onderdelen te zijn gekomen van een brommerboer, meer info was er niet over. Dus ik denk vraag het even aan de experts van deze mooie site.

    #786494

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    DMP gebruikt een andere drijfstang. Ik stem op Top Racing.

    #786495

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Bij krukassen kan het soms lastig zijn er een merk aan te hangen. In dit geval durf ik het niet te zeggen.
    Het ziet er in ieder geval niet uit als een premium merk

    #786520

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik zie ook een Top Racing krukas helaas en dan de standard brom versie.

    #786545

    nhybgklu
    Topic starter
    Berichten: 22

    @martino je zegt helaas, zijn de Top Racing krukassen zo slecht? Ben van plan het te gebruiken in de volgende setup:

    standaard carter (uitgeveilde inlaat)
    12/10 carburateur
    std 50cc cilinder
    citypower uitlaatje

    Dus geen echt spannende dingen. Heb de krukas meer gekocht omdat de vorige eigenaar van mijn Citta het een goed plan vond om de schroefdraad naar de knoppen te helpen. Wat zouden jullie adviseren, een andere krukas gaan zoeken, of gewoon deze proberen?

    Alvast bedankt!

    Gr,

    Nico

    #786550

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Bij een opgevoerde set up is het niet of hij breekt, maar wanneer hij breekt.
    Ik heb er wel eens geluk mee gehad, het duurde 3 maanden.
    Op een geheel standaard setup denk ik dat het wel kan, maar wie wil er nu met zo,n krukas rijden?

    #786551

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    De mijne brak al bij een standaard setup:

    http://www.vespa-ciao.nl/forums/topic/fons-perso/page/2/

    Maar 1: dit was de “race” uitvoering. Ik heb de standaard versie ook al zien breken, maar misschien is die kans wat kleiner.
    Maar 2: dit was in 2008 en intussen zijn er hopelijk eindelijk aanpassingen gedaan in de productie (ik heb een jaar of 4-5 geleden nog een nieuwe in handen gehad en die was helaas nog identiek aan de oude breek-assen).

    #786552

    nhybgklu
    Topic starter
    Berichten: 22

    Bedankt voor jullie uitleg! Wordt zeer gewaardeerd. Heb deze krukas gekocht omdat ik een andere nodig heb, omdat de huidige gaar is. Ga hem denk ik maar gewoon proberen, kijken hoe het loopt. Ik zal mijn ervaringen wel achterlaten hier. Hopelijk heb ik geluk en breekt hij niet  😎

    #788515

    nhybgklu
    Topic starter
    Berichten: 22

    Om toch nog even terug te komen op de krukas, uiteindelijk heb ik na veel gedoe een nieuwe RMS krukas gekocht. Deze krukas ging niet passen (pen12), en de andere krukassen waar ik uit kon kiezen waren allen compleet gaar.
    Nu met een RMS krukas aan het rijden, en moet zeggen dat het tot nu toe super soepel rijdt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.