Wat heb je vandaag geklust? Deel 2

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust? Deel 2

This topic contains 310 reacties, has 57 deelnemers, and was last updated by Crullie 1 day, 5 hours geleden.

11 berichten aan het bekijken - 301 tot 311 (van in totaal 311)
  • Gebruiker

mean-machine
    Bijdrager

Jeetje, zeg, laat ik daar nu toch iets op weten.
    Morgen uitleggen wat je er aan kan doen.

————————————————————————-
    Ik ben ook benieuwd!
    Zelf zat ik eerder te denken aan de afvalton!

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik zal er even een apart topic voor openen want dit is het “wat heb je vandaag geklutst topic”

Versleten inlaatvlakje herstellen, speedengine

• Deze reactie is gewijzigd 2 months, 3 weeks geleden door zevenenergie.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik heb vandaag mijn vertrouwde Proma citypower vervangen voor een leovice SP
    ook wel eens “de sigaar” genoemd.

Mijn god, wat een verschil….Power, niet normaal, en ook nog eens redelijk stil.

IMG_0610
    Ik ben benieuwt hoelang het blokje dit volhoud. 🙄

Ik heb het RVS omhulsel er afgehaald om minder opvallend te zijn en de mond wat aangepast zodat hij beter klemt.
    Voor de oplettende onder ons; dat nylon draadje is om de snelheids-begrenzer in werking te stellen.
    Het is mijn dagelijks vervoer brommer, waar ik heel veel km,s meer draai en geen tijd heb om hem op te knappen.
    Vandaar het iets wat slordige uiterlijk 😳 .

• Deze reactie is gewijzigd 1 month, 2 weeks geleden door zevenenergie.

Gratje
    Bijdrager

Vandaag voor het eerst spoelpoorten doorgetrokken met mijn dremel.
    Dit voor mijn proef blok voor de 43 mm motiristica milanese. (die van 35 euro)
    Voor een eerste keer vond ik het niet tegenvallen.
    IMG_20200502_153915

Helaas 1 keertje goed uitgeschoten daar bovenin. Gelukkig geen last van.
    En als ik hem nu vergelijk met mijn speed engine lijken ze verdomd veel op elkaar qua poorterij.

FonS
    Bijdrager

Vandaag weer eens een variodeksel voorzien van loopstand. Of eigenlijk is het fietsstand.
    In het verleden al eens gedaan, maar dat is al járen geleden. Gelukkig weer prima voor elkaar gekregen.

20200516_205400
    20200516_212501

Gratje
    Bijdrager

@fons mooi om te zien! Heb je dat bovenste gaatje waar het drukpinnetje doorheengaat door moeten boren? dacht gezien te hebben dat die solide dicht was.
    Zijn dus alle variocardandeksels “voorbereid” voor loopstand/fietsstand?
    Anders een mooie how to schrijven 😉
    gisteren geen brommerdingen gedaan. nieuwe hogedrukreiniger gekocht. Auto gewassen. telt dat ook?

• Deze reactie is gewijzigd 1 month, 2 weeks geleden door Gratje.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Nee dat telt niet. Als nu je brommer heel vies was en je hem schoon gemaakt en je had daar een mooie reportage van, dan weer wel.

FonS
    Bijdrager

Zijn dus alle variocardandeksels “voorbereid” voor loopstand/fietsstand?

Het gietwerk van de deksels is altijd hetzelfde. Maar omdat o.a. Super Bravo’s en sommige uitvoeringen van de Si geen trappers hadden, maar kickstart, is er bespaard op de fietsstand. Zonder trappers kun je immers niet fietsen.
    Je moet twee gaten opboren: voor de gaffel en voor de pin die het hendeltje op z’n plek houdt.
    De gaffel wordt afgedicht dmv een o-ring, zou je het gat alleen boren, is de wand te grof en gaat je naaf waarschijnlijk lekken langs die o-ring. Dat gat moet dus glad op maat gemaakt worden met behulp van een ruimer.
    Het is dus geen klusje waar elke huis- tuin- en keukenklusser zomaar aan moet beginnen. Doe je het verkeerd, kun je fluiten naar je fietsstand of zelf de hele deksel.

Magnus01
    Bijdrager

20200603_153853Een buurman heeft een mooie 1988 Ciao gekocht, moet alleen nog gekeurd worden. Heel lang stil gestaan dus vandaag lekker aan gesleuteld en hij loopt weer.

Citta-1997
    Bijdrager

Stofringen geprint met de 3D printer, ene kant was de stofring versleten en de andere kant was er bijna niks meer van te zien. Scheelt een hoop trillingen.

20200604_18511920200603_195017

Crullie
    Donateur

Kreeg ik dorst van 😎  loodzwaar gedrocht 😕

P1040011

Vakantie, dus de dikke één pitter aka bottenkraker is toe voor een overmaat zuiger met boring 😛  beetje koppel erbij.
    Ook afstelling, spannen dubbele balans assen en veertjes vervroeger ontsteking eens controleren want dat is volgens mij nog nooit gebeurt bij dit blok, verse filters, top-set, pakkingen, olie, klepjes en dan een Sebring demper testen.

Wish me luck 🙄

TICKLING BARN
11 berichten aan het bekijken - 301 tot 311 (van in totaal 311)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.