TukkerTour!

This topic contains 25 reacties, has 12 deelnemers, and was last updated by Florian 4 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
  • #787386

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    Hallo allen,

    het is een beetje aan de late kant. Maar volgende week zondag (16 juni), vind in het mooie twente de tukkertour plaats.

    Hieronder even een screenshot van het Facebook bericht.


    Tot nu toe heeft er zich 25 man aangemeld en beloofd het een mooi tourtje te gaan worden!

    Heb je zin om mee te rijden? Meld je dan hieronder of op facebook aan! De link voor het Facebook event: https://www.facebook.com/events/526976497796561/?ti=as

    Ciao, (Super)bravo, cba, Si etc alles is welkom.

    Groeten de organisatie.

    #787388

    FL4WLESS
    Bijdrager
    Berichten: 167

    Zou graag mee willen doen, maar voldoe niet aan de eis, van 45km/pu of aan de eis van een werkende brommer 🙂  enig idee wanneer de volgende tour is? dan zou ik daar zeker interesse in hebben!

    #787397

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Erg jammer dat ik er nu van hoor, vrij krijgen hiervoor gaat mij niet meer lukken helaas. Het is er echt een heel mooi gebied om een toertje te rijden. Vorig jaar hebben we in de regio Holten ook een mooi ritje gemaakt.

    #787410

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Ik ben er wel bij waarschijnlijk!

    #787413

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Als ik qua vervoer wat kan regelen dan ben ik er ook bij.
    Eens zien of de lagers nog een tourtje erbij kunnen hebben :mrgreen:

    #787419

    Emrys
    Bijdrager
    Berichten: 31

    Speedbuxy,

    waar moet je vandaan komen?
    Ik zit er aan te denken om te gaan touren, heb de smaak te pakken 😉

    Always looking to go faster ;)
    #787421

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    @fl4wless op http://www.vespa-ciao.nl staan vaak alle tourtjes wel vermeld. Dus als je de site goed blijft volgen blijf je wel op de hoogte😉

    @martino het is zeker een mooi gebied! Ook holten wordt (kort) aangedaan tijdens dit tourtje. Ook andere leuke twentse plaatsen en mooie gebieden worden aangedaan! We hadden het tourtje inderdaad ook eerder moeten melden hier. Mocht het een gezellig tourtje en succes worden gaat het hier zeker de volgende keer eerder vermeld worden .

    @speedbuxy en @emrys hoop dat jullie ook bij het tourtje zijn! Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

    #787500

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Ik lees bij TS dat:
    ‘Zorg dat je brommer het goed doet er rijdt geen volgauto mee……………..’

    Nou daar ben je dan lekker mee? <NIET  DUS>
    Vandaag een oude-brommer-toertocht gereden in Holten. Mijn brommer RIJDT GOED!!!
    Vanaf Ede met Vespa erheen 75km. Eigenlijk nauwelijks storing maar deze  dag dus wel.
    Na de pauze van deze toertocht start ik mijn Ciao, en er is niets aan de hand. Sta te wachten tot het mijn beurt is om te gaan rijden. Loopt nog steeds prima, maar dan…… Geef gas en motortje valt direct stil. Nog enkele keren aantrappen, en iedere keer starten, maar valt na enkele slagen steeds weer uit.

    Wat een ellende want ik moet ook nog naar Ede!!
    Gelukkig was er wat gereedschap. Dus de carb eraf en sproeier-check. Die is open en lijkt dus oke.  Na montage van carb nog steeds zelfde euvel. Dat was het dus niet!
    Ik vraag aan zo’n gast of ie mss een bougie heeft om effe te testen.
    Na indraaien DIRECT LOPEN!! Duidelijk: Onderweg is bougie overleden!

    Daarna gewoon zonder storing weer 75km naar Ede gereden.
    Bottomline: Brommer kan uitstekend lopen, maar dan nog kan het je treffen!!!

    Gelukkig was er deze keer wel een aanhanger om mij iig naar de finish te brengen!!

    #787505

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Bougies heb ik altijd reserve mee om precies die reden😉

    #787508

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Hier op het forum rijden we al meer dan 10jaar tourtjes zonder volgwagen en dat gaat prima.
    Een volgwagen heeft namelijk ook als nadeel dat de tour niet lekker over fietspaden en binnen wegjes kan gaan omdat de volgwagen daar niet kan komen/rijden.

    #787554

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Wordt een mooi tourtje ! Mien schoon pa en ik zijn erbij

    #787695

    FL4WLESS
    Bijdrager
    Berichten: 167

    Zijn er al foto’s !?  😆  🙂

    #787699

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    20190616_14342720190616_15204220190616_11491220190616_11490320190616_15192320190616_11582020190616_143421

    #787703

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    Ik zal zo even een verslagje typen @fl4wless er is genoeg te vertellen haha

    #787734

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    Nou daar gaat ie dan,

    Gisteren hebben we voor het eerst de TukkerTour gereden. Er waren hierbij +-35 mensen aanwezig!

    Door  de vele pechgevallen (+-10!) hebben we de eerste TukkerTour omgedoopt tot “De slag van Twente”. Maar ondanks alle pech wat de pret niet mocht drukken, hebben we +-70 leuke en vooral mooie km’s gereden door het twentse landschap.

    Om half 11 – 11 uur waren de meeste mensen aanwezig in rijssen op de startlocatie. Na wat praten met elkaar en kennismaken zijn we de tour gestart.



    De tour hebben we gereden door plaatsen als Rijssen, Holten , Nijverdal en Hellendoorn. Hieronder een foto van de gereden route.

    We hebben onderweg alles meegemaakt qua mogelijke problemen, en het zijn er ook te veel om te benoemen.

    Het eerste echte probleem was bij een citta een complete vastloper, we hadden als organisatie al besloten dat we een reserveblokje mee zouden nemen. Dus in dit geval kwam die goed van pas en is er in de berm een blok wissel gedaan.

    Op een of andere manier is het inlaatspruitstuk losgetrild bij Florian. Dus weer sleutelen in de berm.

    Ties had problemen met zijn SuperBravo, welke we helaas moesten laten staan omdat het probleem niet ter plekke op viel te lossen.

    Om het niet alleen de problemen te benoemen, staan hieronder wat fotos en filmpjes van de dag. We hebben met en om elkaar kunnen lachen. Het weer was goed op een regenbuitje na. Al met al was de tour voor herhaling vatbaar!






    https://youtu.be/cQd10p8KhCY
    https://youtu.be/iIMk5qSxync
    https://youtu.be/uc9EYmcu3io
    https://youtu.be/rdI9GdDe9jo

    Mocht er meer foto en videomateriaal komen plaats ik het in een ander bericht.

    Hopenlijk allemaal tot volgend jaar 👍

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.