This topic contains 18 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Wim 1 year, 6 months geleden.
-
Gebruiker
-
6 augustus 2023 om 12:56 #821248
Beste forumleden,
Ik heb een vraag:
Hoe kan ik met mijn huidige setup,
70cc DR
bromkruk
Bromcarter
Bromklok
Polini luchtfilter
Poulie 90
Gianelli original power
Onbewerkt carterEen topsnelheid van 52 bekomen.
Momenteel loopt de brommer 64 gps.
Om een toekomstige wok te vermijden, ben ik helaas genoodzaakt om dit aan te passen.Er staat teveel op het forum en ik kom er niet meer uit.
Bij voorbaat dank.
DG
Heb je daar nou zelf aan lopen klooien ?6 augustus 2023 om 15:41 #821249Carburateur 12/10 en Std. bromfilter monteren en dan de juiste sproeier zoeken.
Sproeier zal ergens 58-64 zijn.https://vespa-ciao.nl/sproeier-database/
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.7 augustus 2023 om 09:03 #821263Je cilinder is ook echt een monster. Als je open staat voor een andere cilinder kan je bijv. denken aan een 60DR of gewoon een standaard 50cc cilinder.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel7 augustus 2023 om 09:35 #821264Je kunt eventueel ook nog kijken naar een andere citypower uitlaat.
Die Gianelli is gewoon te goed… Laat te veel toeren/snelheid toe
No replacement for displacement7 augustus 2023 om 10:33 #821265Je cilinder is ook echt een monster.
Het is geen EVO hè, dit zijn al weer jaren andere.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.7 augustus 2023 om 10:39 #821266Je kunt eventueel ook nog kijken naar een andere citypower uitlaat.
Die Gianelli is gewoon te goed.
Dat klopt, misschien zelfs zo’n nieuwe std uitlaat van 25 – 35,-
Achter dekseltje even verwijderen en dan de gaatjes iets groter maken.
Maar die 13/13 moet er zeker af, naar 12/10, met std filter.
Minder voer is minder snelheid.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.19 augustus 2023 om 21:49 #821386Allen bedankt voor uw reacties, ik zal kijken wat ik mee kan krijgen als ik binnenkort onderdelen haal. Gaat met een andere carb en luchtfilter mijn trekkracht ook niet drastisch naar beneden?
Heb je daar nou zelf aan lopen klooien ?20 augustus 2023 om 09:59 #821387Tsja, natuurlijk.
Wat wil je.
Nou, niet drastisch want je hebt een 90 poelie, maar toch wel wat.Bekijk het wel vanuit de standaard Ciao, want zo begon het nu eenmaal.
Die rijdt rustig naar de 40km/u, de trekkracht is laag maar respectabel.
Het benzineverbruik nihil. Logisch de Ciao heeft rondom 1pk.Wil je de snelheid met 10-20km/u verhogen dan moet er minstens 2-3pk bij.
De trekkracht wordt daarmee vanzelf ook hoger.Jij wilt een klein stapje terug, dan proberen wat ik in mijn eerste bericht zei.
Je hebt door de grote cilinder dan toch trekkracht/koppel over,
maar de topsnelheid is er wel uit.
De Gianelli die je hebt is ook voor hogere toeren, misschien(later) eens
een uitlaatje proberen wat ik in mn 3e bericht voorstelde.
Misschien geeft dat wat meer koppel bij lagere toeren.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.20 augustus 2023 om 16:25 #821398Oke, ik begrijp het en zal de raad opvolgen.
Als het op verbruik aankomt ben ik dan beter af met bijvoorbeeld een DR 50 of kan ik dan beter deze cilinder houden ?
Omdat de 50 cc cilinders ook flink toeren kunnen maken en dus meer zuipen.
De trekkracht is nodig om over steile bruggen te kunnen rijden.Heb je daar nou zelf aan lopen klooien ?20 augustus 2023 om 17:02 #821399Nee hoor, deze cilinder is goed.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.21 augustus 2023 om 16:30 #821410Weet u eventueel wat ik aan verbruik kan verwachten ?
Heb je daar nou zelf aan lopen klooien ?21 augustus 2023 om 17:39 #821411Veel minder dan nu.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.7 september 2023 om 11:18 #821658Beste leden,
bedankt voor de tips.
Ik ben nu bij de volgende setup uitgekomen:
12/10 carb sproeier 50
Originele luchtfilter
poelie 90
standaard uitlaatEerst liep de brommer te hard met de Gianelli ori power, dus ben ik overgestapt naar een originele bromuitlaat (zonder deksel).
Nadat dit gebeurd was ben ik begonnen met afstellen, uiteindelijk uitgekomen bij sproeier 50, er klein volgens de databasis maar ja, bougie koffiebruin.
Nadat ik ongeveer 80 km met deze setup heb gereden, had ik het idee dat de brommer harder liep.
Heb met gps gemeten en de brommer loopt op top 57 km (te hard, max 52).
Het rare is dat de brommer in het begin nog geen 50 loopt en na 30 min rijden 57 loopt.
Wat kan ik doen om de snelheid te verlagen ?
Het gunstige aan de kleine sproeier is dat het verbruik ook veel minder is, ik gok 1/20 1/22.Ik hoor graag van u.
Mvg
DG
Heb je daar nou zelf aan lopen klooien ?7 september 2023 om 12:50 #821660Zet er een snorklok op, dan kom je ook makkelijk die stijle brug op
Dit gaat niet fijn rijden trouwens, voor het mooie zet je er een originele cilinder op anders tril je van je brommer af
7 september 2023 om 12:57 #821661Beste leden, bedankt voor de tips. Ik ben nu bij de volgende setup uitgekomen:
12/10 carb
sproeier 50
Originele luchtfilter
poelie 90
standaard uitlaat.
Eerst liep de brommer te hard met de Gianelli ori power, dus ben ik overgestapt naar een originele bromuitlaat (zonder deksel). Nadat dit gebeurd was ben ik begonnen met afstellen, uiteindelijk uitgekomen bij sproeier 50, er klein volgens de databasis maar ja, bougie koffiebruin. Nadat ik ongeveer 80 km met deze setup heb gereden, had ik het idee dat de brommer harder liep. Heb met gps gemeten en de brommer loopt op top 57 km (te hard, max 52). Het rare is dat de brommer in het begin nog geen 50 loopt en na 30 min rijden 57 loopt. Wat kan ik doen om de snelheid te verlagen ? Het gunstige aan de kleine sproeier is dat het verbruik ook veel minder is, ik gok 1/20 1/22.
Ik hoor graag van u.
Heel mooi.
Dat gaat de goede kant op.
Je mag 54km/u op de roller halen. Daarboven bekeuring.
Maar de meeste laten je wel door hoor met een waarschuwing.
Dat zal dan mede ook komen door de zeer standaard look van je brommertje.
En vooral het geluid van de std.uitlaat.Je weet zeker dat het een std. uitlaatje is wat je nu gemonteerd hebt?
De bougie koffiemetmelk bruin is oke.
Maar heb je nu niet een te koude bougie van je vorige setup?
NGK B6HS is koud genoeg nu.
Met een te koude bougie, dat is een B7 denk ik al voor deze setup,
zal de kleur te donker blijven, waardoor je
denkt dat de sproeier nu oke is.
Dus bij een B7, probeer een B6 en monteer meteen
een 52 sproeier of zelfs meer al naar gelang de kleur van de bougie..
Ik vind m anders toch vrij spannend zo met die 50.
Maar goed is goed.1:20 vind ik vrij hoog verbruik.
Richting 1:35 – 40 lijkt mij normaler.
Je hebt toch niet bijna 4! tanken leegereden tot reserve op die 80km
die je reed.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.