Elektronized's perso

Home Forums Perso’s Collecties Elektronized's perso

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 5 years, 2 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #782210

    Elektronized
    Topic starter
    Berichten: 6

    Hallo!

    Wellicht kent niemand mij hier nog, dus zal ik mij opnieuw kort voorstellen.

    Ik ben Jonas, ik ben inmiddels 27 jaar oud en ik kreeg m’n eerste Vespa Ciao PX25 op m’n 13de verjaardag cadeau van m’n moeder. Een jaartje later is ze overleden en die Ciao is de nog enige tastbare herinnering die ik heb van haar, dus die heeft emotioneel gezien wel een grote waarde. Helaas ligt die nog steeds in onderdelen stof te happen en moet ik deze eens terug mooi heropbouwen. Onderstaande foto is de laatste foto die ervan genomen is, ergens in 2011.

    P1010175

    Omdat die Vespa in onderdelen lag kocht in in de zomer van 2012 een nieuwe Ciao, om toch te kunnen rijden, terwijl ik op rustig tempo ( 🙄 ) het erfstuk van m’n moeder zou opknappen. Ik vond 2dehands een mooie deal: 2 Ciao’s (1 werkend en 1 niet-werkend) voor amper 50 euro.

    De werkende was een blauwe PX25 zonder papieren, de niet-werkende was een PXV-40 mét papieren. De werkende heb ik meteen schoongemaakt, oppervlakkig roest verwijderd en dezelfde dag nog doorverkocht voor de prijs waarvoor ik ‘m had gekocht. De niet-werkende Ciao met vario bleef in mijn bezit.
    P1010173

    Ik heb er meteen een mooie bestelling voor geplaatst, zijnde de 80cc Polini cilinder, Polini Speed Engine carter, Dellorto 13/13 carb, Polini luchtfilter, Polini variateur, Proma CC uitlaat en andere leuk klein materiaal. (Proma uitlaat is inmiddels naar een vriend z’n Ciao gegaan, ik heb nu een Gianelli Fire en Polini Top One uitlaat)
    20130219_230940

    Maar bij die bestelling bleef het dan ook.  😳  Tot ik de 2 Ciao’s een 3-tal weken geleden zag staan en ik écht nog eens wou rijden. Toen ben ik eraan begonnen en -mits enkele kleine tegenslagen- rijdt de blauwe terug.  :mrgreen:
    48421078_313033752658929_7910035221729247232_n49249045_297277257590930_5160687687597817856_n

    Nu deze rijdt ga ik de bedrading nog eens herleggen zodat de zijkapjes terug kunnen worden gemonteerd, en dan blijft deze hoe hij nu is. Komende zomer wordt de rode dan vanaf 0 aangepakt.

    1
    #782215

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    Mooi begin van jouw perso! Ik ben erg benieuwd naar de komende updates en progress.

    <3

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    1
    #782221

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Mooi ding! Die stang voor deze modellen zie je ook niet zo vaak  😎
    Heb je geen problemen met die blauwe kap op je polini vario?

    Wat voor topspeed haal je?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #782224

    Elektronized
    Topic starter
    Berichten: 6

    Dank je.  😆  Die stang was maar uit gemakzucht. Anders moet ‘ie worden geschuurd, gelast, gespoten,.. Veel te veel gedoe voor zo’n stang.  En wat bedoel je met “problemen met die blauwe kap” ?

    Geen idee welke topspeed ik haal, hij wordt nog ingereden. En de kilometerteller werkt ook niet. Maar ik vermoed dat ik wel de 80km/u moet kunnen halen als alles goed ingesleten is.  😈

    #782240

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    Herr flick bedoeld de blauwe ring die op de vario zit, dat deze aanloopt tegen het zijscherm.

    #782360

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Welkom Jonas!

    Wat een mooi verhaal en tof dat je je Ciao in ere gaat herstellen :Thumb

    Die blauwe Ciao is ook gaaf, weet je hoe hij hier is gekomen? PXV is in Nederland nooit nieuw verkocht, en het feit dat hij op kenteken staat is dan ook bijzonder. Leuk ding is het, Fire in combinatie met vario loopt heerlijk weet ik uit ervaring 🙂

    Wel even een cilinderkoelkap erop zetten!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.