Tiesman simonini 3 p project

Home Forums Mijn brommers Projecten Tiesman simonini 3 p project

Dit onderwerp bevat 187 reacties, heeft 24 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Tiesman1986 21 minuten geleden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 188)
  • Gebruiker

Tiesman1986
    Bijdrager

Volgens mij kan ik hem niet nog meer vlakken , blijft er weinig over.
    en nu ik de Fabrizi incl nieuwe krukas heb richt ik mij daar op.
    de cilinder zelf is ook flink onderhanden genomen door Italiaanse handjes.
    krukas cilinder en kop mogen weg als iemand belang heeft

Tiesman1986
    Bijdrager

@erik g , gewoon vast op gevoel , hoeveel Nm is noodzakelijk ?

zevenenergie
    Bijdrager

Anders stuur je de kop even op dan vlak ik hem voor je op de draaibank. Ik ga van de week wat kopjes vlakken en dan kan de jouwe mee, het is 2 minuten werk.

Als je haar maar goed zit. Alles ist egal wenn deine Haare gut sind.
    Mijn knutsel perso.

Tiesman1986
    Bijdrager

Super bedankt zevenenergie.
    stuur je een pm 🙂

Martino
    Bijdrager

Inderdaad valt cilinder en kop nog wel te redden, op de foto’s zie ik bij beide nog genoeg vlees zitten. Zevenenergie kan dit vast weer netjes maken. Mocht je kop alsnog lekken. De decompresie is te vervangen door eentje van een Peugeot 103 bijvoorbeeld.

Tiesman1986
    Bijdrager

Super 🙂 bedankt voor de hulp en reacties.
    en Dan kan ik het koud tegen elkaar aan toch ? Of wat een goede optie voor een koppakking

ritze
    Bijdrager

Is het geen optie om een tussenplaatje te maken en die tussen de kop te doen voor de juiste squish?

Vario ring is een zwarte ring van ongveer 22 mm die schuift over de bus waar je snaar op ligt

Erik J
    Donateur

Ik gebruik soms vht copper gasket spray.
    Erop spuiten. Even laten drogen en dan monteren.

Vaak samen met een stalen of een aluminium pakking.

Erik J
    Donateur

Wat is dat rode spul op je kop?
    Siliconen kunnen de kop niet dicht houden. Tenminste dat is mijn ervaring.

Tiesman1986
    Bijdrager

Heeft die italiaan gedaan erik.
    bedankt voor de tips erik

AA-T
    Sleutelbeheerder

Ik gebruik soms vht copper gasket spray. Erop spuiten. Even laten drogen en dan monteren. Vaak samen met een stalen of een aluminium pakking.

Nog niet eerder van gehoord, maar na een Google actie ben ik weer wat wijzer, mooi spul!

Tiesman1986
    Bijdrager

@aa-t hij weegt 415 gram.
    hij zit er onder, was zeer plug en play.
    de prijs is 270 ex geen 450 en zelf heb ik er 350 voor betaald maar wel lekker opgelicht majah blijven Italianen.
    verder is er een fabrizi 48mm binnen gekomen die er later op komt.
    eerst rijden met de simo die @zevenenergie zeer mooi heeft gefixst bedankt daar nog voor 😀
    van het weekend is kijken of die wat doet.
    en volgende week komt de minarelli as van MOPARTS RACING binnen, een 1:67 klok ligt al klaar.
    gelukkig kan mijn brug tot 107mm aan qua drives en die komen erop.
    nu zit in nog te denk wat voor koppeling ik moet doen een flyclutch of een Delta clutch.
    heeft iemand daar nog ideen over welke ik het best kan pakken ?
    en een MHR Bell komt daar boven op.
    hier bij wat foto van de vordering tot nu toe.

en deze DBR wordt op dit moment gemaakt in italie . en hoop ik volgende week ook thuis te hebben.
    28mm flens gemaakt voor de 48mm fabrizi

Martino
    Bijdrager

Zo te zien wordt hier een minibike of KTM SX type rotor gebruikt en lijkt het geen chinacrap maar een echte Selletra rotor. De Chinese namaak is al een aantal keer geprobeerd, maar vertoonden de rotors al snel scheuren of breuken. Ik denk dat dit in jou geval wel in orde moet zijn.

Betreft de Fly of Delta koppeling. Zijn deze soortgelijk en heeft de Delta een extra optie om de segmenten met gewichtjes extra af te stellen. Hierdoor is deze ook direct een stukje duurder. Moet je nog opzoek naar een koppeling houd er dan rekening mee dat de draairichting van de koppeling anders is bij een Minarelli en de meeste Koppelingen daar met het uitslaan van de segmenten ook rekening mee houdt hoe deze kantelen. Je kan misschien beter opzoek gaan naar een koppeling waar dit ook is om te draaien.

Verder mooi dat Moparts eindelijk de Minarelli asjes levert. Zelf zal ik er ook wel 1 willen. Veel meer Minarelli spullen dan bijvoorbeeld Peugeot(Fox koppeling). Ben erg benieuwd hoe het afstellen van de Minarelli je zal vergaan. Welke verdere vario-onderdelen ga je gebruiken?

Tiesman1986
    Bijdrager

Had al zoiets gelezen op moparts 18+ pagina. Weet zo iemand welke koppeling van wel type ik moet pakken ?
    ga alles van minarelli gebruiken loop ik dan ook tegen het uitslaan probleem aan ?
    de voor vario wordt een malossi van onze eigen blokkie.
    wil hier een mooi verslag van maken op deze site en zal veel aan jullie hulp hebben bij deze alvast bedankt daar voor 😉

zevenenergie
    Bijdrager

Mooie spulletjes allemaal.   en dat uitlaatje :thumb
    Ik ben benieuwt hoe het gaat lopen allemaal. En ik zie uit naar het verslag dat je gaat maken over de Minareli as speciaal voor de onderdelen die je gaat gebruiken, want voorbeeld doet volgen.

Als je haar maar goed zit. Alles ist egal wenn deine Haare gut sind.
    Mijn knutsel perso.
15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 188)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.