Stottert bij eerste paar km/u

Home Forums Techniek Problemen oplossen Stottert bij eerste paar km/u

This topic contains 9 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Martino 5 years, 3 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #781338

    Mika Leinders
    Topic starter
    Berichten: 39

    Hallo, ik heb mn Si bijna helemaal uit elkaar gehad ivm warmloper (op de carter helften na). Maar nu heb ik m aan t lopen (nieuwe cilinder+zuiger+carb+poelie) maar bij de eerste paar km/u stottert hij, tot zn 35/40 kmu. Daarna loopt hij perfect. Heb m nog niet harder dan 40/45 laten lopen ivm inrijden.

    Setup:
    Brom blokje
    13/13 carb
    43mm DR + bijpassende zuiger
    Proma Bad Snake
    Poelie 70

    Ik zou niet weten hoe t kan. valse lucht, slechte ontsteking? Dus mischien hebben jullie een idee hoe t kan. Alvast ontsettend bedankt!

    #781339

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Sproeier?

    Valse lucht kan je zo testen met een deotest.
    Ontsteking kan maar die werkt vaak wel of niet. Heb je een contactpunten blok of elektrisch ontstoken?

    #781341

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Kan je ook je afstelling vertellen? Wat voor luchtfilter rij je mee op je 13/13 en welke sproeier?
    Wat zegt je bougie qua kleur?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #781388

    Mika Leinders
    Topic starter
    Berichten: 39

    Dacht toch echt dat ik hiet al op heb gereageert.. maarja blijkbaar niet, dus bij deze  😆

    Sproeier: 64
    Contactpunten: Geen
    Inlaat: NIET uitgeveilt
    Luchtfilter: (foto)
    en de bougie heb ik nog niet goed kunnen testen omdat er nog niet fatsoendelijk mee heb kunnen rijden ivm het gestotter, en aangezien ik al een warmloper heb gehad… trauma’s 😛

    #781389

    Mika Leinders
    Topic starter
    Berichten: 39

    20181208_1429372x 4mm   en 3x7mm    (bramen heb ik uiteraard al lang eraf gehaalt :P)

    #781390

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    heb je het 3-gaats (snor) filter of het 6-gaats (brom) filter? Aan de foto te zien een 3-gaats, maar nog even controleren. De gaten waar ik het over heb, gaan over de gaten waar je gaasje overheen ligt.

    #781392

    Mika Leinders
    Topic starter
    Berichten: 39

    3 gaten dacht ik, maar ik heb een brom blok. Is dat normaal?

    #781393

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    Hey, m’n post is verwijderd..

    Anyway, ik had een heel lang verhaal getypt over brom/snorfilters. Omdat ik geen zin heb om dat verhaal weer opnieuw te tikken, is hier een korte samenvatting:

    • Controleer de kleur van je bougie. Monteer een nieuwe, leest makkelijker af.
    • Schaf een brom luchtfilter aan. Heeft in mijn ogen wel zin op een 13/13. Malossi filter = zonde en is eerder een gruisfilter.
    • Stotteren tot 35-40km/u klinkt toch als een aardig toerentalbereik dat ie stottert. Pas als de powerband van je uitlaat werkt, gaat het stotteren weg. Klinkt als een te rijk mengsel of veel olie tijdens inrijden. Sproeier 63 in je bezit? Monteer deze eens en doe een klein blokje om. Dus geen 2km volgas.
    #781419

    Mika Leinders
    Topic starter
    Berichten: 39

    ahhh, heb t probleem gevonden  🙂   had te weinig lucht. Dus bedankt voor de help. Maar heb geen koelapje voor de cilinder… dus eerst die fixen voor dat ik weer een warm loper krijg :mrgreen:

    #781567

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Mijn post van een paar dagen terug is ook weg, maar ik herinner mij dat je geen warmloper maar vastloper hebt gehad. Foto’s van stukjes metaal die door je cilinder hun schade hebben aangericht. Je wist zeker dat het niet de clips of zuigerveren waren. Vandaar je grote kans hebt dat je carters niet goed zijn en of bijvoorbeeld een lager is stuk gelopen. Ik zal toch echt je carters ook splitsen en op zoek gaan naar schade en de oorzaak. Deze carters zo weer gebruiken is eigenlijk vragen om problemen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.